Måndag 17 Juli - Svett-panik i 30 graders värme.

Godkväll.
Återigen måndag kväll. Jag ligger i soffan och är mätt på nudlar. Säkert många utav er som undrar hur jag kan äta så mycket nudlar utan att bli trött på skiten. Jag kan säga att Om det bara fanns nudlar kvar att äta i värdlen så hade jag inte varit ledsen för det, så mycket älskar jag nudlar!

Dessvärre blir nog mamma ledsen när jag kommer hem, då jag känner att jag gått ner i vikt igen. Numera finns inte den fina/feta stjärt jag fick/jäste upp efter min 10 kg's uppgång förra sommaren. Nu är det som det alltid har varit, en liten benig skink-bit, men det får duga tillsvidare...


Det kanske inte syns att jag gått ner ett par kilon på bilden, men det syns DEFINITIVT att min karl skaffat sig en dubbel-haka under dessa snart 6 månader tillsammans, MOHAHAHA !!  *skadeglädje* =P   TJOCK !!
Bild ifrån helgens kalas i Cunit.

En annan sak är att denna sommaren här nere verkar aldrig ta slut. Inte för att jag vill det, men det har återigen kommit en sån där värmebölja med 30 + hela dagen, vilket innebär bara svett, svett svett och svett typ. Det här med att komma fräsch och någorlunda söt till jobbet har jag ju lagt ner sen maj. Numera ser man ut som en nyvaken och halv-svullen bakfylla varje dag man går upp och ger blanka fan i det, det gör jag oxå. Inget illa emot det, men ibland förstår jag mig inte på endel damer, som kommer med svettigt, men fint påkletat smink till jobbet. Usch, va jobbet det måste vara ändå..
Igårnatt när jag gick och la mig runt 03, kollade jag tempen och den låg på 25 grader, mitt i natten i ett varmt Barcelona. Boah!!

Först vill jag oxå tacka för dom kommentarer jag får, inte tusentals, men dom få jag får gör mig riktigt glad och ger mig även push framåt och det känns bra. Tack ska ni ha. =)

Och det hära "jag-vet-inte-vad-jag-ska-göra-med-mitt-liv"-depp har lagt sig lite. En stor del av helgen gick åt till dessa funderingar och jag fick även prata av mig lite hos Marina, när vi båda två låg i ett varmt, men svalkande medelhavs-vatten klockan 19 igår kväll i solnedgången. Hon och hennes taskiga engelska vart en superbra tillsammans med min supertaskiga spanska, vi kom rätt djupt i vårt snack ändå. Jag pratade om mitt och lyssnade, hon pratade om sitt och jag lyssnade. Precis ett sånt där snack man behöver då och då..


Sötaste Marina & Jag.

Ibland önskar jag att vore spanjorska... Spanjorer är så varma, dom verkar ta dagen som den kommer och trots problem finns det alltid ett leende och ett "mañana, mañana"-känsla som jag gillar. Det känns mer som om man ska njuta av den tiden man får här och nu istället för att lägga ner tid och ångest på det som kanske händer om 5,10,20 år...Och det är precis det jag ska försöka göra.

Må det vara riktigt sura dagar på Comhem, så man inget annat än hellre vill smita hem, men vissa dagar är förbannat roliga oxå. Må jag vara riktigt pank och käka nudlar 2 veckor innan lön, men jag har betydligt roligare här och föredrar min egna lycka än att vara rik. Jag älskar att vara här och det har jag sagt 1000 gånger tidigare !! Just nu, just idag känns det bra iallafall..

Jag får köra en genomgång av helgen som har varit...
I fredags kväll var jag hemma hos Nina och hennes tyska vänner och roommates Hannah och Joseph. Där fanns även Jossan och Hanna och det var kul och träffa dom oxå, se hur dom hade klarat sig dom första dagarna som Barca-bor. Vi (eller dom..) satt och förfestade i den hittills mysigaste "Typical-Barcelona-style" lägenheten som jag sett i Paral-El. Medans jag väntade på att Alvaro skulle spela klart på Club Solo till klockan 03, så förfestade dom för en senare utgång.

