Onsdag 15 April - Vår i Barcelona

Äntligen onsdag måste jag väl få säga. Bara 2 dagar kvar innan det är helg, känns hur skönt som helst även ifall jag har haft en rätt lång påsksemester hemma i Sverige. Kändes smått tungt att åka ifrån sverige ändå, man hade kunnat stanna kvar ett par dagar till. Veckan var stressig, då man skulle hinna träffa alla, men det avslutades fint med fest hemma på koltorpsgatan. Phatt som kom till nässjö på fredagen verkade bli väldigt omtyckt iaf, hon verkade oxå trivas måste jag säga. Lägger upp lite bilder ifrån helgen lite längre ner. Jag saknar folket redan där hemma, men jag hoppas att några utav er verkligen tar fingret ur röven och kommer ner och hälsar på oss i sommar. Sängplats finns alltid så längre ni inte är fler än 3-4 åt gången, se till att boka nu för fan!

Kom hem till barcelona i måndagsmorse, tröttare än någonsin och sov bort hela dagen. Det behövdes med tanke på 24 timmar med dålig sömn i bilen på väg upp till Skavsta och sen på flyget hem - ingen höjdare.
Jobbade dag igår och idag likaså. Det börjar blir rätt skönt att jobba dag numera, man slutar vid 14 och har hela dagen framför sig. Visst är det sjukt jobbigt att gå upp klockan 05.30 varje dag, speciellt när min spanska karl fortfarande ligger kvar i sängen, utbakad på hela sängen med halva täcket som täcker hans nakna kropp. Vill man inte ligga kvar då...?!
Nje, då ska det jobbas minsann.

Har börjat fundera lite på hur jag ska lägga ut min semester för igår, får jue som sagt 2 dagar per månad, men som jag nu i sommar kommer att få i förskott, så jag kan lägg ut dagarna lite hur jag vill, vi får se hur det blir med den planeringen. KANSKE så det blir en resa till Marocko med Alvaro, hans polare Kike och hans tjej Patri. Dock är detta väldigt oklart ännu, med tanke på att Alvaro inte har fått ngt speldatutm, plus att jag inte har ngn aning om min ekonomi kommer att tillåta denna resa, men vi kan ju alltid hoppas på en mirakel-lön.

Annars? Vad händer här nere...? Det bästa just nu är att våren så himla mkt på väg. När jag går hemifrån till jobbet klockan halv 7 på morgonen är det sol och 15 grader varmt, sen när man slutar jobbet vid 14 är det solglasögon och jackan av som gäller. Känns verkligen hur gött som helst, sommaren ser jag fram emot stort...! Jag antar att det blir hela kundtjänst gänget som drar till stranden efter morgonpasset sen i sommar, känns gött att sova siesta och bli lite brun på köpet. GE MIG SOMMAR!

Nu ska vi sova siesta, katten och jag. Förhoppningsvis så vaknar jag upp i rätt tid, så jag kan käka lite mat innan jag dra till Alvaro senare ikväll - då blir det chill.

Hörs imonn.
From Barcelona with love/ Thai


Phatts 1:a svenska bild ! Mer bilder finns på facebook.


Phatt utanför vårt hus.


Var i Jkpg med Phatt, Nagem, Nicko och Anes under lördagen. Det var nice.


Phatt, jag & Anes utanför A6.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0