Måndag 24 Augusti - Städ-dag!

Japp, efter jobbet idag när jag kom hem var båda damerna hemma och var full igång med att städa köket och städat det blev det. Dom körde hel-rensning i köket medans jag hann dra ett städ igenom resten av lägenheten. Så nu sitter vi alla hemma i ett städat och nästan kliniskt ren lya. Känns bra!

Efter det var jag dö-hungrig så jag tog fingret och röven och faktist lagade té mig en måltid på kött och pasta av det som fanns hemma. Tänkte att jag skulle rensa lite av mitt käk nu innan jag åker hem till Svea i 10 dagar, känns onödigt att köpa en massa nytt när det redan finns. Pastan blev göör-good, och som tur var så blev det över till lunchen imorgon på jobbet. GITT!

Som sagt, måndag är alltid måndag och den är lixom alltid sur... Men nästa vecka kommer jag hem en sväng och det ska bli skitkul. Dessvärre kommer jag inte vara hemma i nässjö så mycket som jag egentligen vill.. (fan!)
Jag som mest ville ta det lugnt, få nu istället en fullspäckad vecka med hets och stress som vanligt... Jag kommer komma till Göteborg rätt sent på fredagskvällen, så jag kommer sova hos Hanna den natten i Götet, dagen efter tar jag bussen till Landvetters flygplats, där jag möter upp mamma och pappa och där även min karl kommer komma med flyget.

Väl hemma i nässjö senare på dagen/kvällen blir det en massa tid me familjen, jag kommer äntligen få träffa min gravida syster som är i typ 7:e månaden nu och jag har inte sett tjockisen. Jag hoppas på mammas välkryddare thaimat OCH svenska mat. Helvete va maat jag ska äta ! Vi ska även fira pappa lite som fyller 54 år.
Sen på kvällen hade jag tänkt dra med mig min karl och visa hur vi festar hemma i Nässjö, ner till bryggan och dricka cider det första jag ska göra. Väl där HOPPAS jag att mina vänner kommer joina mig heeela kvällen och heeela natten ! =D *längtar som in i !*
Eftersom syster ifrån söder inte kan komma till nässjö den helgen, så jag har lovat att åka ner till henne mellan söndag-måndag lite snabbt. Det blir en snabb-visit i Lund och Malmö, + att då har min karl sett det oxå.

Kommer hem på måndagkväll och då får vi koka ihop en filmkväll tycker jag och så lite natt-kaffe på statoil så klart!
Tisdag blir det nya p-piller hos doktorn så jag klarar mig ett år till utan ungar (har klarat mig jävligt bra hitills, så det ska nog inte vara några probs..)

På onsdagen kommer vi dra till Göteborg en dag och sova på hotell över natten. Det blir nog stan för hela slanten, köpa lite löshår och sen måste jag köpa present till Alvaros familj, då det verkar som om hela familjen fyller på på vinterhalvåret och även till Phatt som fyller snart.
Alvaro kommer att åka hem på torsdags-morgonen, så jag kommer att åka hem efter det och spendera den sista helgen i Nässjö med ALLT & ALLA. Det rycktas även oxå att Fille (Madde, vår egna lilla Fille ifrån Barca 2008) ska komma och hälsa på oss o Nässjö !! =D

Självklart ska jag mysa med Micka's nya tillskott och träffa alla damer som jag måste prata skit med under fläkten och lite vin på det hela. =D Jag saknar er sååå!

Tänkte även dra en snabb sammandragning av helgen som var. Den började med ett glad vitt hemma hos José och Hanna, med Nina och hennes 2 tyska vänner och en annan fransk tjej. Det var livat och trevligt. Vi gick sen vidare till Otto Zutz där vi dansade glatt till Hip Hop och söp oss fulla på whisky/cola. Jag var tvungen att dra vid 03, så jag skulle åka till Cunit med Alvaro och Basi. FULL SOM ETT AS, deckade jag i bilen och när vi väl var framme, så ville jag sova kvar i bilen, men Alvaro praktiskt taget släpande mig när jag sov upp till lägenheten, slet av mig kläderna och jag vaknade upp med den mest underbaraste bakfylla jag inte haft på länge. Jag ville vända mig själv ut-och-in !

I vilket fall tvingade jag mig ut i solen, till stranden på eftermiddagen och träffade alla andra som var där och när kvällen kom ja, så var det ju inte mer än att börja dricka igen.. Söndagen innebar inprincip samma sak. =S
En sak som jag måste bara säga är att vi jämt ligger på stranden har vi alltid sand-krig, vilket är såååå förbannat kul !



Förfest hemma hos José och Hanna.


Nässjöbor i Barcelona. =D


Klickade fram en fin bild på Marina och hennes turkos-blåa ögon.


Och så en bild på det käraste så klart.


Alvaros lillasyster Lili och jag hade en riktig lång pratstund på lördagskvällen och
helvete va vi festade till det sen! =)


MEN MEN, nu är det måndag och ytterligare en jobbvecka.
Imorgon jobbar jag 14-21, vilket gör att jag missar dagen, men det är skitsamma, då det ryktas om att det ska regna hela dagen + hela veckan ändå. Surt, men men.. Resten av veckan är inte mycket planerad förutom torsdag, då min karl kommer hem ifrån Cunit en sväng och att resten av helgen kommer att spenderas där med Nina, woho. Nina ska inviga Cunit..! =D

Vi ses snart!
From Barcelona with love // Thai

Kommentarer
Postat av: Lina

Fan va nice att du kommer hem. för en liten stund iaf haha :) får se till o styra upp lite fest tycker jag

2009-08-25 @ 08:45:05
URL: http://linaschon.blogg.se/
Postat av: janni

vad kul att du kommer hem. tyvärr flyttar ja på fre så ja hinner inte träffa dej. men ja är ju fortfarande rätt sugen på barca nu i höst. hur mkt cash behöver man typ? tänk på att ja är fattig student :P pöööösss

2009-08-25 @ 16:31:11
Postat av: Micka

Det ska bli så kul att få se dej igen. Brun som fan säkert .. Inget avis alls, neee nee :P

2009-08-25 @ 19:51:05
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0