Onsdag 19 November - Helgen som var..

Idag lämnar jag känslor utanför, men jag har funderat och tänkt så det räcker och blir över idag, och nej fortfarande kommer jag ingen vart med mina tankar. Ligger i soffan, med tv:n på. Både Phatt och Mirian sover, så jag tror att det dags för mig snart oxå. Ska försöka vakna tidigt imorgon och få ngt gjort, som att äta och tvätta innan jag pallrar mig bort till jobbet. Iallafall...

Jag kommer att komma hem till Svea mellan den 18-23 dec. Det blir en snabbvisit innan jag åker ner tillbaka igen och firar spansk jul. Väl hemma ska jag nog ta det ganska lugnt, familjen kommer att vara hemma så jag lär tillbringa mycket tid med min systerson som jag inte träffat än. Det ser jag fram emot och då ska det bli en massa bebismys.

Och om jag inte har helt fel, så lär jag locka mina vänner hem på mammas thaimat en kväll oxå. Nicko, ja du ska få smaka på nudlar OCH geta-ost är så jävla gott! Har du inte smakat det så BÖR du genast! Jag hoppas verkligen att jag får träffar andra vänner som jag inte träffat på år och dar, som Aleksandra och Hanna Adolfsson, shit... way too long! Det ska nog hinnas med ett och annat. Jag saknar verkligen mina vänner, men det är grymt svårt att hålla koll på typ 10 privatliv, så dom som håller mig mest uppdaterade är faktiskt dom som bloggar..

Iallafall.. som sagt inget helg-jobb för min del denna helgen som passerade heller och det resulterade till fest både fredag, lördag OCH söndag.. I söndags var jag utmattad och när på döden. I fredags vart vi hemma på förfest hos mig, jag och tjejerna. Det var riktigt skoj, vi gick vidare till Otto sen där fyllan inte blev mildare. Kvällens fylle blev lilla Patricia som vart en aning agressiv ibland.. hehe! Tack för den kvällen. Ibland undrar man varför man går ut, det är ju alltid förfesten som är roligast.. typ?


Vi försökte först göra en Foki-pose, men det slutade helt förmycket asiatiskt... hehe.

Lördagen måddes det mindre bra, men jag fick iallafall i mig räkor, musslor och en massa fisk som vi hade till middag hemma hos Alvaro, då hans päron firade 28 år som gifta. Senare på eftermiddagen åkte jag, Alvaro, hans lillasyster Lili och hennes karl Joel till Roca Village, ett köpcenter som enbart har Outlet-butiker i massa märken. Det blev 3 nya skor och jag kom på att jag inskaffat mig 8 par skor på 8 veckor.. Illa, men liite lycka över det. :)



Det blev ett par rosa vans, svarta  och vit-gröna reebok. Dags för nytt skoställ igen..

 


Jag i en utav butikerna i Roca Village.


Syster och bror.

På lördagskvällen vart det ingen hemma-sittar-kväll det heller. Jag vart på Solo och träffade bla Marina och hennes vän. Jag var smått seg redan för gårdagen, men hade ganska kul ändå. Det visade sig att vi drog till Barcas ny-öppnade klubb som heter OSHUM, som nu ligger i det gamla Pacha. Stället var ingen större skillnad än Pacha tyckte jag. För "stort" lixom. Jag gillar ställen som är mindre och mysiga.. I nattklubbar ska man ju ändå småträngas lite, det hör ju till klubbkänslan..


Men jag ska ju inte påstå att jag hade så värst tråkigt på Oshum heller.. :) Alvaro kom rätt kvickt sen.. :P


Högen ja.. Innan vi åkte hem skulle alla visst slänga sig på hög och jag skulle ju naturligtvis ligga underst.

Söndagen kom och jag låg i sängen hela dagen. Bakfull igen. Det var meningen att jag skulle träffa Sebastian och Jonas för att vi skulle kolla på filmen 2012, men ICKE. Det var fullsatt på alla 3 föreställningar, så vi drog in till stan igen och käkade Wok to Walk. DET var gott och starkt. Bakfyllan försvann dirket, men har även skitit som ett as nu i 3 dagar. (tog personligt skitrekord igår på jobbet - 4 gånger på 6 timmar...) Efter det satte vi oss alla 3 på Starbucks och det blev en Frappocino och en cheesecake á dulce de leche.

Söndagen slutade med att jag fick med mig både Sebastian, Nina och Patricia till Catwalk, där Alvaro spelade för kvällen. Det var kul, som sagt förfesten var rolig, men det va inte mkt folk på Catwalk, men kvällen fick lixom duga. Hade det vart min första festkväll hade jag nog varit på topp. Men men.. Det slutade bra och kanske bättre för vissa andra den kvällen. Btw, så träffade jag även 2 tjejer ifrån England som jag även träffade under lördagen på Solo och på Oshum, det va trevligt !


Al Munoz at Catwalk.


Patricia, Nina & Sebastian.


Inne på Catwalk.


Sebastian, Jag & Nina.

JA! Det var min helg ja! Nu i helgen som kommer tänkte jag ta det lugnt. På fredag hoppas jag verkligen på att få jobba!! Om inte så ska jag på fredag sitta hemma och ta det lugnt och äta gott. Jag hoppas självklart på kvinnligt sällskap och kanske lite vin. På lördag, hoppas jag på en heldag i november-solen utomhus och sen ev på kvällen få jobba eller annars kanske vi festar till det. Söndag ska det gås på bio med Nina, vi ska se Twilight  NR 2 !!!!

Nu orkar jag inte mer.. godnatt.

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Yoko

haha jaa tro inte att du kan komma hem utan att göra nudlar till en liten. kaffe på statoil är ett måste coco. SAKNAR DIG MASSA MASSA MASSA. :D Pusselipuss

2009-11-19 @ 01:03:06
Postat av: josefin

EY! vi vill oxå gå på new moon!!!

2009-11-19 @ 16:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0