Torsdag 28 Maj - Veckan som gått.

Snart fredag! Veckorna går såå snabbt. Jag är rädd att sommaren kommer att passera SÅ snabbt, usch!
Nåja, jag hoppas alla där hemma har haft en kalasvecka. Har egentligen ingen aning om hur vädret är hemma, men jag hoppas att det är någorlunda fint. Denna i veckan i Barcelona har hittills varit ganska fullbokad ändå.

Den började med måndagen med ett ganska grinigt inlägg om no-sex, men det löste sig rätt bara dagen efter, och även dagen efter det.. heee, nu är batterierna laddade igen. Iallafall ngt enstaka dygn.

I vilket fall, hela veckan har jag jobbat eftermiddag 14-21, vilket verkligen har varit surt denna veckan, då det har varit ca 25 grader, molnfritt hela dagarna och jag har vid dessa timmar suttit inomhus i en ICKE fungerade AC-lokal med 60 andra kundtjänstare och svettats. Nåja, klaga på ngt ska man alltid, men det har varit riktigt surt iallafall. Veckans bästa samtal får ändå vara med en nässjö-bo som man efter ca 10 minuters samtal insåg att man kände varandra - klockrent! Haha!

I måndags åt jag även min efterlängtade sushi-buffé som min karl bjöd med mig på, kan säkerligen varit fjäsk ifrån hans sida, men det skiter jag i. Jag fick sushi och den satt fint!
På tisdagkvällen efter jobbet tog jag den snabbaste vägen hem, dels för att hjälpa Alvaro med en flyer till hans spelning på lördag. Den blev rätt snygg trotts en massa stress ändå. Check it..



Efter att denna flyersen gjordes, begav jag med mot Shoko med Edgar och Phatt för att kröka i 2 timmar innan jag tog taxi och bestörde min karl igen. Observera att det va han som ringde och bad om att jag skulle komma hem till honom, han fick snällt betala för taxin ska jag säga. (Är inne på nudel-veckan nu och det innebär att jag lever på enbart nudlar, om jag inte blir bjuden på mat såklart och mina sista euros innan lönen kommer på måndag)


Jag, Edgar & Phatt på Shoko.

Jag & Phatt på Shoko.

Igår onsdag, efter ännu en svettig dag på jobbet bar det av med bussen till Club Solo för att titta på dom sista 30 minuterna på Champions League-matchen mellan Barca (i mitt hjärta) och Manchester. Jag ska säga att att jag numera är en stolt Barca-bo när Barcelona har vunnit TRE LIGOR i år! Fett nice och fett med fest i hela staden. Om ni inte sett bilder, så kolla det på vilken nyhets-sajt som helst!! Det var jag, Alvaro, naken-Mario (som förövrigt har blivit jävligt snygg!), Kike, hans fruga Patricia, Bruno och Kim. Det var trevligt vi käkade en jättemiddag efter det.
Vi stannade även kvar fram till 01, då det var fest så det blev ett par glas och ett par Barca-ramsor iallafall. Skoj hade vi.

Idag har inte hänt mkt på jobbet. Jag gick hem för första gången efter en viss övertalelse och insåg att det tar lika lång tid att gå till jobbet som att åka metron, dvs 30 min. Så från och med imorgon ska jag gå till jobbet om jag sover hemma. Sparar både pengar och får liiite motion..

Hade tänkt och ta det lugnt imorgon kväll med tanke på att jag haft full vecka och sen tänkte jag gå upp tidigt och dra till stranden och få mig en fin bränna tills kvällen, då vi ännu en gång ska till DC10, som Alvaros polare nyligen har öppnat. Alvaro ska spela, så då är man ju skyldigt att följa med.

Har tänk på en annan sak. Vet ni hur jag bor..?
Det här är iallafall mitt lilla rum på 10 kvm, som jag nästan aldrig tillbringar tid alls i..

Tänka er att alla mina kläder är nertryckta i den här byrån..


Sängen kanske inte ser så het ut, men den är förjävla skön ändå..


Ett ganska ointressant hörn, men nu har ni sett det iallafall..


Och så här ser Alvaros rum ut på söndagarna.. :) Man vet inte vad som är glov egentligen.
och den där klädhögen är ca 70 cm hög på det högsta stället. Jaa, jag har mätt..

Jaha! Jag hoppas att alla får en bra start på helgen imorgon!

From Barcelona with love / thai


Kommentarer
Postat av: Janni

hahah sådär såg mitt rum också ut..som alvaros alltså..för jevla litet för att hålla ordning på kläderna. så när allt va på golvet funkade de prima. förutom att ja skrämt iväg en del ragg kanske..jaja, om dom inte kan hantera min mess så bye bajs. sorry för denna uppsats istället för kommentar hehe PUSS

2009-05-29 @ 22:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0