7 Maj - Första och antagligen sista träningen

Jag är lika lycklig idag som igår.

Woho! Ännu en dag i ett varmt Barcelona har passerat. Det har varit svettigt och t-shits och toppar är längre inte ett val, utan nu gäller linnen och tygtoppar. Av jeans blir jag svettig i röven av så det blir short imonn till jobbet.

Efter jobbet fick jag för mig att åka till IKEA, kände lixom att jag hade ett "behov" av gardiner och ljus och kanske ev en massa annan skit man kan hitta där. Skulle ta metron ifrån jobbet men ångrade mig i sista sekund. "Va fan ska jag köpa en massa skit till mitt rum när jag knappast tillbringar tid där ändå..?" Istället bytte jag destination och åkte ner mot centrum och inhandlade en tubtop och en jeanskjol och mådde genast bättre.

Det är äckligt vad man kan bli glad av att shoppa. Dessvärre när man inser 2 veckor innan lön att man borde lägga ner shoppandet för att kunna överleva dom sista 14 dagarna. Det är idag den 7e maj och jag har ca 2700 kr kvar på mitt konto. Nu ska jag försöka leva snålt. Meningen var att jag skulle spara 1000 kr, men den idén kan jag jue glömma...

Jag kom hem runt 16 och chillade lite lugnt hemma. Tvättade en massa kläder och käkade nudlar innan jag tog metron igen vidare hem till Alvaro där jag skulle möta hans lill-syster Elisabeth, eller Bettie som jag kallar henne :)
Idag tog hon med mig till det största gymmet jag någonsin varit på. Jag tror att skiten hade typ 6 våningar och dom hade allt ! Gym i alla former, danslokaler, simbassäng, yacucci & solarie och solterras på taket. U name it !

Jag blev lite impad av damerna omklädningsrum som hade såna här fina sminkbås med lampor runt om spegeln och alla hade hårfön. Det var fräscht, men det kostar oxå 500 kr och uppåt att vara medlem varje månad vilket innebär minst 6000 kr för ett gymkort!!! Woala ! Jag minns senast jag köpte ett gymkort och det var mitt första och sista. Betalade 3000 kr för ett gymkort hemma i nässjö och gick på aerobics 3 ggr under det året. Dyra aerobics-pass ska jag säga... aldrig mer. Det får hellre bli fylledans på nattklubben och sexgympa i sängen. Det räcker gott och väl..

Vi kom hem till Alvaro döhungriga både hon och jag. Maten var naturligtvis färdig och serverad, så det va bara att sätta sig och äta o njuta. Min karl skulle vidare till Solo och spela så vi sa hejdå på halva vägen och jag åkte hem..

Igår träffade jag min karl på Solo, meningen var att vi skulle käka middag men egentligen var ingen utav oss hungriga så vi sket i det. Vi kollade istället på sista perioden av Chelsea-Barca matchen. Helvete vilket liv det blev när barca gjorde mål i dom sista minuterna ! Gitt som fan.. När matchen tog slut gick vi en lång promenad, hand i hand och kramandes genom Barcas mest underbara gata att gå på en onsdagskväll, Passieg de Gracia. Det va så myisgt. Vi kom tillsist ner till Pl. Catalunya (mitten,mitten på centrum) och La Rambla. Det var fullsmockat med fotbollsfolk och barca-fans. Jag ska då påpeka att det blev 1-1 mellan Chelsea och Barca. Alltså ingen utav dom vann, men Barca gick ju vidare. Det var fullsmockat med folk som sjöng och var höga. Jag kan inte tänka mig hur det ser ut när Barca verkligen vinner..


Med min katastofala mobilkamera blev det inget bra, men man fick ta det man hade.
Fotbollsfolket kommer alltid och firar i centrum när Barca har vunnit en match.

Glömde säga att i tisdags var Veronicas sista dag i Barcelona innan hon drar till Norge. Vi spenderade halva jobbgänget och drog runt på stan. Fikade och käkade glass i solen och njöt av att vara här, men tyckte synd om Wonka som skulle åka hem. Hoppas att du får det kalas i Norge!




Och på tal om inget så försov jag mig i morse 2 timmar...
Och så fick jag mensvärk på köpet ! Jag vill plocka ut mina äggstockar ibland alltså !
God Natt folket!

Och Hanna, jag väntar på dig första veckan i JULI ! BE HERE ! ;)

From Barcelona with love / Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0