Torsdag 9 Juli - En summering av Ibiza.

God torsdagkväll.
Det känns som om jag har mer helg en vardagar måste jag först påpeka, redan torsdag och det gillar vi ! Igårkväll kom jag hem från 4 dagar i Ibiza. Som sagt, jag hade inga förväntningar alls, MEN jag måste ändå påpeka att jag blev en aning besviken ändå.

Bara namnet Ibiza låter ju som en nattclub som har öppet 24-7. Ön i sig är väldigt vacker, det fanns fina stränder vi besökte med exakt sån där känsla man söker efter när man är på semester. Blågrönt brusande havsvatten, vit sand och vacker solnedgång. Och så lägger vi till en strandbar med skön på musik och en god paraply-drink på det hela.
Självklart var det skitfint och se allt. Vi hyrde bil under dagarna och tog oss runt ön på det sättet.
På kvällarna käkade vi ute och bästa käket på Ibiza var självklart thai-resturangen vi hittade på gay-gatan. Som hemma-lagat och känner fortfarande smaken i munnen.. Mmm mmm mmmh!

Vi bodde på ett hostel, där Alvaro kände killen som hade detta. Det var mycket enkelt, men ändå mysigt och bekvämt och vi betalde 20 euro per skalle och natt, inte farligt alls.

Nu, då vidare till det "vilda" nattlivet. Dom ändrade reglerna för öppetiderna för alla nattclubbar i år. Det visa sig att allt är stängt efter klockan 06. Tidigare kunde man alltid gå till några strandclubbar som öppnade på morgonen och stängde sent på eftermiddagen, fortsätta festa på en bar och sen vidare till nattklubbar som hade öppet till 06 - och så fortsätter det vidare igen... Men så var icke fallet..

Ibiza var lugnt och det som fanns, var i princip 80% engelsmän som var fulla och dryga och klubbarna som vi var på var det nästan bara killar, så som jag såg iallafall. Men vi festade iallafall på nattklubben Space, som hade en säkert sisådär 6-7 dansgolv med enbart house i olika former. Natten efter gick vi till Pacha, där dom hade "Swedish house Mafia"-party med Axwell, Steve Angello och Sebastian Ingrosso som dj's. Där var det dock drag på stället, svensk skit - det gillar vi. Men det var oxå väl det ända stället som var bra av dom jag var på. Gillade nattklubbs-känslan. Fin inredning & fin känsla lixom.Men som sagt, inget slår Pattaya/Thailand. Inte äns IBIZA - spanjackernas stolthet. Jag röstar helt klart på att Barcelona är en bättre partystad. =)

Det nästan roligaste på hela resan var när vi åkte till Pitu's strandbar Pangea, som låg precis vid stranden. Stranden i sig var den finaste som jag var på, på Ibiza och takterrassen som vi låg på hela dagen var 10:a, helt klart. Sen var det ju självklart skitkul att träffa Pitu själv, min favorit ! (om man bortser favorit dj - när det gäller house musik då..hehe)

Så en summering av Ibiza är alltså att namnet låter bättre än vad det engetligen är, enligt min åsikt. Även ifall jag hade riktigt kul & mysigt.



Supergod drink vi fick av Pitu när vi hälsade på honom på Pangea-strandbaren.



Bästa dagen på hela resan, helt klart.


En annan utflykt, BUS !

From Barcelona with love / Thai


Kommentarer
Postat av: malin

Hej vännen och tack så mycket! Är supernöjd med tavlorna, ändå var alla tre impulsval men de gick ju bra det med :)

Allt är bara fint med oss, hur är det med din din sprattel? KRAM

2009-07-10 @ 10:17:25
URL: http://mollamalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0