26 April - Konfirmation & gråa hårstrån.

Veckans sista dag har kommit och jag ligger i min säng och ska sova efter det här inlägget tänkte jag. Även om jag är van vid att gå upp vid 05.30 numera så är det jävligt surt. Jag vill byta till eftermiddagspass nu känner jag. Vi får se vad som händer framöver..

I helgen har det varit fullt upp. I fredags fyllde Mirian som sagt år och det firade vi lite smått. Igår var jag hemma hos Alvaro hela dagen och blev ompysslad av hans syster, mysigt och spendera tid med hans familj.
Igår kväll var jag dö-trött men fick ändå pallra mig bort till Club Solo för att vänta på Alvaro till 04 tills hans slutade jobba för att åka hem till honom och sova. Tror ni inte att vi gick på After till 07 på morgonen efter det..? Iofs så var jag trött fram tills jag blev full, haha...
Men på Aftern satt vi mest och pratade i baren jag och Alvaro, näst intill skrek på varandra för att vi hade så mkt att prata om. Hans polare trodde ett tag att vi tjafsade, men nehe... bara lite pratglada.

Kom hem och sov 3 timmar och vaknade inte alls upp som en nya människa. Idag har hela familjen varit på Alvaros kusin Miguel's konfirmation som höll till i en kyrka vid en skola där Alvaro gick som barn. Skolan var superstor och såg nästan ut som ett gammalt universitet. Det var soligt och påminnde mycket om skolavslutningarna man hade på lågstadiet.

Förutom 1 timme i kyrkan där prästen snacka en massa katalanska (som jag inte fattade ett skit av) så var det mkt fotograferande utanför. Efter det åkte vi alla tillhörande, ca 40 pers till en resturang där det bjöds på mat i massor som skaldjur, fin fina biffar, tårta, vin, cava, och sprit så det räckte och blev över.  Efter 4 timmar där var jag mätt och bokstavligt talat död. Men det var ändå trevligt. Jag fick träffa diverse mostrar, mormor, tillhörande makar och resten av släkten. De var trevligt och väldigt kramgoa måste jag säga.
Miguel, lillkillen på 10 som konfirmerades gjorde så tom JAG blev avundsjuk när han fick en resa till Disneyland i Paris ! 10 år och fick redan fin & dyr klocka och diverse smycken, oh my god, dom firade honom som han fyllde 50 år, haha.

Vid 19.30 kom vi tillbaka till Alvaros lägenhet och jag deckade i sängen i 2 timmar. Ville egentligen inte vakna och åka hem utan ville bara sova vidare i 2 dygn, så trött var jag... shit.
Men dagen var trevlig, nästan bästa var att jag fick lära känna Alvaros syster lite mer, vi kommer riktigt bra överrens och den här tjejen är så SÖT!

En annan jävligt VIKTIG SAK. Var hemma hos Alvaro och skulle på toaletten.
Efter att jag gjort mitt såkallade behov och skulle tvätta mina händer, tänkte jag endel på min utväxt som jag har numera och som jag ska färga om till helgen... Ser förjävligt ut men iallafall...
VAD ÄR DET JAG LÄGGER MÄRKE TILL...? Jag hittar ett grått hårstrå i mitt hår?!!? Av panik drar jag bort hårstrået för att se om jag egenligen är blind. Men mycket rirkigt så har Thai hittat sitt första gråa hårstrå, men det är inte slut än. Jag fortsatte gräva i mitt hår och hittar FLERA hårstrån...! Herre jävla jesus, jag är 22 år... När lönen kommer, så är det dags för färgning. Kan ju fan inte gå runt och va gråhårig när man är 22... Shit asså..

Jag lägger upp 20 bilder av dagen som har varit. Enjoy !
Hoppas att alla där hemma har haft en bra helg.
Vi hörs i veckan. God Natt.


Mormor, svärmor Maite, jag & svärfar Alvaro.


Jag & världen bästa mama! Näst efter min egna så klart. :)


Kidsen inne i kyran. Väluppklädda. Miguel är blonda killen näst längst till vänster.


Jag & söta lillasyster Elisabeth, jag gav henne ett nytt smeknamn idag - Betty.


Mi Amor & jag.


Elisabeth & hennes karl Joel som hon har varit tillsammans med i 3 år.


Kusiner.


Familjen. Joel, Elisabeth, mama Maite, papa Alvaro, Alvarito & jag.


Vi "ungdomar" & Miguel.


Papa & Mama vid middagen.


Jag, Miguel & Alvarito.


Så himla fult är det här...


Alvarito försökte ge sig på samma sak, lyckades riktigt inte.


Men han har andra skills ! HAHA! Så jävla fult !


4 BILDER PÅ EN DAM SOM HA SKILLS PÅ ATT SÄTTA SKEDAR I ANSIKTET !


På näsan.


På hakan.


T.o.m på KINDEN satte jag den!


Och så en bonusbild.



Papa Alavro & Miguel.


Vi ungdomar & Mormor "Yaya"


From Barcelona with love / Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0