Måndag 30 Januari - I helgen var det livat!

God eftermiddag där hemma i sverige!

Idag vaknade jag vid 09, helt utvilad efter gårdagens resande! Klockan är strax 13 och jag har hunnit packa upp väskan lite, gick ut och handlade lite mat innan och kvällens middag blir fisk och vitt vin med Jeera! Ska bli gyttans gott!
Just nu sitter jag hemma hos henne och chillar loss i köket, frukosten käkades för några timmar sedan och tänkte fixa lite snabb nudlar innan jag ska iväg till skolan på lektion vid 15. :) Jag bor på Calle Bruc, 2 kvarter ifrån Pl- Uriquinaona och skolan ligger på samma gata, vilket är helt fab. Då slipper jag både metrokort och gå hemifrån tidigt!
Tänkte lägga upp bilder ifrån helgens fest jag hade hemma innan jag åkte. Det blev en försenad 25-års fest i Nyköping med kollegorna ifrån jobbet, hade askul! :)
Sist men inte minst så vill jag gratta min älskade syster Nipa som fyller år idag! :)

Hörs senare ikväll! // Thailand!

Söndag 29 januari - Touchdown i Barcelona

Japp! Nu har fröken tagit 7 veckors semester och ska spendera dom i Barcelona! Det blir ett snabbt blogginlägg ifrån mobilen innan sovdags!

Efter en fantastisk grym fest igår med kollegorna på jobbet och efter dagens flyg så kom jag fram till storstan vid 20:30 med flygbussen! Jag möttes upp av Jeera, min fab friend jag ska bo hos under dessa 7 veckor! Jag har även en del andra resor inbokade på schemat!

Redan på torsdag så åker jag till Madrid över helgen för att hälsa på Ruben och hans familj och vänner. Jag har aldrig varit i Madrid tidigare så det ska bli jättekul!

Nu ska ni inte tro att jag enbart ska glassa runt på min fetlånga semester nej, jag ska plugga spanska under dessa veckor och jag börjar redan imorgon eftermiddag. 4 timmars spanska lektioner om dagen räcker gott och väl, så nu kommer min spanska att bli fuckin helt super duper flytande vilket är kanoners!

Det blir dock att gå upp rätt tidigt imorgon för jag tänkte gå iväg och handla lite mat + att jag tänkte laga middag imorgon till mig och Jeera och så lite viin på det. Det blir fisk, för Jeera tycker om fisk! :) hihi!

Jag ligger redan nerbäddad i sängen, Jeera har stoppat om mig och så har jag fått en värmekudde på magen oxå! Fantastiskt! :)

Jag uppdaterar mer om läget i Espana i veckan! Buenas noches o Bona nit!

// Tinita

Tisdag 24 Januari - Uppskjuten fest & relax dagar

Jaa, meningen var att jag skulle komma hem efter jobbet i lördags och ha en fest här hemma,
men det blev inte riktigt så...

Vår flygrutt på lördagen var Nyköping-Klagenfurt-Göteborg-Klagenfurt och tillslut tillbaka till Nyköping.
Vi hamnade i Göteborg och sen kom vi inte längre. Röv-vädret vräkte neer och efter 1,5 timme med dom fjuttiga 32 passagerarna i kabinen så bestämde kontoret i Dublin att vi skulle försena flyget tills nästa dag OCH att vi skulle övernatt i Göteborg...!! Så min 25-årsfest gick åt helvete kan man säga. Haha!

Röv-vädret vi fick i Göteborg på lördagseftermiddagen! SÖG!

Dock var vistelsen i Göteborg ändå trevlig med crew. Vi fick varsit rum på Gothia Towers och Kapten Marcus bjöd oss alla på en finfin middag ute på stan. Innan läggdags gick jag och damerna upp på Heaven 23, baren längst upp på hotellet och tog oss varsin drink medans vi skämtade om allt som kom emellan.
Hela crew i lobbyn på Gothia Towers hotel i GBG.

Att jag fick ett eget rum var ju inte illa iallafall. Sov som en stock den här natten..

