Torsdag 2 Juli - Att jobba på Comhem

Hej allesammans!
Snart finally fredag, sen är det semester en vecka! Imorgon är planen att jobba 07-14, sen fri hela dagen. Jag försöker få med mig Phatt på sushi trots att hon är pank, men vi får se. Imorgonkväll är planerna att ta det lugnt och packa inför IBIZA-resan, men den planen lär ta slut runt 24 och jag kommer säkerligen att gå ut ändå. Vi får se...

Diana kommer ner till Barca imonn, så kanske man kan träffa henne imonnkväll, men jag är inte stort fan av nattclubben Mojito, dom spelar bara salsa och reaggeton..  :/

Planen på lördag är iallafall att dra ner på stranden med Diana, men jag vet inte än med tanke på att jag fortfarande käkar medicin för sol-eksemen, samt att jag fortfarande smörjer in mig i en massa kortizon-kräm. Jag vill gärna att min hud ska vara helt frisk tills på söndag, för playan på IBIZA ska jag ligga och trycka (dock med solskydd =)

Lördag kväll, så vi jag ta det lugnt oxå, sova mest för klockan 03 så ska jag befinna mig på Club Solo, därifrån ska vi åka direkt till flygplatsen och ta flyget till semestern.. Ah, härligt och vad jag längtar!

Ok, va alla vet så kanske inte Comhem har världens bästa kundtjänst. Det är långa väntetider och dryga bortkopplingar hela tiden och tjänsterna kanske inte alltid fungerar som dom ska. MEN kunderna som ringer in är inte så jävla clever dom heller jag ska vilja påstå..! Så den där "kunden har alltid rätt" - myten kan man kasta i sjön.

Sjävklart är en kund alltid en kund hos ett företag. Kunden betalar för att våra tjänster ska fungera så klart, men man måste alltid tänka realistiskt att allting faktiskt inte alltid fungerar. SÅ ÄR DET.

Och fina med det är är när man sitter på kundtjänst ska man ju självklart hjälpa kunder, det är ju meningen. Men att kunder i sin tur får ösa skit över en, kan faktist till vissa gränser vara hela jävla vrickat. Jag pratar med kunder varje dag, endel är riktigt trevliga trots att dom har problem med vice versa, men vissa är ritkigt idioter rent ut sagt. Seriöst..
En dag jobbet kan alltså vara allt mellan lugnt, till att man blir förbannad för att en kund varken vill lyssna eller förstå. Ibland sitter man och garvar både mellan och i samtalen åt kunden..



Här är några typiska vardagliga samtal man kan få:

"Du, lilla gumman nu ska jag tala om för dig att...!!!!! "
 
- Såndana får man dagligen och jag är så van vid dessa samtal att jag suckar åt dem.

"Jag vill prata med chefen NU...!!!"
-
Det spelar ingen roll om du vill prata med chefen, han kommer inte att hjälpa dig mer än vad jag kan göra...

"Jag vill ha så här mycket kompensation för så här mycket och jag vill att du gör så här och så här...!!"
- Ledsen dude, men programmet vi arbetar i har inte magiska knappar, så jag kan varken säga upp dina tjänster trots att du har bindningstid, eller ge så mycket kompensation som du vill ha...

"Du, ditt jävla företag... Fitta, jävla skit...!!!!" 
- Jag ber snällt till kunden att återkomma när han har lugnat ner sig och lägger på luren. 

"Se till att mitt Bredband fungerar, jag har visst betalat räkningen..!!!"
- Som sagt, det finns inga pengar som har sats in hos oss, så kolla om du har betalat in på rätt konto..."


OSV OSV OSV...!

Att jobba på Comhem kan vara ett rent nöje, det är olika händelser varje gång och man berättar jämt om samtalen man haft mellan samtal eller på rasterna. Men ibland kan det oxå vara förjävligt, när man tappar tålamodet...


Det här är vanligt sitt-position på jobbet.
Zara som vanligt, diskuterar med kund som inte har ett fungerande bredband.
Typiskt Zara och vi andra att sitta och vifta med händerna när hon är i samtal. Men vi är oxå väldigt chillade på jobbet.


Godnatt folket. Nu ska jag försöka sova i denna hettan. Klockan är 23 och det fuckin 26 grader ute !!

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer
Postat av: Jen

Ja men Tina, du anar inte om jag vet hur det är! Jobbar ju själv i Kt på för ett företag i Gbg. Ständig variation på kundsamtal och mkt otrevliga kunder finns det också;)



bara att köra på babe!

puss puss

2009-07-15 @ 13:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0