3 Maj - Hemma efter en helg i Cunit.

Tyvärr är det söndag igen. Helgen har gått skitsnabbt !
Tänk att i sommar sen när man ska ha semester, shit... Dagarna kommer gå skitsnabbt. Kommer ihåg förra sommaren, när jag, Madde och Fille hade vår sommar i Barcelona. Vi gick i skolan 3 timmar per dag i 4,5 månad. Resten bestog av sommar och enabart en lång semester.

I år känns det mer "allvarligt" Ni vet, jobba hela sommaren och bara ta typ en veckas semster. Iallafall... Det blir en snabb genomgång om helgen som varit. Vilken semester jag har haft !


I torsdags jobbade jag morgonen mellan 07-14. Det blev en visit på solariet innan jag åkte hem för och chilla och packa. På nått sätt hittade jag en massa andra saker att göra och "hann" inte ta ngn siesta. Vid 22 mötte jag min karl på Club Solo för vi skulle käka innan han skulle spela för kvällen. Vid den tiden var jag rätt pigg, men under kvällen somnade jag i dj-båset i en stol i typ 1 timme - när alla andra festade. Måste ha sett jävligt kul ut när någon sitter i en stol och sover, medans det är typ 130 decibel hög musik på... HAHA!

När han slutade vid 04 åkte vi och Mario till Cunit. Jag som så jäkla trött, trodde att vi skulle hem och sova, men ICKE! Nu skulle det festas rejält. Nyvaken och fräsch som man var (NOT), var det lixom bara att gilla läget. Vid 7 kom vi hem till Alvaros sommar-lägenhet och jag fick äntligen min efterlängtade sömn !

På fredagen ville jag sova längre än vad vi gjorde, men att sova bort halva dagen när solen steker kändes inte som en höjdare. Vi gick bort ett kvarter till hans föräldrars sommar-lya och käkade lunch innan vi solade uppe på hans tak med hans polare hela eftermiddagen. Det här med att sola naken var abslout inga problem för Mario, han sprang lätt runt som en fjant med sitt manspaket dinglandes som det inte vore några konstigheter alls. Efter helgen ska jag oxå påpeka att jag numera kan vartenda del på Marios kropp, från topp till tå. Så mycket har jag sett han naken. Tur att jag har mammas gener och ser det numera som "naturligt" när min pojkväns vänner visar snutten överallt.



Fredags lunch med familjen.


Utsikten ifrån Alvaros sommarlägehet, ifrån taket. Helt underbar!


Naket på taket. OCH DETTA VAR EN "MILD" BILD, ska jag säga er.
Har en närbild på Marios kulor, men det ska jag inte lägga upp här...

Iallafall...Trots att man slappar i solen hela dagen och inte gör ett skit, så blir man ändå så jävla trött efter, så det blev en snabb siesta innan det var dags att kolla läget på Feria de Abril - som är typ som Jubeldagarna hemma i nässjö, fast en aning större och så firar man det i hela Spanien än i bara Nässjö. Diverse öltält, tivolin och allt vad det heter, men det som det är mest känt för att flamencon, då alla gamla tanter går runt i sådana här sigenarklänningar och ska visa sina flamenco-skills. Det dansas och det sups för fulla muggar.


Efter en timme på det här kalaset begav vi oss till Outlet, en resturang och käkade lite snabbt innan han skulle iväg och spela på The Suite. Den här kvällen blev hård för mig, för att börja förfesta med att enbart dricka en massa shots i en timme, var icke någon höjdare och jag tacka gud för att jag inte spydde ! Men HELVETE vad kul jag hade :)

När klockan slog 03 och min karl var ledig drog vi vidare till grann-klubben Deja Vú och festade vidare. Deja Vú är en mysig liten klubb, som har en asiatisk inredning av en blandning av indiskt och en massa buddha-statyer. SKITMYSIG ! Folket där inne är som Nässjö i det stora hela. Alla känner varandra och alla har säkerligen legat med varandra oxå, men är man ny i stan, så har man inte dom problem utan man har enbart kul och blir lätt väldigt "välkommen in i gänget"

Men det som ändå är skönast med att festa här är att alla är inte så förbannat märkes-kåta och inte så superseriösa med sin fest-outfit. Man känner sig hemma här med andra ord.


