Lördag 16 Maj - Eurovision 2oo9

Det är lördag och jag är supertrött, sitter hemma ensam i soffan och tittar på Eurovision 2oo9, UTAN MINA SVENSKA VÄNNER! Ikväll saknar jag er ngt grymt! I vilket fall... med tanke på att jag har en blogg och tittar på Eurovision, så måste jag ju säga min åsikt här va..

Med tanke på att jag inte alls hängt med i melodi-svängarna och slog på tvn allför sent för att ens ha sett alla bidragen så kollade jag ett par låtar på youtube.com.
Sverige, what the fuck?! Jag finner inga ord för denna hemska låt ! För det första tycker jag inte att opera hör till ngn jävla melodifestival, då var tom Carolas "invisble" ett bättre bidrag. För det andra, så vart kommer det franska fjäsket ifrån?! Antingen ska det vara svenskt eller engelskt. Antagligen satt det helt fel personer hemma i sverige denna kväll som röstade fram henne som ett vinnande bidrag till eurovision.. Fyy, vilken hemskt låt !

Malena Ernman - "La Voix"  - hemsk skit ! BUU !


I spanien är eurovision inte lika stort, särskilt inte i katalonien.
I vilket fall tycker jag (som inte är så förtjust i schlager) att spaniens bidrag ändå var lite sväng  i. Kanske inte ett vinnande bidrag till eurovision, men skulle lätt kunna vara en typisk schlager-dänga på sveriges schlager-dansgolv i sommar.
Lyssna och lär... "come on and take me, come on and shake me...LA NOCHE ES PARA MIIIII...." :P

Soraya - "La noche es para mi" - "Natten är till mig", vad påhittat !


Och nu då till norskarnas stolthet, Alexander Rybak eller va violinpojken hette...
Vilken fest det lär vara i Norge just nu dels pga vinsten i eurovision, samt att det är 17 maj i dag. Ska vi slänga på en kommentar på denna låten, så tycker att jag den är smått töntig, men efter några av dessa pampiga refränger av "skotts-irlänsk-låtande allsångs musik" så är låten fan helt okej, vågar jag säga att den är ganska bra...? (tvekande..)
Det blir nog en nedladdning och ett par repeat's på den innan jag kommer med ett 100 % ärligt svar. Det bästa just nu är enbart refrängen iaf... En annan sak, den där Alexander skulle gått till frissan innan han åkte till Moskva. Av med söta-pojk-frisyren !!

Alexander Rybak - Fairytale - I'm in loooooooooooooooove with a fairytale..!!!

Nä, nu blev jag sugen på fetaost..!  Godnatt !

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0