Tisdag 11 Augusti - TV & Obesvarade tankar

God natt folket.

Ännu en kväll framför soffan. Numera ska vi bara jobba mellan 08-15 på dagarna och aldrig jobba helg. Vi får se när den förändringen sker iallafall. Kom hem strax efter 15.30 och pösade dirket ner i soffan och glodde på TV. Somnade sen mellan 18-20 och fortsatte att pösa i soffan. Har precis tittat klart på en film med Denzel Washington och Eva Mendez. Jag har sett den innan, men kommer inte ihåg vad den heter. Klockan är 24 och jag ska hoppa i säng snart..

Jag är fortfarande hemma ensam.. Just för tillfället är det ganska skönt, med tanke på att huset vart fullt i 10 dagar. Men saknar min karl ngt förjävligt. Eller saknar och saknar, jag vill gosa och sova med honom...!! Men jag får glatt vänta till torsdag då en annan inte är ledig sön-ons hela året typ. Jaja, vissa utav oss har det bättre än andra.. :)

Nu är det inte långt kvar tills jag kommer hem en sväng. Denna gången har jag inte planerat något alls, jag ska ta dagen som den kommer och försöka umgås och träffa familj och vänner så mycket som möjligt. Ringde till far idag och fjäskade smått om jag kunde få en fri-natt på hotell i Göteborg en dag med Alvaro, så han kan få se en storstad iallafall.


Barcelona Summer Week 2009 at Montjuic.

Det är skönt att vara ensam ibland, men det bidrar oxå att man tänker igenom väldigt mycket. Har läst endel bloggar idag och fastnade för ett citat: " Where there is love, there is life"  och jag fick mig åter en tankeställare..

Vad är viktigast i livet ?
Att vara lycklig i den situation du befinner dig i och att ta dagen som den kommer, eller att tänka på en karriär, så du blir någorlunda ekonomiskt oberoende i framtiden eller att följa en kärlek vart den än leder dig? Tro, hopp och kärlek eller hur va det nu igen..? Ibland känner jag mig smått splittrad.. Jag frågade en smått äldre jobbarkompis idag och hon svarade på min fråga bestämt: "Du ska göra precis det du känner för just i det tillfället som du vill. Om du tror att du har problem nu, så vill du verkligen inte blir äldre. Ju äldre du blir, desto fler problem kommer du att få..."

Imorgon ska jag fråga min mamma varför hon flyttade till Sverige 1984, för kärleken till pappa eller för att få ett bättre liv än i Thailand eller för båda? Och framförallt hur hon tog sig mod att flytta till andra sidan jordklotet och "lämna" det liv hon haft där, lägga det i någons annans händer och hoppas och tro på att det finns en bättre framtid och att framförallt att kärleken kommer att hålla. När jag tänker på det så beundrar jag min mamma något så grymt för det hon gjorde. Lämna en trygg plats bakom sig, för hoppet om att finna en ännu tryggare plats.

Ibland vill jag bara släppa taget om mitt liv, jag vill inte ha ansvar för min egna framtid. Jag vill bara vara inte tänka en dag i förväg. Shit, jag önskar att jag vore 10 år gammal och va superlycklig över att få lördags-godis..

God natt, nu väntar min säng efter 8 timmar framför TV'n. Imorgon blir det andra bullar, nämligen stek på stranden med Nina efter jobbet !

From Barcelona with love // Tina


Kommentarer
Postat av: Lina

shit va djupt de blev. Är van vid att läsa om dina fester hela tiden haha. Men jag tänker så hela tiden, jag har så mycket måsten känns det som. Måste plugga, måste ha en karriär, måste måste måste. mm som du sa 10 år och en godispåse vad är lycka om inte det?

2009-08-12 @ 14:14:26
URL: http://linaschon.blogg.se/
Postat av: Micka

Heej tina :)

Hoppas allt är bra med det, det verkar ju så iaf då jag läser igenom din blogg (dock inte det engelskt skrivande, fan vad du är jobbigt ! )



Längtar efter att få träffa dej igen !



Stor kraaam

2009-08-13 @ 12:00:49
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0