Torsdag 4 Juni - Hellre morgonstånd än mensvärk.

God förmiddag... Klockan är bara 12 och jag kom hem ifrån jobbet för ca en timma sen.

Började jobba vid 07, men kände vid 09 "att inom en timme, så kommer mensen.."- värken i magen. Jag har aldrig tidigare haft problem med vare sig mens"mängd" eller mensvärk. Dock numera varje gång innan jag får mens, vill jag bara lägga mig ner och dö i 3 timmar tills mensen kommer.

Satt iallafall och jobbade och efter timme så pallade jag inte efter att ha testat att sitta i 24 olika ställningar, i hopp om att hitta en sitt-ställning "som gör mindre ont". Nehe, inte det, så jag gick till min teamleader och sa snällt men bestämt att jag skulle gå hem och att jag inte kommer att springa till sjukhuset för att få ett sjukintyg om att jag har mensvärk. Drar dom bort pengar för ogiltig frånvaro, så får det vara värt det och så gick jag hem.
Dock efter 40 minuters promenad i stekande sol, svettig som ett as mådde magen bättre. Jag fick mens och nu har den lugnat ner sig, men det värker fortfarande..
 
Och på tal om just mensvärk. Jag vet inte hur ni andra damer har det? Alltså jag har inte så ont i magen,(förutom dom där 3 dödstimmarna innan mensen väl kommervill säga..) men det känns som om livmorden väger ton och att den är påväg att trilla ut ur mig, som om att det tappat greppet med resten av kroppen. Det knakar och gör av sig en massa konstiga ljud och det är det som gör ont... Det är nästan en mer skum känsla en att det gör ont...? Aja, vet inte hur jag ska förklara det riktigt..

I vilket fall, på hemvägen tänkte jag på detta och insåg var vi kvinnor naturligt måste få lida en jävla massa i våra liv. Mens och mensvärk är säkerligen bara en fis jämfört med att trycka ut ett skrikande bebishuvud ut ur vår käraste ägodel så den näst intill spricker...! Män ska vara glada över att dom tycker det är pinsamt att ha morgonstånd. Jag hade hellre haft morgonstånd än mensvärk ska jag ska säga! På tal om det här.. kul att jag skriver om mens. Intressant?


"..Hellre morgonstånd än mensvärk ! "

Nu ska jag ta mig en vilostund och hoppas på att vakna upp utan mensvärk. Good siesta folks..
From Barcelona with love/ thai

Kommentarer
Postat av: Jane

Coco ! Jag saknar dig =(

2009-06-04 @ 13:29:47
URL: http://janeelsaalexandra.bloggspace.se
Postat av: Hanna

HAHA, fyy fan vad vidrig bild!

Är den äkta eller ser de ut så? Haha!



Tina jag käner igen de där, jag känner igen känslan och tänker "Jaha då får jag mens snart!"

Magen är åt helvete de första dagarna och jag har sån jävla värk, sen efter kanske 2-3 dagar börjar det minska mkt o sen är den borta :) Är nog väldigt olika. Men sen jag slutat med p-piller är mensen himmelsk mot vad den var innan kan jag lova!

2009-06-04 @ 15:54:21
URL: http://martinssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0