Lordag 28 Februari - Internet tillbaka.

Antligen! Vi har varit utan internet i 5 dagar och det har fungerat lite som det vill. Ikvall har vi iallafall turen, vi far val se om vi har samma tur imorgon. Spanjackerna har nere har inte lika snabb service som hemma i sverige, sa nar jag flyttar hem ska jag verkligen inte klaga. Jag kan borja med och beratta lite om veckan... har egentligen inte tid att blogga just nu, men det maste ju uppdateras! :) Iallafall..

Veckan som har varit har varit bade upp och ner. Jag var sjuk HELA forra helgen och tillbringade 80 % av tiden i sangen, acklig och svettig som fan. Mandagen kom och jag var pa jobbet, det gick bra. Men jag var en aning trott. Pa kvallen chillade jag pa Jamboree med Mark & Nando. Ja, det klart att jag drack lite... men det var en chillkvall. Vi stod i baren hela kvallen och snacka en massa seriost...

Tisdagen kom och det var jobb igen. Dock vart det en hardare dag, da jag hade grymt ont i hogra brostet (lungan). Eftersom att jag inte var 100 % frisk, sa trodde jag forst att det var traningsvark efter all hosta i brostet, men den tanken forsvann under dagen da den smartan jag fick nar jag hostde inte alls var densamma som man haft 100 ggr tidigare och nar jag kom hem efter jobbet, brot jag ihop hemma pa koksgolvet och borjade storlipa. Men med tanke pa att jag inte ar ett fan av sjukhus, sa ville jag inte dit, utan jag ville sova och hoppas pa att det skulle bli battre dagen efter... 

Dagen efter kom, onsdagen och jag hade minst lika ont nar jag vaknade igen.. Japp, jag tag fingret ur roven och pallra mig bort till sjukhuset som ligger 10 min promenad ifran oss. Dar gick den visiten snabbt, da dom ville att jag skulle rontga mina lungor PA ETT ANNAT SJUKHUS PA ANDRA SIDAN STAN... Jaha.. det var bara att ringa Mark och be honom att folja med. Kl 18, tog dom bilder pa mina lungor. Maste saga att jag kande mig oerhort sexig i det genomskinliga "nattlinnet" man maste ha pa sig nar dom tar rontgenbilder. Iallafall.. Och med tanke pa att man i spanien INTE kan ha allt pa ett och samma stalle, sa fick jag aka tillbaka till "mitt" sjukhus for att Min doktor skulle stalla en diagnos. Men nej... Nar vi kom dit sa fick jag boka en tid och den tiden fick jag en vecka senare, dvs nu pa onsdag... Jag var mest i chock. 

Tjena, jag har ont i brostet och rontgat mina lungor, men ni kan inte stalla ngn diagnos forrens om en vecka...?! Jag var mest lack och trott pa det hela. Sa hela veckan har jag jobbat med en nagonlunda smarta i brostet/lungan och forsokt att stalla en egen diagnos pa mig sjalv via internet. Pappa sa direkt att det var lunginflammation och med den infon jag fick pa natet, sa stammer alla symptom in pa det jag har... Nu ar det inte sa att ni ska tro att jag har do-ont, men det ar en obehaglig kansla och bli anfadd efter att har gatt i en trappa en vaning upp, sa man maste stanna till och andas och fa luft.. Just nu vill jag val pasta att jag ar van vid att kanna sa har, och det kanske gar over tills onsdag, men jag vill anda veta vad for fel jag har.. ?

Jobbveckan med andra ord har kanns ratt hard, med tanke pa att jag pratar hela tiden sa blir jag anfadd oxa, vilket ar jobbigt, men jag hoppas att jag mar battre med lite antibiotika snart. Vi far val se.

I veckan tog jag mig anda tid att aka och bowla med Phatt, Mark & Carlos. Det slutade med att jag forlora forsta serien och vann den andra. Men jag skyller pa att det va jobbigt att kasta klot med smarta i brostet. :) Annars har veckan varit lugn. Igar var det fredag och klart att det drar i whiskytarmen nar det ar helg. Jag ville mest stanna hemma egenligen, men tog anda fingret ur roven och gick till Otto, det var trevligt och traffa folk igen, bara chilla runt OCH jag drack inte en anda droppe! Det ni ! :) Det jobbigaste var bara att nar man skulle prata med folk pa nattclubben sa maste man skrika och det tog ratt hart, jag var i princip tyvungen att ta en paus mellan varje mening jag sa... Tillslut, stallde jag mig i ett horn och digga till musiken (som jag heller inte kunde dansa till, da skulle jag val dott..) och latsas om att jag inte horde folk...

Idag vakna vi tidigt, 14 av att mamma ringde till mig och ville gratta mig pa min namnsdag, sot hon ar.
Vi har stadat HELA lagenheten och proppat kylen full med mat. Nice... Nando kom forbi innan och vi kakade kott med pommes och bea-sas. Det var omtyckt.. Och ja, jag tog mig ett glas rodvin, det va ackligt... men bjuds det sa bjuds det.

Ikvall ska vi ut pa Otto, lika nykter som igar. Hoppas att alla darhemma har en kalashelg. Jag saknar Nassjo, FAKTISKT.
Alla vanner, trakiga barer, alla problem och skitsnack. Skitsnack pa svenska ar sa mkt roligare an pa spanska. :P

Foresten, sa bokade jag biljett hem nu. Jag kommer att vara hemma i Nassjo mellan Fredagen den 3:e april t.o.m Mandagen den 13:e april. 11 dagar med familj & vanner ar INTE fel. Foresten... ar det ngn som vill hamta/skjutsa mig i/till Nykoping nar jag kommer, sa ar jag oerhort tacksam for detta, da det inte gar nagra tag vid mina ankomst/avgangstider.

Ta han om er vanner! Jag saknar er!

From Barcelona with love / Hogra Lungan

Kommentarer
Postat av: Jeppe

VAD GÖTT!! då ska vi pussas masscha.saknar dig gumman..pusss

2009-03-01 @ 15:09:09
Postat av: micka

Det lät inte bra de där.. Smidigt o vara sjuk i ett annat land oxå kan ja tänka mej, not !



Kul att du snart kommer hem.. Får vi umgås en massa!

O lite foto på magen me!

2009-03-03 @ 10:06:38
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0