Torsdag 24 December - Svensk julafton = fest i Barna

God middag! Idag är det svensk julafton! Jag hoppas att alla där hemma har tittat på Kalle Anka, för här nere visas det icke !

Jag kom hem igår natt till ett 13 gradigt Barcelona, kändes som sommar med den kylan hemma i svea, traskade och kom hem vid 02, dö trött och hade inte käkat på 12 timmar, men en latte på flygplatsen... Iallafall. Jag packade upp snabbt, sen gick jag ner till Otto för att hälsa på Phatt. "Hälsa och hälsa på" vill jag inte påstå att det var. Damen var någorlunda smådragen och bjöd på en massa whiskycola och vips hade man mättat magen med alkohol istället för ordentlig mat. Alvaro kom efter sin spelning på Solo och vi var ett gäng som hände i baren och hade kul. När vi väl kom hem vid 6 tiden DÅ var jag hungrig. Ställde mig och lagade korvstroganoff till mig, Phatt, Alvaro, Edgar och Carlos innan det blev sängen...

Idag satte jag klockan på 12, men gick en timme senare, städade som vanligt igenom HELA lägenheten och nu ser det beboligt ut iallafall. Har fixat Alvaros sista julklapp, tvättat och sitter nu med lite käk innan jag ska hoppa in i duschen. Ska åka med Alvaros familj till ett par vänner till dom. Det kommer att komma 3 andra svenskar oxå, så det ska bli kul att träffa dom.

Efter det blir det nog Solo ikväll och även vidare sen till Otto Zutz. Både Alvaro och Phatt jobbar, så det blir att fira svensk julafton där, plus att Alvaro fyller 25 år vid midnatt. Jag undrar hur det ska firas!?

Imorgon är det iallafall den spanska julen som ska firas. Jag ska vara hemma hos spanska familjen äta gott med världens bästa spanjack-familj och öppna paket ! =) Sen blir det säkerligen fest på det oxå.

Lördagen blir inte mindre alkoholhaltig heller, då Alvaro ska ha födelsedagsmiddag på Thai Gracia med alla vänner innan vi festar vidare på Solo.

På söndag ska jag och Phatt fira att vi har varit sambos i 1 år och det ryktas om att vi ska käka thaimat då oxå, hihi. =)

Lite mer om svea-resa då.. Det var hur skönt som helst att komma hem, träffa alla, äta mammas mat och bara ta det lugnt. Det är konstigt, men man kan vekrligen slappna av och koppla av när man är hemma, det är inte samma sak som att vara hemma en dag i spanien. Och självklart var det roligt att träffa min systerson för första gången. Han är sååå söt (och jätte tjock!!) Saknar redan att bebis-sniffa!!!

Lägger upp bilder ifrån helgen som var, men mer hinner jag inte!!


Jag & JJ.


Mamma & Pappa.


Nipa & Mamma utanför vårt hus.


Nipa & Mamma.


Mammas thaimat ! Mmh Mmh Mmh!! Sket rätt ordentligt dom dagarna kan jag säga.


Nicko & Anna på förfest hemma hos Anna innan vi drog till Zebra&Hotellet.


Lalle & Andreas.


Natta & Sara.


Lisen, jag & Madde.


Lisen & Jag.


Nicko, jag & Malin på Zebra.


Madde, Anna & Malin.


TJOCK !!!


Speed! Fiffi's nya tillskott.


Jag matar JJ.


Lite mer thai-käk.


Hej! Jag heter Justin, men kalla mig för JJ !!


JJ som tjock tomte.


SÖTTT!


Ett kallt SVEA.


Fika hos Anna, med Malin & Micka.


Sista kvällen innan jag åkte!!  Kallt som fan!

PUSSS OCH KRAM! // From Barcelona with love // Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0