Senare på natten åkte jag med Alvaro och Basi till Cunit, det blev ingen utgång utan det blev direkt hem och sova, jag var dö-trött och deckade dirket. På lördagen var det födelsedagsfirande nr 1, då vi var ca 20 pers som firade en kille som hette David som fyller 24 år. Det käkades grillad kyckling med pommes och allioli, det dracks Lambrusco för fulla plastmuggar och även någon flaska sprit/whisky gick åt. Och självklart avslutades allt med ett sju-helvetes jävla vattenkrig som vanligt. Tyvärr fick jag lida denna gången och jag dräktes inte bara i vatten, utan fick även ett par doser av Coca Cola oxå, mmmm söt, kladdigt och gött i värmen..!  (förra gången skyddade jag mig med diverse mobiltelefoner och kameror, det gick bättre =)


När vi firade David som fyllde år på Frans bakgård, med god mat spirt och vattenkrig.

Efter en tripp till stranden på eftermiddagen, där vi (damer)  tittade på karlarna när dom spelade strand-fotboll. Det var Singels vs. Married ones. Det var ganska kul att se dock... På ngt sätt såg singlarna liiite fräschare ut, lite tajtare, lite muskulösare och liiite mer solbrända..Haha. Min karl som sagt, tillhörde ju inte det laget.. =P

Väl hem för en snabb dusch, sen vidare till resturangen Outlet för dagens 2:a födelsesdagsfirande för Guti som fyllde 33 år. Vi var ca 40 personer som käkade och det var riktigt gott och trevligt. Efter matkalaset fortsatte förfesten på Guti's terass, där det var obligatoriskt med hatt och det där det även njöds på Mojito's. Mmh! Mmh Mmh!


Senare samma kväll firade vi Guti's födelsedag på Outlet,
följt av Mojito's och gratis-konsert med Macoco.


Födelsedagsbarnet och det finaste han har på sig, jag och varsin Mojito.

Den festen var lång ifrån slut, då vi drog oss mot helgens "mini"-festival. Det spanska bandet Macaco (jag vet, det säger er säkert inte ett skit.. men kolla upp Macaco - moving på youtube, så får ni en smak på vad slags konsert det var..) hade en gratis konsert och jag tror att hela Cunit var där, ca 2000-3000 pers. Det var riktigt skoj, trots att jag inte hängde med i texterna överhuvudtaget. Men rolig och full - DET blev jag! Ni vet, en sån där överdriven extacy-fylla typ, där energin kommer ifrån ingenstans och man bara står och hoppar/dansar/studsar och fular sig..och dessutom i en strå-hatt..
Klockan slog 03 och min karl entrade scenen med sin Mac-book och drig igång sin del av kvällen. Självklart vart det inte lika tajt med folk som på konserten, men vi dansade så det räckte och blev över.. Vilken kväll !!

Hand i hand och med några snesteg tog vi oss alla hemmåt runt 5-6 tiden och hamnade i en vädligt intressant diskussion jag och grabbarna. Intressant, intressant...

Söndagen kom och jag vaknade supersent, klockan 15, hann luncha hemma hos Alvaror's päron och även träffa Lili och hennes Joel som precis kommit hem ifrån Ibiza - nybrända och fina. Efter det stekte vi på stranden resten av eftermiddagen/kvällen i denna hetta !!

På kvällen blev det middag på ballen med grabbarna och Marina, dom kollade på fotboll och jag var mindre intresserad och mer trött, men jag åkte hem mot Barcelona vid 02 inatt med Basi och Bruno, somnade som en stock på vägen hem i bilen.. ZZzzZZZZzz... Det var min helg ja... =)

Veckans planer:

Tisdag - stranden med Jonas och ev ngn mer efter jobbet. Ice Nice ! På kvällen kanske man blir sugen på Shoko alltså.. Vi får se... =)
Onsdag - jobbar 14-21, därför blir det först fika med Nina, Hannah, Jossan och Hanna innan jobbet. Kvällen blir lugn, som vanligt.
Torsdag - Träffa min karl som kommer hem ifrån Cunit, och även träffa Phatt som kommer hem ifrån Mallorca.
Fredag - Dagen är obestämd, men resten av helgen kommer att spenderas i Cunit ! =)

Enough of bloging today.
From Barcelona with love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0