Fredag 20 Februari - Sjuk

Trots att jag gick Mediaprogrammet  for 3 ar sedan och last det mesta som har med latt webbdesign och HTML-koder att gora osv .. sa har jag knappt ingen aning om hur man ska gora for att skapa en personlig blogg.. ?! Som sagt, jag ar smart pa papper, det ar allt jag kan saga. Det ar dags att borja minnas nu alltsa.. Anledningen till att jag aldrig har tagit fingret ur roven och borjat blogga som alla andra ar dels for att jag har hallt mig till bilddagboken, da jag faktist hellre vill visa bilder an att blotta min tankar. Sen anser att jag att inte har ngt vettigt att skriva heller, jag ar ganska oppen i sig och har inte svart for att snacka om sant som jag kanske "skulle hallt" for mig sjalv. Det ar inget jag skams for, men kan kanske bli lite for mkt information for andra. Tja, vi far val se... 

 

Idag ar det iallafall fredag och klockan har precis slagit 02 - till lordagmorgon. Jag ligger hemma i sangen och hostar bokstavligt talat upp mina lungor snart. (Jaaa, jag har bara rokt 4 cigg idag! ) Innan hostade jag och tog i sa pass mycket att jag spydde. DEN va fin den! Var inte pa jobbet idag for jag hade feber natt, sa jag log och simmade i mitt egna svett, vilket innebar ingen somn alls, och nar jag vakna i morse var inte mitt har bara blott efter allt svett utan jag var dessutom blot och otroligt trott. Nje, det fanns ingen chans att jag skulle satta mig med varldens minsta energi och vara trevlig over telefon - sarskilt nar jag hostar varannan minut. Njeee.. Jag ringde o sjukanmalde mig och var hemma istallet.  Dock jag ju inte sova for det. Phatt som precis blivit nyfrisk och smittat ner bade mig och Hafsa efter sin 5-dagars sjuka var pa det basta humoret och fick mig att byta rum & stada idag. Numera delar jag & Phatt rum och Hafsa har mitt gamla lilla rum. Phatts rum ar storre och med tanke pa att vi spenderar mer tid hemma an vad Hafsa gor sa bestamde vi oss for att vi skulle flytta in till Phatts rum och att Hafsa skulle ta mitt. Hafsa har ju pojkvan sa dom pippar jamt nar dom ar hemma.. Vi trivs skitbra i det nya rummet, stort & frascht och inte sa instangt lixom. Kanns kalasbra helt enkelt. Det anda jag gjort mer idag ar o kokat ihop den storsta soppgrytan jag nagonsin gjort - rissoppa som mamma brukade gora till mig nar jag alltid var sjuk. Dessvarre fick jag gora den sjalv idag, men tanke pa att mamma ar 100 mil ifran.. Jag har aven hunnit tjafsa med Phatt oxa mitt i hela flyttningen & stadningen. Skulle val pasta att det va mitt fel. Jag blir grining som en barnunge nar jag blir sjuk och tycker inget ar kul. Men san ar jag och det varnade jag tom Phatt igarkvall..

 

Dock var jag valdigt tacksam over att hon foljde med mig till sjukhuset idag. Som sagt, sa haj ar jag inte pa spanskan sa jag kan beratta hur sjuk jag ar osv. Det ar ngt som ar riktigt storande i detta land. Minsta franvaranade och du maste till sjukan for att "bekrafta" att du ar sjuk. Klart, det fattar jag val med, att det kanske faktist ar ett bra system sa satt, men tank tex dom stackars damerna sa halvt dor nar dom har mensvark (tackar gud for att jag inte ar en utav dom) och maste stanna hemma. ) Jobbigt varre att behova springa till sjukhuset och be om att fa ett sjukintyg pa att dom har ont i magen.. Antingen det eller ga minus 250 kr/per dag for ogiltig franvaro. SKIT-system ! Buff! Man blir ju lack, men sa ar det.

 

Ikvall ar det iallafall sangen som galler, jag tror tom att jag ska sova efter det har, orkar inte hosta mer, sen sa ar jag skittrott. MEN jag tog mig allafall fingret ur roven och skrev mitt forsta inlagg. (Nu, bor Hanna iallafall bli glad, sa som hon har tjajat om att jag ska borja blogga) 

 

 

Hmm..? Kanske ar mitt liv tillrackligt intressant for att lasas om anda...? 

Imonn ska jag beratta om varfor jag har brannmarken pa mitt anstikte & mina armar.. :)

God natt folket! / From Barcelona with love. MUA!

Lite storre & lite mysigare.

Mitt nya rum - lite storre & lite mysigare. Med betydligt skonare sang! 

Thank god for IKEA!


Kommentarer
Postat av: emelie >

Är du thai? ^^

2009-02-21 @ 01:36:53
URL: http://emeliiejansson.blogg.se/
Postat av: Hanna

ÄNTLIGEN TINA :)

Bra gjort! Hoppas att du snart blir frisk plutt!

2009-02-21 @ 18:38:52
URL: http://martinssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0