Klockan 07 på söndag morgon var vi på plats igen på flygplatsen, vi kom iväg efter 1 timmes försening och landade i ett betydligt soligare Klagenfurt :) Väl där kom nästa helvetes-nyheter... Att efter att vi åkt tomma tillbaka till Nyköping skulle vi ev åka till London. Jag smällde nästan av...! För det första skulle jag jobba över på hela min lediga dag, plus att jag skulle missa Rubens överasknings-resa! MEN kapten vart lite lack över detta, så vi behövde bara åka tomma tillbaka till Nyköping och sen var vi lediga.
Vi landade 13:30 och jag och Ruben skulle vara incheckade på Yasuragi-spaet i Stockholm klockan 15. Helvete va karln körde snabbt kan jag säga! Resten av söndagen och måndagen gick jag runt i en japansk Yakuta och myste runt på spaet, badade i 40-gradigt vatten, badade bastu, mediterade, tvag-duschade mig och åt fantastisk fin mat. HELT FAB! Stället var supernice och jag kom hem med helt ny energi. Vilken fin present och överaskning av Ruben! :)

Så här gick vi runt på hela vistelsen på Yasuragi spa:et. Soft som fan.

Öl fick man drick oxå. Söt pojk!

Redo för käk, skithungriga! Här ska maten lagas framför oss.

Vår coola kock. Han hade jag velat festa till det med en kväll...! Asskön.

Kock satte nästan eld på köket.

Min varmrätt bestod av Anka med apelsintariyakisås, stekta rotfrukter och stekt thailändskt ris & 3-års marinerad vitlök och ngn alg-soppa jag inte kom ihåg namnet på. Allt mycket mycket gott !!

Gav mig på det där med meditation. Det var fint !

Nu ska jag bara jobba 2 dagar till denna veckan, min 25-årsfest är uppskjuten tills på lördag och på söndag eftermiddag åker jag till Barcelona och har semester där i 7 fuckin veckor! :D Can't wait!
Har börjat småpacka lite idag, men jag får ju panik. Hur ska jag kunna packa ner kläder för 7 veckors semester?!? Löjligt dålig jag är på att packa!
Nu blir det lite nudlar, Simpsons och läggdags!

Puss & Godnatt // Thailand!

Fredag 20 Januari - 25 år, det är ju inte sant?!

God eftermiddag.
Igår efter många om och men så fyllde fröken hela 25 år. Det innebär för mig dags att börja pensionspara och inte fylla år mer. Alls.

Min födelsedag var hur bra som helst. Jag jobbade och vi flög till London och tillbaka hem. Hade världens bästa crew som överaskade mig med god kaka och födelsesång tillsammans med resten av kabinen av passagerare. Suvärent!
Min crew igår; Zeudi, Katarzyna och Joana.

Efter jobbet var dagen rätt lugn... Jag träffade Malin och vi tog en jättefika och pratade sönder oss innan hon gick hem till sig... Resten av kvällen blev det middag på Oliver Twist's resturang med Ruben, skitgod pasta åt jag och blev proppmätt. Vi öppnade en flaska mousserat vin och den gjorde ju sitt så att säga.. :)

Jag fick en present oxå, fast jag vet fortfarande inte vad det är, haha! På söndag ska jag ha en packad övernattningsväska och vara redo vid middagstid, men jag vet inte vart jag ska åka, så givetvis vet jag inte vad jag ska packa ner. Ångest! Bikini? Mjukisar? Finklänning? Ahh! Jag får se vart jag hamnar!
Imorgon är sista dagen på jobbet för den här veckan och då kommer det hem lite kollegor ifrån jobbet som ska komma över på förfest innan vi drar ut på partaj! Kan bli perfa, då jag inköpte en ursnygg klänning på rea häromdagen, helt fab!
Idag har jag haft standby och då bokade ja flygbiljett till Lissabon i mars. :) Ska bli roligt och åka dit, har aldrig varit i Portugal tidigare. Tänkte dra arslet mot ICA och inhandla lite plockmat tills imorgon kväll, sen blir det tidigt i säng för jag ska sätta klockan på 03:30 minsann!
Lägger upp helgens bilder ifrån min middag jag hade hemma i Nässjö förra helgen. Fan va roligt jag hade! Tack tjejer, hade skitkul!
Puss & Hej!

Fredag 20 Januari - Chans.

