Måndag 10 Augusti - Efter 10 dagars besök & BSW 09

Efter 10 dagars besök av syster och hennes familj, Fredrik & Hanna, så har jag äntligen tid att sitta ner och blogga! Det är måndag och efter 10 dagars festande har jag som sagt inte alls återhämtat mig ifrån sena nätter och fylla upp till öronen, vilket gjorde susen när man börjar jobba efter "lång" ledighet. Idag ska jag lägga mig tidigt, så jag blir någolunda pigg till resten av jobbveckan. Jag är helt hemma själv då Phatt är på Mallorca och Mirian hemma hos hennes päron, samt att Alvaro är i Cunit hela veckan och har semesterdagar med sina polare. Det är ganska skönt att få vara ensam ett tag, även om det ibland kan vara liite för ensamt..

En stor slutsats efter mina besök från Sverige så har jag haft riktigt kul, det har varit huset fullt och korta nätter av sömn.
Vi ha turistat runt i stan och vi har festat sönder oss, iallafall jag och Hanna, puff! Vilken vecka..

Vi har gått på Zoo och vi var uppe på Tibidabo förra lördagen för att kolla utsikten och det bjöds även på en otroligt trevlig och god lunch där. Vi har även varit i Cunit och spenderat hela dagen där. Stan har vi även varit runt i och shoppat i.


Nisa, Simone & Per på Zoo!


Fredrik bjöd oss på lunch när vi var uppe på Tibidabo och kollade utsikten. Det var riktigt trevligt!


Jag & Hanna ifrån Tibidabo med utsikt över hela Barcelona.


En söndag med Mojitos i Cunit med allt och ALLA.

Förra måndagen så började Barcelona Summer Week och vi tillbringade 2 dagar på stranden med en massa housemusik och mojitos så det räckte och blev över. Man fick sig även dos sol och solbränna på det hela.
Vi har såg även Fedde Le Grand på Opium, det riktigt nice.
När självaste festivalen satte igång på fredagen vart jag först en aning besviken då David Guetta som både jag och Hanna so badly ville se inte skulle dyka upp pga av ngn flygplansfel. Men slutsatsen av det hela var ändå kul !
Tack både syster med familj, Fredrik och Hanna för ert besök ! =)


Hela stan var fylld med denna reklamen.


Alvaro spelade på stranden med sina beats.


Phatt & Hanna stekte på stranden.


Det blev ett par drinkar den där dagen... boah!


Stranden var ju inte lite full eller så..


Jag, Phatt & Hanna på Opium.


Jag, Fedde Le Grand och Hanna på Opium. Sicken kväll !!


Jag, Hanna & en ny Barcelona-bo Nina på Otto ! =)


Phatt & Hanna i kön och väntan den "rätta" gästlistan.


I'm a VIP bitch! =)


Just enter the festival !


Efter typ 4 timmmars dansande hittade vi den här att svalka oss med, men vi hade ganska roligt med den oxå :)

Snacka om att man är död nu efter alla dessa dagar och denna veckan ska bara spenderas hemma i soffan framför TV'n och mat ända fram till fredag. Jag har inget planerat alls i veckan, men känner att det ska tas lugnt.
Helgen kommer att spenderas i Cunit, då det är mini-festival och konsert med Macaco och där min karl är warm up. Vi kommer även att fira Gutis födelsedag och Phatt ska komma och joina oss på söndagen oxå. :)

Nje, nu ska jag kolla in Scary Movie 4 på spanska. Ingen höjdare kanske - försöker fortfarande att vänja mig vid dubbade filmer och det går väl sådär..  =/

From Barcelona with love / Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0