Tisdag 24 November - Ja, svininfluensan ja...

God kvall. Sitter hemma hos Alvaret och vi har precis kakat kvallsmat, han, Lili och jag. Dom ar ensamma hemma dan har veckan, da paronen har en veckas semester i sodra spaninen. Mamma Maite sa till mig att jag skulle halla ett oga pa dom, sa att dom inte brakar (vilket annars ar valdigt vanligt mellan dem..) Tja, varfor inte...? =) Hitills ar ingen som brakar iallafall..  

Tisdag och snart onsdag. Veckorna gar for snabbt, men just nu gor det inget, da jag langtar tills jag far andas svensk luft snart. Det ska bli skont att komma hem. Jag tror att min helg kommer bli lugn, da jag ar sa JAVLA trott pa att festa. Jag vill hellre sitta hemma i soffan med vanner och ata god mat tillsammans och bara tjota!

I helgen jobbade jag, dock inte pa fredagen som vart bestamt, men pa lordagen iallafall. Vi har fatt en ny resturangchef, som jag bokstavligt talat avskyr. Han skriker och har sig och tror sig vara kung i den dar resturangen. Skulle ni vart dar skulle saga samma sak. Han lyfter inte ett finger, men an att han slickar gasternas rov non stop. Jag kan inte beskriva han med ord, men han ar ett riktigt svin! Det varsta av allt ar att han ar stjartgosse, BOG! Det gar inte ihop sig, for bogar ar inga svin! Han har darmed den forsta bog-svinet jag traffat. Jag ger han 2 chanser till innan jag sager upp mig sjalv. Punkt.

Det var meningen att jag, Nina, Hannah, Jossan och Hanna skulle se New Moon i sondags, men icke. Fullsatt pa alla 6 visningar mellan 17-22. Vi ska dit imorgon efter jobbet och kopa biljett, efter det blir det smorgas-lunch pa ett café vid Ciutadella. Ice Nice. Jag hoppas att de blir lika fint vader som idag, dvs kofta och solglasogon. :) I love it !

Iallafall.. Last mycket i bloggar men valdigt lite i tidiningar ang svininfluensan. Shit det ar ju skitmanga som har tagit sprutan!?! T.o.m min mamma och Nisa har tagit den. Sjalv kanner jag ett direkt NEJ. Jag vill inte ta den, da den kan innebara bade vark och allergichockar och har t.o.m forbjudits i vissa lander. Och med tanke pa att vaccinet ar sa pass nytt, tror jag inte heller riktigt pa det... Blir jag sjuk sa blir jag sjuk, darmed forsoker jag att halla mig frisk genom att inte vara i narheten av sjuka och forkylda personer, tvatta handerna konstant och undvika "ta pa" offentliga saker.. sa som stangen man haller i sig pa metron, handtag osv. Annars ar jag faktiskt inte sa nojjig, men tycker att folk har i Barca som bar masker for nasa och ansiktet (som jag tippar bar pa sjukan) ska stanna HEMMA och inte ga och pesta runt !! Ni som inte har tagit den annu..? Hur ska ni gora?

Fan, sov siesta mellan 15-19 idag, inge bra. Kommer inte somna forrens valdigt sent inatt vilket innebar en valdigt trott dag imonn, fy !! Nu ska jag lagga mig och gowsa med min karls mag-matta.. mmmh ! :)

Puss & godnatt!
From Barcelona with love // T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0