I trängseln utanför, sen december ingen snö, j
ag följer efter dig genom kön. Du stryker fingrarna lätt mot min kind och i ett ögonblick då allt står still. Så får jag en chans att säga allt det jag aldrig sagt. Så får jag en chans att ge dig allt det du aldrig haft, men jag är för feg...

Det finns ett enkelt svar du är varm när jag är kall. Du tar så lite plats, jag tar allt. Jag trycker läpparna lätt mot din hals. Du frågar: "Gråter du? Du smakar salt." Du gav mig en chans att säga allt det jag aldrig sagt. Du gav mig en chans att ge dig allt det jag aldrig ger dig. Och dom små små orden är svåra ord och dom hårda orden är enkla ord.
Jag fick chansen, du gav mig chansen men nu är det för sent. Nu är det för sent.

Kent - "Chans"

Måndag 16 Januari - 25 årsfest!

Tack alla som har grattat mig på Facebook, MEN jag fyller inte år förrens nu på torsdag....! Så jag är fortfarande 24 i ett par dagar till... Thank god!

Jag firade dock min dag i helgen eftersom att jag jobbar på min födelsedag.

Först tänkte jag; "Ääh, jag ska ha världens fetaste fest när jag fyller 25, jag ska hyra lokal och handla billig sprit i tyskland som jag ska ha på festen. Jag ska hyra egen dj och så ska jag ha bartenders. Jag ska bjuda alla jag känner och det kommer bli en sån fet fest!!! "

Typ så tänkte jag först, men sen när de väl började närma sig så kände jag inte alls för det... Jag hade knappt lust att fira min dag överhuvudtaget... Men sen fyller man ju bara 25 en gång.

Ääh, det blev så att jag skickade ut en enkel liten inbjudan via FB till mina närmsta vänner till en middag hemma i Nässjö. Mamma fick stå som kock och det var thaimat på menyn vilket uppskattades av tjejerna, mamma fick tom en blombukett av dom!

Jag kom i lördags och överaskades av tjejerna, de drog med mig till frisören där jag fick håret klippt och fixat!! :) Jag såg helt plötsligt inte ut som ett pubishår utan blev en aning hetare i min nya frisyr! Yeah babe!

Kvällen var supertrevlig och vi satt runt middagsbordet hela kvällen i nästan 10 jävla timmar, drack vin, spelade kort, saker och bus vi hittade på för 10 år sedan och diskuterade elpriser. Helt sjukt! Jag hade skitkul och jag tror inte att jag skrattat så mkt på så länge!

image description
Hos Tittis fixade dom till ruffset!

Nya frissan!

Redo för tant-middag!

Mamma var kvällen kock!

Pruttboken - helt perfekt present.

Dagen efter mådde jag ju som jag förtjänade och jag trodde seriöst att jag skulle dör av huvudvärken.
Det blev en bakispizza med Nicko innan jag gick sakta hem till mamma och pappa igen och somnade i soffan..

PIZZZZAAAA!!

Idag vaknade jag upp lite piggare och det blev en frukostfika med Micha, Anna och Sandra på Thimons vilket var jättetrevligt! Jag fick oxå träffa 4 dagar gamla Bonnie som var hur vacker som helst! Helt plötsligt blev Tina väldigt sugen på att bli morsa, men ska nog försöka hålla mig ett tag till.. :)

En söt Bonnie blott 4 dagar gammal.

Jag hann umgås lite med mamma innan jag tåg tåget hem. Vi käkade thaimat och kollade på kort, skypade lite med mina systrar...

Nu sitter jag iaf på tåget hem till Nyköping. Mår lite smått illa känner jag som bloggar via mobilen och åker X2000, ingen bra kombo lixom... Meeh!

Jag vill tacka alla tjejer som kom och jag saknade alla ni andra som inte kunde komma, det trevliga sällskapet och dom superfina presenterna jag fick! :) Ni är dom allra bästa och jag älskar er allihop!

Jag har endel bilder i kameran men laddar upp dom när jag kommer hem till Nyköping igen. Här är liiiite bilder ifrån helgen iaf!

Pusss & Kram // Thailand.

Lördag 14 Januari - Södertälje Syd

Hello party people!

Idag har fröken gått upp alldeles för tidigt. Satte klockan på 7:45, men gick ändå upp 47 minuter senare... Lugna, jag hann med tåget ändå.