Den kvällen slutade bland annat med att jag & Bitim skulle busk-dive:a in i en palmbuske i en rondell och jag har ett råd: Dive:a INTE in i en palmbuske, såvida du vet att den även har en massa kaktus-buskar under ! Jag har fortfarande taggar i ryggen och på baklåren efter denna incident och det gör ont, för jag får inte bort dom. Förutom detta, så visades det även en massa mer snuttar, hehe..



Bea, Noria, Zule & Raul på ett utav öl-tälten.


Raul & David, kärvänliga grabbar.


På middagen på Outlet.


PÅ The Suite med halva gänget.

Lördagen kom och jag trodde att jag skulle få sova ut då med, men inte. Då var det dags att gå bort till Raul och hans päron för att käka paella. Opigg & bakfull, satt jag vid ett bord och hade fyllefrossa i stekande sol och käkade paella med Alvaro och 6 andra par. Dom hade skittrevligt, men både jag och min karl ville nog mest dö, eller iallafall sova.

Efter middagen stack vi till stranden för att sola. Det var hur skönt som helst. Stranden ligger 100 meter ifrån där han bor och är hur lång som helst. Då tog jag även mitt första dopp, svinkallt, men ändå svalkande skönt. Där låg vi hela dagen tills det började blåsa kallare vindar.


Mario & Jag i värmen.



Vi begav oss mot ett supermarket för att handla lite käk, sen hamnade vi på en bar där dom visade Real Madrid-Barcelona-matchen. Jag har en sak att säga ang detta. Att sitta på Bryggeriet o kolla på när Barca spelar är inget emot att sitta i en strandbar med enbart kataloner, när Barca spelar mot Madrid och vinner matchen! Vilken känsla!!! Tom jag som inte är fotbollsintresserad sjöng med och hade mig.


På lördagen skulle Alvaro spela på ett annat ställe mellan Cunit och Barcelona, på ett ställe som hette Eden. Ett jätteparty för typ ungdomar mellan 18-20 år. Det var säkerligen ca 3000 ungdomar på det här stället som hade openair, dvs.. en utomhusklubb. Han skulle spela 1 timme av 4, då dom var totalt 4 dj's som skulle spela på detta dansgolv. Vi kom dit runt 02, men han skulle inte spela förrens vid 03.30, så vi var rätt tidiga.. Med tanke på att det var likt "Insparks"-stuk, så var det väl inte så jätteskoj, men andra hade det livat. Kul när man ser folk halvt sätter på varandra i vardera hörn.
Jaja... efter detta begav vi oss hemmåt mot Cunit, till Deja Vú och spenderade den sista timmen där innan vi åkte hem. Kvällen var lite lugnare, men lika rolig ändå.



Frukost på söndagsmorgonen..


Alvaro & Jag i bilen på vägen hem..

Idag har vi i princip gjort samma sak, vaknade vid 14 och gick hem till Marios sommarlya för att käka fisk hos hans päron. Det var gott ! Efter det var det stranden som gällde hela dagen. Var trött som fan efter det, så vi chillade framför tvn resten av kvällen..

LADDA NER HELGENS MUSIK !

Michel Cleis - La tortuga
Macaco -
Moving

Ciao!

From Barcelona with love / La chinita


Kommentarer
Postat av: Lina

Fan Tina, den där nakna karln får du ju ta me dig hem till nässjö för fan o presentera ;) haha dela me dig av dina spanjacker nu för fan. Saknar dig! Och om jag får tag på något slags sommarjobb så hälsar jag gärna på:) PUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSS

2009-05-05 @ 23:28:45
URL: http://linaschon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0