Onsdag 10 Juni - Tatueringssugen

Nu när solen börjar ta sin plats här nere i Barcelona syns allt mer naken hud ute på gatorna. Och då får man se alla tatueringar som varit gömda under vintern...


Snyggt eller vaddå!??

Många, och då menar jag nästan alla jag ser här nere har en tatuering, även om det kan vara den minsta bakom örat till tatuerade kalsonger. (Japp, en utav dom kända nudisterna här nere har tatuerat in kalsonger..!) I vilket fall ger det mig ett värsta sug efter en gadd! Idag har jag 2 små tatueringar som består av thailändsk text, en i nacken och en på höften.

Den första som jag har i nacken, gjordes för hand med bambu i Thailand 2006. Eftersom att det var min första tatuering, så trodde jag självklart att det skulle göra skitont, men en kväll i en tatueringsstudio som låg öppen mot havet, lite brus från havsvattnet och lugn loungemusik på, så var det inte farligt alls. Det kändes som om han retade mig mig nålen. Det tog bara 20 minuter och jag köpte cd'n som spelades. =) Det bästa med handgjorda tatueringar är att man aldrig får några skorpor, för att nålarna går inte lika långt in i huden, men tatueringen ser lika bra ut som en vanlig.
Det är tre thailänska bokstäver/tecken och det står "Älskling" på thailändska.

Min andra tatuering gjorde jag ca två år senare på min födelsedag, jag gav mig själv den i present. Denna gången gjorde jag den på höften med en vanlig maskin. Med tanke på att jag hade en tatuering tidigare så hade jag inga förväntningar alls, MEN i helvete va ont den gjorde!! Det tog säkert bara 7-8 minuter att göra den, med tanke på att den är så liten. Men jag höll andan och småtjöt som en unge och var räknade ner antalet tecken hela tiden. Usch! Hur kan människor säga att det är skönt att tatuera sig?! Det är ju smärta till max!

I vilket fall fick jag till min andra tatuering och den består av flertalet tecken som bildar en thailändsk mening. Ska jag översätta den till svenska så lyder den ungefär: " Jag leva utan luft, vatten och mat, så länge jag får kärlek." Det låter mycket vackrare på thaiändska, men jag hoppas att ni fattar vinkeln..? Efter dessa tatueringar tycker mamma att jag är "så himla romantisk" av mig, så där som hon säger med en töntig röst... Ja, jag är väl det då.

I vilket fall, jag sa att den skulle vara min sista, men jag är lika sugen på en ny och jag vet vad jag vill ha, men jag har inte bara hittat den rätta "bilden". Jag vill ha en bild på buddahs ansikte i sned-profil tillsmammans med en massa lotus-blommor runt på något sätt. Ev vill jag skriva dit en text/citat av Buddha eller någon annan stor herre i buddhismen, men jag har inte hittat "den rätta" ännu.

Jag vet att om jag skulle ta mig till en studio och be någon att rita upp en bild och måla den, så skulle jag säkerligen bli nöjd, men jag har varken haft mod eller pengar ännu. Det känns som om jag ber någon att rita en bild, så är det stämplat att jag ska göra den där förbaskade tatueringen. Och jag är inte säker än, jag är inte ens säker på vart jag vill ha den, men det lutar åt mitt vänstra kärleks-handtag/vid sidan av ryggen och jag vill att den ska vara ganska stooor ! =)


Buddhas ansikte är vackert... tja vi får väl se vad som händer..

From Barcelona with love/ Thai

Kommentarer
Postat av: janni

hon är så jevla snygg..elle kroppen e de..om ja hade vågat hade ja lätt tatuerat sönder mej..men tja, de blir i mitt nästa liv!

2009-06-11 @ 21:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0