Måndag 5 Oktober - Bortskämd värme.

Men god eftermiddag!

Stampade just hem och sitter i soffan och käkar pastasallad med creme fraise och rökt lax, mumma. (antyder mer på att det är fint att ha fått lön och slippa äta nudlar jämt och ständigt, heee..) Måste även antyda att jag fick en bra lön, så jag kommer säkerligen att spendera upp den så jag blir lika pank om 2 veckor ändå.. Matriell lycka?

Denna värmen vi fortfarande har kvar i Barca börjar bli outhärdlig! Det är 24 grader och stekande sol och jag är SVETTIGARE en ett rövhål efter ett träningspass. Att gå hem efter jobbet som tar 20 min är så jävla jobbigt för jag har solen i ryggen hela vägen hem. Usch, jag nästan skäms över att säga att jag faktiskt nu vill ha det lite kallare här nere.

Helgen som var, var riktigt bra. Det blev sushi i fredagskväll med Phatt, Nina, Marina, Hannah & Jossan. Det var både trevligt, gott och mättande. Självklart vart ju kvällen inte slut för det utan vi drog till Otto Zutz efter 3 timmar förfestade hemma hos mig. Kvällen där var rätt dimmig, men rolig som fan. Jag mådde ju som jag förtjänade dagen efter...hehe.

I vilket fall var jag tillräckligt kry att ta en dag på stan på lördagen med Nina och Hanna. Självklart blev det inhandlat ett par Uggs och 2 linnen på det. Hann även fylla mitt tomma kylskåp för månaden oxå och det känns bra. Maten för månaden är därmed handlad och klar. På kvällen vart det inte lugnare..
Efter 2 timmars förfestaden beslutade jag Nina & Hann ytterligare en kväll på Otto och det var tråkigt det heller. Vi var uppe på Vipen hela kvällen och jag träffade även andra vänner där.

Söndagen kom och den blev slapp. Jag gick på bio med Alvaro, hans syster Lili och hennes pojkvän Joel och med Mario och Basi. Det blev premiären för REC 2. Jag vet inte om ni vet vilken det är, det är iaf en spansk skräckfilm där första filmen gjordes med ganska låg budget, men belv tydligen succé så dom gjorde en 2:a. Filmen är inspelad i Barca och efter bion stack vi in till stan o kolla upp plasten, det kändes smått töntigt men väldigt coolt :P
Dock hittade vi varken zombiz eller kom in i trappuppgången där den större delen av filmen spelades in.

Vi käkade även söndagsbuffé på Solo som var gratis. GRATIS ÄR GOTT! Det var både sallad, sushi, pasta, pizza, paella och småplock. Efter det blev det hem för att ta det lugnt och chilla och somna gott.

Idag har vart en bra dag jobbet. Insåg att ag inte hade en ända sur kund idag och att jag var (och fortfarande är på strålande humör) Ska hoppa in i duschen strax, sen ner på stan med Phatt och ta en Frappe på starbucks, antagligen sitta på uteserveringen i solen på de innan en runda på stan... :)

En annan sak oxå. Jag ska börja jobba som servitris på resurangen på Solo på fredag. Jag pratade med bossen i helgen om att jag vekrligen ville ha ett extra jobb som bartender. Tyvärr vart plasterna fulla, men han erbjöd mig en plas i resturangen och jag är så himla nervös!!! Att ha en konversation med en full spanjack bakom en bar är inga problem, men att stå och servera mat till ett gäng spanjacker gör mig väldigt nervös, inte för just själva arbetet utanför själa språket. Men vi ska testa och se, det kan inte gå mer än åt helvete.. :) Ni som inte vart på Solo, ska dock veta att solo inte är som en pizzeria, utan det är ett gaaaanska fint och elegant ställe, vilket gör mig ÄNNU mer nervös. Jaja, vi får se hur det går. Ska köpa mig lite svarta kläder, eftersom att det är det som gäller... Buuuh! Men jag är reda för ett nytt projekt och jag ska fan i mig ha kul och lära mig!!

Over and out! Dags att duscha!
From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis te jobbet, fan vad kul! det kmr nog gå kalas, du får charma dom med svenskan ;) Puss pårej ( jag har klippt mig, det är inte lika schysst som det blekta men det är fan rött :P )

2009-10-05 @ 17:17:49
Postat av: Lotta

Du kommer fixa det där jobbet utan problemas. Du är snygg, urtrevlig och bra med folk, så vad sjutton kan få fel? Håller med Sara, skiter det sig charma dom med svenskan.. ;)



Grattis också :)

2009-10-06 @ 14:52:21
URL: http://gyllensteen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad kul att du ska börja jobba där :)

Det fixar du galant, det vet jag!



Hälsa Alvaro & Mario och alla tjejer från mig.



Kan du inte bara gå fram till Quim, ge honom en kindpuss och säga att den var från mig ?! HAde varit riktigt kul, berätta hans reaktion sen ;) HAHA!

2009-10-08 @ 08:13:57
URL: http://martinssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0