Fredag 3 April - Missade flyget

God fredag. Just nu hade jag aningen suttit hemma i soffan med mamma och pappa och atit mammas thaimat, eller sa hade jag sakerligen druckit en svensk cider pa D-bar vid detta tillfallet, men icke!
Istallet sitter jag hemma pa Caller Lincoln 44 i soffan och bloggar. Jag missade flyget i eftermiddags och jag var sa lack. Flyget skulle ga 14.35 och jag skulle vart pa flygplasten 2 timmar innan, samt att det tar 1 h och 15 min att aka med bussen fran Barcelona till Girona. Vilket i sin tur betydde att jag var tvungen att aka hemifran kl. 11.30. Satte klockan pa 10 for att kunna gora den sista packningen. Istallet vaknar jag  prick 12, utan att jag horde ngt alarm, det visa sig att jag lag pa mobilen och hade stangt av skiten i somnen. Upp snabbt sa in i helvete och ner med all packning och fort som fan till buss-stationen. Jag insag ganska snabbt att jag skulle missa flyget nar bussen lamnade Barclona kl 13 plus att vi fick stanna och vanta i 10 min pga en trafikolycka (usch, jag sag foraren, helt dod och mosad i framsatet, med huvudet i bakfonstret!!) Jag kom fram till Girona kl 14.10 och fattade direkt att det inte fans ngn ide att leta efter en check-in till sthlm. I informationenfick jag glatt kopa en ny biljett for 1000 k och aka en 1 h 15 min resa hem igen - mindre glad, trott och hungrig. Resten av dagen spenderade jag hos Alvaro, vi kakade och sov siesta storre delen av dagen. Han gav mig lite trost-sex oxa med tanke pa att han tycke synd om mig som missade flyget. Kom hem nu for ett par timmar sen, sa det har var ompackning av resvaska & lagats nudlar.

Men jag kommer iallafall hem imorgon runt 17 tiden hem till Nassjo och da ska det oppnas Ballantines flaska sa det sa!
Ser fram emot att fa komma hem en vecka och umgas med allt och alla och jag vill att det ska vara lordag NU! Ska lagga mig strax, sa jag kommer upp imorgon, men Phatt lovade ox att vacka mig imorgonbitti efter att hon kommit hem ifran Otto. Iallafall...

VI SES I MORGON, VANNER & VA KUL VI SKA HA! Som jag saknat er!

From Barcelona with love / La Chinita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0