Fredag 22 Maj - Trött - sur - huvudvärk & sushisugen

Fredag och jag ligger redan i sängen. Klockan är 22.30, MEN jag ska inte gå och lägga mig.
Tänkte ta mig en siesta till 01, sen hoppa in i duschen och bege mig dom 50 meterna ner mot Otto Zuttz. Det var säkert 1 månad sen jag var där och hade en helkväll om inte mer, men ikväll är jag taggad så jävlar vad festligt det ska bli !

Men på tal om det hela "trött - sur - huvudvärk & sushi-sugen" - ämnet¨då...
Igår bestämde jag och min spanska karl för att vi skulle luncha sushi efter att jag hade slutat jobba vid 14 idag. Med tanke på att jag bara jobbade 5 timmar idag blev det bara en påse med jordgubbar, "det skulle ju räcka för sen vid 14 lär jag vara hungrig och kunna njuta bättre av sushi-buffén...." - tänkte jag. När klockan äntligen slog 14, sprang jag ner till metron och tog blåa linjen bort till Alvaros place.

Precis när jag skulle ringa på dörren öppande han och sa att vi skulle iväg och hämta en låda med nytryckta t-shirts till hans vän som nyligen öppnat nattclub utanför Barcelona. "Vi kommer tillbaka sen och så käkar vi sushi efter, ok..?" Fine, tänkte jag, döhungrig så jag skulle kunna käka upp hela buffén efteråt... Det lär jue bara ta en timme ändå...

I vilket fall, efter en timme var vi inte alls påväg till någon sushiresturang, utan vi satt i en bil med han och hans polare och åkte till nattklubben, då dom skulle fixa ett par listor till kvällens stora evenemang. Kurd Maverik ska spela ikväll. (mega stor dj här nere) Iallafall.. Vi kom till nattklubben och dom fixade och höll på. Jag satt mest kollade runt på nattklubben.. "älskling, vi åker tillbaka till Barcelona om 20 min, så käkar vi sen ok..?"
Nemas, problemas tänkte jag.. Visst, nu är jag såpass hungrig så jag "mättade" mig på fanta vid det här laget, då det var det ända nattklubben hade att erbjuda..

Men inte åkte vi tillbaka till Barcelona när vi satt i bilen inte! Vi åkte till ett Nöjesfält inne i småstaden. Vid det här laget hade jag ingen aning om vad vi skulle göra.. Åka karusell eller vad? Det visade sig iallafall att vi skulle hälsa på en utav deras kompis som skatade och det var en allmän show typ, vilket i sin tur var trevligt med tanke på att det var fint kött att titta på. Men efter ytterligare en timme, då klockan slog 19 , i stekande soldär så började jag få ont i huvudet och hungern hade försvunnit för längesen, men självklart var man sugen på sushi ändå..

I vilket fall.. Vi kom tillbaka till Barcelona klockan 20 och klockan 20.10 stod vi äntligen utanför mitt favoritsushi-ställe och hade sushi-drömt hela dagen om dom där goda laxbitarna över den där vita risbädden... aaah!  Vi kom in och det visade sig vara stängt. Dom öppnade om 20 min och då kläcker min karl : " Shit, 20 min... jag hinner inte det för jag ska iväg och jobba snart, men vi kan gå hem till mig och käka, så jag laga till något, ok..?" Vid detta tillfället var jag som en vandrande zombie, huvudvärken var på max och jag var trött.

När vi kom hem till honom, skulle han ställa sig och laga mat, men jag hade bara tankarna om sushi och soya och sa att jag inte var hungrig och skulle käka thaimat sen när jag kom hem, då jag va så sugen på asiatisk mat. Istället somnade jag i hans säng med sprängade huvudvärk en stund.. En påse jordgubbar på hela dagen hade jag ätit.

Jag somnade typ 20 min efter att ha drömt sushi - sen fick jag nog.. TRÖTT, SUR och hade HUVUDVÄRK så jag skulle kunna beat:a ihop en egen houselåt och så jävla sushi-sugen, så åkte jag hem till mitt, hittade närmsta sushi-resturang och beställde 12 bitars för 150 kr - samma pris som jag skulle kunna få äta hur mkt jag vill av, av sushibuffén !!!

Man blir ju inte mer en bitter sur kärring vid det här laget... men jag fick min sushi iallafall. Så nu har jag nojjat av mig och skrikit av mig hos Phatt att " WHEN A LADY WANTS SUSHI, SHE FUCKIN WANTS SUSHI !!! " Och ikväll ska jag säkerligen vara en bitter flickvän som super sig kalasfull med sina damer på Otto Zuttz, fitsället för och haka på sin karl och se en utav världens grymmaste DJ - det vill vi inte !

Helvete vilket trotts...!? Men det är sån där typisk bitter dålig dag som vi kvinnor kan ha och som män inte förstår sig på.

sushi

From Barcelona with love / Bitterfittan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0