10 Maj - Helgens händelser

God söndagkväll på er. Jag hoppas att ni har haft en kalashelg. Min helg började väldigt lugnt och avslutades med fest på en väldigt hög nivå. (ni vet, dåliga stunden på toaletten-nivån..)

Dom senaste 2 månaderna har jag jobbat morgon, men på måndag börjar jag entligen att börja jobba eftermiddag. Känns skönt, men kanske lite dumt oxå nu när sommaren har kommit igång. Då kan det faktist vara skönt att sluta vid 14 och kunna ta del av dagen istället, men det ska bli skönt med omväxling iallafall.

Helgen då ja. I fredags efter jobbet åkte jag hem till Alvaro för lite siesta. Somnade som en stock i soffan..
Vaknade upp 3 timmar senare och jag och min kärlek åkte till centrum för att handla lite grejer i thaiaffären, för jag skulle laga thaimat till han och hans syster på kvällen..
Vi chillade runt i stan ett tag och jag fick mig en klocka bara sådär..! Det blev en vit casio Baby G - skitsnygg. Det var så att vi var inne på en klockaffär och kollade in ett par klockor.. Vi diskuterade dom färgglada casioklockorna och han gick fram till disken och sa: Jag ska två utav dom vita casioklockorna, tack. Bara sådär lixom. Men klockan är riktigt snygg och fräsch, den kostade 67 euros, ca 700 sek. Så nu har både jag och min karl likadana klockor. :)


FRESH ! :)

Det blev grillad kyckling med jordnötsås och röd-curry gryta med kött, bambuskott och annanas.
Grytan trots inga tillsatser förutom curryn var stark enligt spanjackerna, men kyckling och såsen var mkt omtyckt. Jag trodde att jag gjorde mat till ca 6 pers. Det blev en massa över.

Efter detta skulle Alvaro till Solo och spela och jag åkte vidare in till centrum och hälsade på grabbarna i Raval, då dom hade BBQ uppe på deras takterrass. Det var mysigt. Vi var ca 10 pers uppe på taket och hade en fin utsikt. Det grillades säkert 5 kg kött och blev en massa över. Jag var där i ca 2 timmar, sen åkte jag hem för att sova, men tanke på att jag skulle upp 9 dagen efter och jobba mellan 11-18.


Svenskt folk på ett tak i Raval.


Jonas, jag & Sam har jobbat på Comhem sen januari allihopa. :)


Sam gillar jordgubbar. Det var gott !

Lördagspasset gick snabbt, vi hade inte alls så många samtal  och vi var typ bara 10 pers som jobbade på hela stället. Det var skönt. Min lunch blev jordgubbar och äpple.
 
Det blev en sväng till solariet innan jag åkte hem gjorde iordning för kvällens partaj...
Alvaros vän skulle ha sin premiär på sin nya nattklubb DC 10 som ligger ca 20 min utanför Barcelona. Stället är kolossalt ! Det har 2 dansgolv inomhus och 2 dansgolv utomhus.

Alvaro som har hjälpt sin polare med det här var tvungen att åka tidigare, så jag åkte dit med hans tre kompisar/bekanta med bil runt 02-tiden. För det första blev jag nervös, då chauffören Ruben rökte joints som en jäkla skorsten och det va han som körde. Iallafall, han körde normalt och betedde sig likaså och vi kom iallafall fram till stället.
Det roligaste med det här var att Ruben fortsatte att röka som en skorsten och det visa sig tillslut att Ruben var POLIS !
Jag blev mest chockad, men har numera blivit van vid att folk är en aning konstiga här nere.
I vilket fall..
VILKEN PREMIÄR säger jag bara. När vi kom dit.. Jag har aldrig sett en sådan kö tidigare. Det stod ca 300 pers i kö och det visade sig att premiären hade lockat till sig 2500 pers under hela kvällen. Därav proppfullt, skollhett och fylla.
Med tanke på att dom inte hade ngn air-condition och med ca 1000 dansande personer, så spelade det ingen roll om du stod på dansgolvet i baren, du blev lika svettig ändå.
Men vi hade kul och jag drack väligt mkt pga att det va så varmt, därav 2 trevliga långbesök på toaletten. Det satte fint. :)

När kalaset slutade vid 06 stod vi ute på parkeringen och spelade fotboll alliohopa skitpackade. Trodde vi skulle åka hem kort efter det, men ICKE. Det blev efterfest inne i lokalen och en oerhört trött och en aning full thai kom hem vid 10 på morgonen... döende faan..

Har ingen aning om ni har lagt märke till detta, men dom senaste dagarna har jag haft  I LOVE LIFE på min "vad gör du just nu?-status på facebook.. När jag läst Linas blogg om Jannikes diverse hets om tecken, så ÄR detta verkligen ett tecken. Jag hittade den här på dansgolvet ... :)


Is this not a sign or what ! ? :D :D

From Barcelona with love! / thai

Kommentarer
Postat av: jannEke

def a sign :)

2009-05-13 @ 13:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0