Trots att jag ska söderut så tyckte SJ att i min resrut att åka lite norrut är bättre innan jag tar tåget söder ner mot Noselake igen. Så nu sitter jag alltså efter 45 min resa ifrån Nyköping i Södertäljde och väntar på min tåg. Jag har exakt 18 min på mig att blogga.

Efter min standby på jobbet igår höll jag på att förfrysa mina stackars ben på vägen hem. Små strumpbyxor på 20 den är inte mycker emot kylan hörrni! Fick då den brillianta idén att jag skulle gå och sola och "tina upp" lite fint.

Det var först när jag såg mig själv i spegeln, då jag såg ut som en panda, fast med fel färger och det var först när jag kom ut ifrån solariet då jag såg skylten "Nya rör from 11/1". Heelt fab!

Idag ser jag ännu mer ut som en panda... fast med fel färger. Haha!

Sen helt fantastiskt att man vaknar upp idag och det känns som om man har satt en snopp i halsen..! Har skitont juh! Meeeeh.. Det tackar jag "Gud" för, han tyckte väl att lite tobaksabstinens inte räckte för mig..

Hej hej!

Fredag 13 Januari - Airport standby till 8:00 pm.

Hej hej gott folk!
Har inte riktigt haft prio på bloggen det senaste, dels för att jag har spenderat timmar på dessa högtider vi haft, dvs nyårsafton, bakfylla och jobb. Nu kanske jag är lite mer på G igen. Vi får se. Det är nytt år mina vänner och årets första blogginlägg gör jag idag, på otursdagen fredagen den trettonde. Sitter på flygplatsen och trycker i soffan i personalrummet och hoppas på att jag inte får flyga på min sista dag på jobbet innan jag är ledig 3 dagar.
Året har börjat bra kan jag väl säga... Ingen tobak alls sedan nyårsafton och det är jag ytterst nöjd över - nu jävlar! Nyårsafton själv var oxå väldigt trevligt.. Nicko och Edden besökte mig här i Nyköping och vi spattserade bort mot blattarna i Brandkärr och firade med god mat, mycket sprit, 12 vindruvor var och felaktiga översättningar ifrån svenska till engelska. Det var väldigt trevligt och fira nyår med mina kära vänner och kollegor ifrån jobbet! :)
Vi pussades en massa oxå, och så dansade vi ringdans i trappuppgången klockan 04:30 på morgonen. Det tyckte inte riktigt grannarna om, så dom ringde polisen som kom och besökte oss. Dom frågade om vi tyckte att det var lämpligt att dansa i trappuppgången mitt i natten på nyårsafton....? Ja, det tyckte vi och ville påpeka att folk som inte firar nyår får finna sig i detta.
Sen var det inget mer med det, haha! När klockan slog 5:30 på morgonen pallade vi inte mer, jag, Nicko och Edden gick sakta hem mot stan och hem till mig och vi sov alla tre i min 1 meter breda sänge, trivdes jättebra. Dagen efter innebar pizza, cola och tv hela dagen .. Nice.
Nyårsafton hos vännerna i Brandkärr! (kanske liknar mer en middag med SD, haha!)

Några utav damerna runt bordet.
Lite step på det hela oxå.
Här började ringdansen att spår ut till trapphuset...
...eh..?

Imorgon lördag tar jag ett morgontåg ner till Nässjö och hälsar på familjen och vännerna! Det vankas oxå födelsedagsmiddag för fröken Thai, då jag fyller fuckin 25 nästa vecka! Siffran i sig är ju helt sjuk...! Uff!
Mina bästa vänner kommer hem till mig och mamma ska bjuda på thaimat, vi ska dricka vin och bubbel hela kvällen och jag ska njuta som fan! Det ser jag fram emot..
Jag tänkte oxå försöka att passa på att klippa mig, då mitt hår liknar mer könshår än det som normalt sitter på huvudet. Det är jättetjockt och jätte risigt! :/ Dock är jag lite osäker på vad jag skulle vilja göra med mitt hår.. Färga det brunt? Klippa kort? Klippa lugg? Jag skulle nog vilja ha lite tips om det där..
Nähee.. nu tänkte jag vara lite social emot mina kollegor här inne, hej hej!!