Måndag 20 Juli - Sa jag att jag gillar att planera..?

Återigen måndag.
Den här helgen gick alldeles för snabbt tyckte jag, men jag ändå haft en lyckad en! Hoppas att ni andra har haft en superbra helg oxå. Sitter i soffan och chillar nu. Jag är ensam hemma denna veckan..

Phatt är på Mallorca och hälsar på Carlos, en vän till oss som kör en dj-säsong på Palma till oktober. Jag antar att hon kommer ha det riktigt livat fram till torsdag. Mirian är fortfarande hemma hos sin mamma, som hon har varit hela helgen. hennes farfar gick bort i helgen, så jag förstår att dom sörjer.

Min helg lite kortfattat då. I fredags var jag inte sugen på att vare sig klä upp mig, dricka eller dansa, så det blev att jag lagade thaimat till Alvaro, hans syster Lily och hennes pojkvän. DET var omtyckt kan jag lova, fanns inte en grönsaksbit kvar av det jag lagade. När Alvaro skull till Solo för att spela stannade jag kvar och vi resten kollade på Borat. Jag kan ju medela att Borat på katalanska är inte direkt ngn höjdare, där försvinner hela komedin i det hela, men det fick duga ändå. Jag somnade tidigt, runt 01 och blev väckt av min karl som hem vid 4. Trevligt..

Lördagsmorgonen kom och jag klev upp redan vid 11, då jag skulle hem till Jonas (jobbarkompis sen jan), för vi var ett gäng som skulle ligga på stranden hela dagen. Det var nice. Vi var ca 20 pers från jobbet som låg på stranden hela dagen och jag blev fett röd i fejjan kan jag lova. Sved härligt sen på kvällen.
Som sagt, som vanligt en lördagskväll drog jag mig ner mot Solo, vi skulle åka till Cunit efteråt så jag erbjöd mig att vara nykter, så jag kunde köra till Cunit. Guti, som normalt annars kör, livade till det lite extra men ett par drinkar. Dock sa jag att jag skulle festa till det när vi väl kom fram till Cunit och fest, det blev det...

Jag kom hem byxlös.. Eller rättare sagt så släpade det byx-delar efter mig, då min karl och Guti fick för sig att rycka i varsit byxben av mina byxor. Det var väl roligt...Tja, byyxor värda 20 euros och en naken stjärt kan man väl bjuda på... =)
På söndagen låg jag och sov till 17 och när jag vaknade ville jag sova mer...


Så här mycket blev det av mina brallor..

Idag då! Efter jobbet så har jag ju städat, ytterst ovanligt eller hur..? Sen hann jag även med att planera lite inför min systers och Hannas ankomst nästa vecka! =D

Så här ser planerna ut:

Torsdag 30 Juli
Syster Nisa med pojkvännen Per och min skitunge till systerdotter kommer på torsdagskvällen. Förutom en massa puss och kramar, så blir det käka ute och kolla på Dom magiska fontänerna vid montjuic.

Fredag 31 Juli
Efter jobbet  blir det en runda ner mot stan via Passeig de Gracia, se den gamla delen av stan och säkerligen egentligen inte hinna med det alls, då syster ska shoppa en massa. Det blir middag och vidare myspromenad till hamnen, där vi kör på några lätta drinkar och tar det lugnt. Samma kväll ska ska jag möta Hanna klockan 01 som kommer ner och hälsar på ! =D Och om hanna vill så blir det antingen mysa halva natten och snacka skit eller fylla till det på Otto Zutz så hon får träffa Phatt oxå.

Lördag 1 Augusti
Åker vi upp till Tbidabo och ser en utsikt över hela Barcelona, sen tar vi en runda till Parc Guell, så har vi prickat för det på turist-listan oxå. Tänkte att vi skulle köra på thailänsk mat denna kväll. Har hittat en billig resturang som jag vill testa på.
Efter det blir antingen lite siesta efter allt gående eller om ngn är shoppingkåt så lär vi dra oss ner på mot stan dom sista timmarna. På kvällen är det förfest, sen drar vi till Club Solo och inviger det till klockan 03 innan vi drar till Otto Zutz dom sista timmarna.

Söndag 2 Augusti¨
På söndagen lämnar vi storstaden och alla avgaser som finns där och tar tåget 45 min söderut mot Cunit, där vi ligger på stranden HELA dagen, samt blir det senare middag med Alvaros familj. Hans mamma vill tom att vi ska sova över och hela biten, med det tackade jag nej till. Efter en dag i Cunit kommer vi antagligen att vara döda när vi kommer hem vid 21.

Måndag 3 Augusti
Shopping-dag helt enkelt, slösa så mycket som möjligt skulle jag vilja säga. På kvällen sen kör vi en barrunda i gamla Barcelona stad och drar sedan vidare till Shoko/Opium/Jamboreé för obligatorisk fest till 06.

Tisdag 4 Augusti
Trots bakfylla så kommer vi att lägga oss på stranden i Barcelona, vi kommer att ligga på Marbella-stranden, även oxå kallad gay/nudist-stranden. Jag har aldrig varit där, men det sägs vara fint + att Alvaro kommer spela musik under eftermiddagen (Barcelona Summer Week) Senare på kvällen blir det, det efterlängtade SUSHIT och sen ska vi se på hur Sagrada Familia ser ut på kvällen oxå.

Onsdag 5 Augusti
Dagen är ännu oklar, då syster Nisa åker hem och jag vet inte exakt tid, men kvällen är stämplad på 2-liters drinkar på Pippermint, sen kommer vi fortsätta med lite hiphop & RnB på Bikini.

Torsdag 6 Augusti
Under dagen får vi se var Barcelona Summer week har att erbjuda på sin line-up. Men sen på kvällen så blir det iallafall att se Dom magiska fontänerna, samt käka den där goda kebaben som ligger i Paral-el !

Fredag 7 Augusti  - Planer efter Barcelona Summer Week 2009.
Lördag 8 Augusti - Planer efter Barcelona Summer Week 2009. =)

Och för er som inte vet vad Barcelona Summerweek innebär, så kolla in här :
www.barcelonasummerweek.com
Kalaset är arragerat av Bröderna Jay & Roger, två långhårliga karlar och även polare till Alvaro, vilket innebär fritt inträde för dj-frun och hennes vänner.
Med lite inside information så är kalaset beräknat att kosta på mellan 250-300 miljoner kronor, eller vad det 25-30 miljoner.. Jag minns fan inte?!



Btw, sa jag att jag gillar att planera...? =)

Ikväll blir det mys med min karl - jag saknde honom inatt! Han är som en bebis att sova med ! =D
From Barcelona with love /thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0