Måndag 22 Juni - Lite sjuk & så lite Kent

Kent - "Chans" går just nu på repete..

Det är måndag natt och jag och Phatt har precis avslutat våran filmkväll, vi kollade på Wonderland, vilket jag hoppades på skulle vara någorlunda bra men icke! Vilken besvilkelse det var..!

I vilket fall, det var mer än en vecka sen jag bloggade och jag tänkte ta mig en snabb genomgång på veckan som gått.
Jag jobbade bara mån-ons förra veckan då det var midsommarhelg och hela kittet. Det var fest från ons-lördag, inte lika hårt varje dag, men det vart iallafall inte alkoholfritt.

I onsdags var jag ute med Phatt. Vi förfestade först på Peppermint, ni vet det där stället som säljer liters-drinkar. Det var livat, men ändå lugnt, då jag inte drack något när vi sen kom till Bikini. Stannade inte heller kvar hela kvällen, dels för att jag blev trött och sen vart jag lite trött på att damerna skulle försöka gör sig så sexiga som möjligt för männen. Tro, mig... fulla damer som tro att som är allt annat än sexiga är inget annat än osexiga. Jaja, jag trampade hem och somnade i princip direkt i sängen.

På torsdagen låg jag med Hanna på playan hela dagen. Det var skönt och vara med någon man inte träffa på länge, sen svensk dessutom som man kunde snacka en massa skit med! Det var trevligt. Hanna är en utav mina arbetskollegor, som tyvärr åkte hem till svea idag. Lite bitter över det är man jue.

Midsommar och fredagen kom och det var förfest på Malin & Johns (oxå arbetskollegor) balle med Paulina och Hanna. Vi försökte väl gör det så svenskt som möjligt och det vart trevligt då vi hade långa pratstunder på den där ballen. Efter det gick vi ner på stranden där alla andra kollergor OCH svenskar befann sig. Tyvärr så är man jue svensk här nere och är inte direkt polisernas favorit, då vi svenskar har en tendens att bli så fulla.. (NOT SHIT!!!) Iallafall, efter bortfösningen av polisen, så dog partajet lite och efter någon timme befann jag mig hos min karl på Opium, som festade där. David Guetta var där och drog säkerligen halva stan. Åtminstone alla med cash, då det visades både genom svindyra champagner, kostymer, klänningar och bara enbart "uppförandet"... Efter en timme där och en förkylning med halsont osv, så bestämde jag mig för att ta Alvaros nycklar och åka hem i förväg. Somnade dirket...

Blev väckt dagen efter och det var dags att åka till Basi's hus och grilla med grabbarna. Det var trevligt och huset som han bodde i var skitfint. jättemysig bakgård med pool och altanen befann sig i en grotta med bar och shit. Huset i sig vart väldigt modernt och jag som älskar sånt var ju tvungen att snoka runt. Jag mådde inte så super den eftermiddagen då min sjuka drog igång rätt rejält, men jag underhöll mig med att alla grabbarna tillsut badade nakna som vilka 2-års-fisar som helst. Det var kul och se på. Jag har 1000 kort och säkert 100 filmer ifrån den dagen. =)


"Glassar vid poolen.."


Jag vet egentligen inte varför, men jag är så jävla såld..


Heeela gänget! Bruno, jag, Alvaro, Basi, Mario & Guti.  Skön dag med härligt folk.

På kvällen gick jag ner till Solo sista timmen för att kunna åka hem till Alvaro och sova hos honom. Hela söndagen spenderades hos honom och vi gjorde inte ett skit. Var ensamma hemma och vi växlade mellan sovrum oc h tv-rum hela dagen. Skönt med en dag man inte gör ett skit på.

Idag gick jag inte till jobbet, då min hals inte riktigt tillät detta, men det blev en visit hos sjukan (för detta jävla sjukintyg) sen stack jag hem och som vanligt städade hela lägenheten efter helgen som vart.

Imorgon är det Sant Juan, vilket innebär att man firar nån "prick" jag vet inte vem. Jag kallar det iallafall för Katalanernas midsommar, då det är den ända dagen man faktiskt lagligt får dricka ute offentligt. Jag var med på detta stohej förra året. Det var livat kan jag säga. Jag satt på stranden med Madde, Fille och Diana och pimplade cava innan vi röjjde sönder Shoko!  =)

Morgondagen är ännu ganska oklar, men jag skulle säkligen tippat hamna på Solo ändå.. Men efter jobbet imorgon så ska jag slösa tiden med att sova 16-22... Låter kalas tycker jag.

Jag har en massa "privata" tankar som jag skrika ut och är trött på att behöva hålla för mig själv. Pratar jag med min roomie, så är hon alltför upptagen med att prata om sitt och jag bara lägger ner allt. Men här i min blogg, kan jag skriva vad jag vill. Bloggen handlar bara om mig och meningen är att jag ska skriva av mig, då jag inte har bett någon att varken läsa eller kommentera, men vågar man skriva om saker som egentligen ska hållas med privat... Hmmm. Änså länge är det instängda tankar som gäller.

God natt med er. Hoppas att alla har haft en riktigt fin och härlig midsommar.

From Barcelona with love / Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0