Torsdag 9 April - Farfars begravning

Halva veckan i sverige har passerat och tiden har gått så snabbt. Hela veckans schema har varit planerad efter timme kan jag lova. Idag kom den dagen vi skulle på farfars begravning, självklart var man ledsen. Men samtdigt kändes det som om jag redan tog farväl av honom i dec, innan jag åkte tillbaka till Spanien för jag visste att det skulle vara sista gången jag fick prata med honom. Han var gammal och jag antar att det var det bästa för honom. Jag ser ingen anledning till att vara vid liv när man inte kan röra sig eller är vid omedvetande. Och som Nicko sa, nu är han nog där uppe med farmor och njuter av vindruvor.. :) Begravningen var rätt kort, det var slut redan vid 14 och jag var dö-trött. Låg och halvsov i soffan fram till 17. Jeppe kom förbi oxå han fick ta för sig av smörgåstårtan som bjöds på. ( ska även tillägga att han fick käka thaimat oxå, nöjd som fan... )

Annars har dagen i sig varit lugn, hann damsuga här nere på min våning innan, så nu ser det ok ut. Väntar på att min solumate Alexandra ska komma nu. Jag har inte träffat henne sen mars förra året, skandal ! Vi kommer att ha mycket att prata om ikväll !

Igår kom halva familjen och det blev fullt i huset. Nisa, Nipa, Fredrik och hans nya flickvän och även Nipas polare Tony sover numera här under helgen. Det blev thaimat till middag så klart som mamma lagat till. GOTT som fan. Senare på kväll åkte jag hem till Micka med Simone, Madde, Anna & Lisen. Simone och Emilia lekte högljutt med varandra och dom verkade ha kul dom. Jag fotograferade Mickas bebismage och vi fick till några bra bilder tycker jag. Ska bara redigera dom och sen får vi se hur resultatet ser ut. :)

Efter det var det 40 min för ombyte, sen åkte vi ner till Bryggeriet och blev bokstavligt talat fulla. Jag hade kalaskul, sprang mest runt som en idiot och tjötade med folk. Lite ovan vid att det stängde 01, men va fan klagar gör jag inte...


Farfars begravning var fin, enkelt och kort.


Smörgåstårta är en riktigt höjdare.


Vi kvinnor i familjen. :)


Hann fylla kylen endel för helgen oxå. Whiskyn, rödvinet och vodkan fick inte plats... hehe
JAG SATSAR PÅ FYLLA !

Nje, nu får jag tacka för mig. Imonn ska jag träffa Elin & Malin, vi har inte bestämt oss om det blir fika eller lunch. Men efter det ska jag åka upp till Skavsta flygplats och hämta Phatt som kommer...! Isch ! :)

From Sweden with love / thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0