Tisdag 9 Juni - Ny mobiltelefon

God tidag eftermiddag!
Hoppas att alla har fått en bra start på sin vecka.. Förutom på jobbet har jag dom två senaste dagarna varit hemma efter jobbet och bara städat. Måste nog erkänna att jag känner att mina roomies tar för vana att det är jag som är städerskan i huset. Med tanke på att jag mammas gener, så jag har inte alls problem med att städa, men jag blir lätt sur när folk tar förgivet att jag ska städa efter dom.

För ca 1,5 vecka sen kom jag och Phatt hem båda lite smått dyngraka efter en kväll på Otto Zuttz. På vägen hem kände jag suget efter nudlar och tänkte att jag skulle laga till det mitt på morgonen. Vi kommer hem och jag kommer in i ett kök fullt av disk. Redan under den veckan hade jag diskat andras disk tre gånger, och då menar jag både flottiga stekpannor och fastkokat ris i grytor.  Jag har inte alls problem med att varken diska eller att städa, men när folk tar för givet att jag alltid kommer göra det borde få sig en smäll på käften. Att diska andras disk tre gånger på en vecka är tillräcklig många gånger, när man inte ens har ätit hemma under den veckan.

I vilket fall tog jag upp detta med Phatt, lite så där rund om fötterna och sa att dom senaste veckorna har jag behövt diska andras disk innan jag kan laga min egna mat, det börjar bli lite jobbigt och ganska surt.
Som sagt, självklart var det ju inte hon, utan hon började skylla på vår tredje rumskamrat. Tillslut fick jag sånt där flipp..
Ni vet när man blir en jävel på att diskutera både och högt och länge när man är full. Jag sa att jag sket fullständigt i i vems disk det är, om det är en gryta eller 3 tallrikar, så vill jag inte behöva diska innan jag kan laga min egna mat och jag vet själv att  när jag lämnar köket, är det kanske inte 100 % kliniskt rent, men det finns i varje fall ingen disk att diska ! Jag som är känd för mina skitdåliga jämförelser sa att det är som att skita på toaletten och aldrig spola efter sig... MEN DET ÄR JU SANT !

Tydligen så råkade vi väcka vår tredje roomie, som hetsade ut i köket och ställde sig och började diska... Jag sket då ärligt talat i vilket och lät henne diska, men efter den dagen finns det inte en ända smutsig tallrik när man entrar in i köket och det tackar jag för. Saken är den att jag inte har problem med att städa, det är snarare en sak jag gör när jag är rastlös, men när man bor tre vuxna damer, så borde man kunna hjälpas åt med detta arbete. Alvaro har oxå påpekat detta och blir lack så fort jag tar tag i en sopkvast... Jaja..slutpratat om hushållsarbete.


Igårkväll var jag iallafall hemma hos Alvaro. Hans mamma har nyligen operat sin höga hand vilket i sin tur betyder är att hon är rätt handikappad dom kommande dagarna, så jag erbjöd mig att laga mat åt familjen ett par dagar tillsammans med Bettie. Så nu är det hon och jag som är kockar i huset. =) I fredags lagade jag svensk och det blev kokt poatatis, med fisk och sås. Igår lagade jag till lite kyckling och grönsaker med ris och currysås. Det var lika omtyckt det. Idag ska jag hem till honom igen och då ska hans syster laga "patatas bravas", som egentligen är typ poatatis med en slags sås som är skitgod. Vad det blir till det, det får jag se, men det är alltid trevligt att äta hemma hos dom, man känner sig hemma lixom.


En söt Bettie i köket.


Min karl fick oxå lära sig hur man hänger tvätt och det var värt ett kort ! =D

I vilket fall, igår när jag stod mitt i maten med Bettie, kommer min karl hem som vart på möte med sina polare hem med en ny telefon till mig! Av vilken anledning det vet jag egentligen inte, men han tyckte att det var dags att uppdatera mig lite på mobilfronten och med tanke på att jag enbart är en fan av Sony Ericsson's mobiler så är det bara det som gäller om jag inte köper en Iphone vill säga, men jag fick iallafall en W910i i röd färg. Och den fungerar gallant ! =)



Imorgon efter jobbet tänkte jag dra direkt till stranden och slagga i middagsolen och förhoppningsvis få lite färg och sova middag. Veckorna rullar och snart är det helg, woho!

Ha det kalas!
From Barcelona with love / Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0