Fredag 4 December - Snart spansk Jul.

Idag!! Typ 40 år senare har jag orkat ta fingret ur röven och faktiskt orkat att blogga. Igår/och idag är jag sjuk ifrån jobbet. Redan förra veckan blev Nina och Jossan dåligt, sen fick Hanna en annan "bak-smälla" och tillsist blev jag en aning krasslig. Jag mår helt ok på dagarna, men förjävligt på morgonen och på kvällen, men har drogat ner mig med lite Filumin (snoret bara rinner ut!!! ) och lite Paracetamol. Fick även papper på sjukan att jag fick vara hemma 2 dagar, så jag har tagit det lugnt och skööönt. Nästan unnat mig detta, då jag kändes att det behövdes i all onödig stress jag kännt att jag utsatt mig själv för.

Idag är det fredag och jag ska inte ta ett steg utanför dörren. Jag ska vara hemma hela kvällen, blogga, äta nudlar, sy lite, fisa och bara ha det gött och skönt. Jag taggar dels för imorgon då det är ALL IN som gäller!!
Först imorgon ska jag träffa Sebbe och vi ska dra en sväng på stan innan vi går hem till mig och förbereder oss inför kvällen.. Det är personal/churn fest imonn hemma hos Bossen Frej och det 90-tals tema. Jag måste säga att jag inte lagt en tanke på vad jag ska klä ut mig till och det verkar som att jag kommer att banga på att klä ut mig oxå.. Jaja...! Efter ca 6 timmars förfest/festade där ska jag släpa med mig Sebbe till Solo, där några utav kundservice-tjejerna ska ha en middag. Vi ska inte äta, men kommer på klubbandet sen. Vad det blir av efter DET, det vet jag inte !!! Och på söndag hade jag tänkt att vara bakfull och sova bort hela dagen.


Fredagen efter jobbet på Solo, begav vi oss en sväng till Catwalk för 1 drink eller 2..


Vi var på Nasty Monday på Apollo i måndags, jag och Patricia hann även med en sväng till Jamboreé oxå.

Jaha, då var det snart dags för jul oxå. Det finns ingen snö här inte och jag har inte räknat med att det ska komma ngt heller ( gööööött !!) Men staden är väl-julpyntad måste jag säga med dessa fina ljus-utsmyckningar gator och torg. Lite mysigt iallafall. Jag ska fira spanjack-jul här nere och det ser jag faktiskt emot. Man firar jul här på Juldagen och tydligen ska det proppas mat från morgon till kväll. Julklappar har det köpts oxå, men inte alla ännu. Jag har hunnit köpa julklappar till mina syskon-barn såklart, Simone och Justin. Jag har även köpt till Alvaro och mama Maite, resten har jag inte hunnit med ännu, men jag vet precis vad jag ska köpa, så det känns skönt. :) Det blir säkert kanon! Vad jag har önskat mig i julklapp, det har jag inte tänkt på, men jag vet 1 helt säker jag vill ha och behöver: en digital/system-kamera. Jag har ingen kamera nu förtiden, därmed har det blivit torrt på kort här... I need one, I want one !!!

På tal om inget är det göörr-gött att ha en karl som är dj - jag har idag suttit och snott en MASSA MASSA musik ifrån hans hårdisk, mohaha. Dock kom han på mig och sa att jag skulle betala 2 euros för varje låt - jag erbjöd mig att suga av honom istället, haha. Kan ju tala om att det varken blev en avsugning eller pengar betalda.. Så nu sitter jag här med en massa house-musik och taggar inför morgondagen. Hmm, kanske man skulle fundera på vad man skulle ha på sig...?

Snart kommer jag hem !! Wiii ! Puss & kraam!
From Barcelona with love // Tina th.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0