Fredag 25 December - Julfirande i Spanien.

Klockan har precis slatt 03.36 och jag ligger i sangen efter en dag/kvalls julfirande med Alvaro och hans familj.
 
IGAR var vi som sagt hemma pa julmiddag hos Carmen och Juanito, vars Carmens foraldrar ar mycket nara vanner till Alavros foraldrar. Det var riktigt trevligt. Juanito ar halvsvensk, sa aven hans syster var dar med sin man, som da ar helsvensk. Kanske later en aning komplicerat, men det pratades iallafall endel svenska igar.
Det var en riktigt trevlig kvall igar med god mat och trevligt sallskap. Meningen var val att man skulle ut efter det, men jag och Lili lag i soffan och halvsov vid 24, sa Alvaro som precis firade in sin 25 arsdag fick ga och jobba sjalv pa Solo. Jag och Lili tog en taxi hem istallet och somnade ratt gott bada tva.

Idag, imorse vaknade vi runt 11 och da var det julklappsoppning med familjen, helvete va julklappar det var. Jag fick en massa massa massa crooks n castles trojor, vaska och armband fran Tous. Till Alvaret blev det en talva med en massa bilder och aven en weekend med flyg & hotel till Amsterdam. Ata massa svamp och hallucineria lite tyckte jag passade oss bada, haha. 

Alla vart nojda och glada over sina presenter och efter det borjade vi montera upp bord i det lilla vardagsrummet for alla kommande gaster. Alla kom runt 14 och det ats och det ats och det ats. Efter att ha atit i ca 3 timmar med soppa med makaroner, kyckling, kott, potatis och gud vet vad, pallade jag inte mer.. ja, da ar det dags for fodelsedags tarta for Alavaros 25 arsdag och jag fick aven sla ut presenter av den "Caga Tio" (Bajsande stocken som jag forsokte forklarar lite snyggt vad de var nar jag var hemma i svea.. :)

Vid 19 var jag do-trott och det fick bli en 4 timmars siesta for min del innan jag vakande upp igen. Alvaro gick och jobbade vid 22, men jag orkade inte folja med sa jag sov vidare och hjalpte mama och papa att stada och plocka undan nar alla hade gatt vid 02. Ingen utganga idag heller, men imorgon ar det All In, da vi ska ata ute pa thai-resturang for att fira Alvaro och for att sen fortsatta festen pa Solo. IMONN ar det fest.

Eftersom att jag har samst kamera, lat jag Lili sta for all fotografering, sa jag kommer att lagga upp lite bilder sa fort jag fatt dom ifran henne. Men min forsta julafton i Spanien vart superbra! Jag hoppas att ni alla har haft en riktigt god jul med era nara och kara. Vi hors och ses!!
From Barcelona with love!! // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0