Tisdagen 13 oktober - Blogg-torka

Äntligen har jag tagit fingret ur röven och ska faktiskt ta och skriva ett inlägg!

Ligger hemma hos Alvaret nu. Vi har just ätit och nu ligger vi båda som vanligt med varsin laptopp och pular med våra grejer. Han har blivit så jäkla förtjust i cyklar, karl. Jaa, männen och deras leksaker..

1



3
Jag & Alvaret drygar oss litee.

Jag har varken haft tid eller lust att skriva ngt och dessutom så tycker jag det är så tråkigt att läsa blogga utan bildinlägg.. Och eftersom att jag har världens mest tjockaste kamera så har jag lixom inte tagit många kort dom senaste veckorna efter Svea. Känner att det är dags att köpa sig en kamera, men jag tänkte spra lite och köpa en kamera som duger ett par år, men vi får se.. Vi alla vet ju hur impulsiv jag är när det gäller shopping ibland. :)

Jag hoppas att alla där hemma mår bra, läst genom bloggar att det faktiskt snöat hemma i nässjö, Buuhu, va kallt och kyligt det måste vara. Här, efter i söndags (Som i sig var en perfekt dag för strand-solning..) har det blivit liiiite kyligare. Man går till jobbet i kofta, men svettas fortfarande när man går hem klockan 15. Jacka är alltså fortfarande inget måste..än.

I helgen så tog jag steget till att säga adjö till mitt helg-festande då jag började jobba som servetris på Club Solo. Helgen gick super, självaste jobbet är inga problem. Att servera och se trevlig och tillgänglig kan nästan vilken idiot som helst klara av, men det som är svårast är så klart spanskan och alla som jobbar där tar ju självklart för vana att jag fattar allt vad som sägs och skriks inne i köket, så det har varit många ("Vad ska du? Ursäkta, jag förståd inte vad du menade? osv..) Det är så klart skillnad för som spanskarna som jag umgås med på fritiden vet att dom måste prata liiite tydligare och lite saktare för att jag ska hänga med ordentligt. Men jag lär mig sakta men säkert.

Ni som inte vet hur restrangen är, så är räknas den som lite finare och lite dyrare. Maten är självklart supergod, men alldeles för lite mat för så mycket pengar. Vi alla servitörer bär svarta kläder och det ska serveras från höger och hällas upp vin som först ska smakas av innan man vill ha mer, osv. Fylla på med bröd och allt vad servis innebär. Det är kul det är det vekrligen..! Resturangen ligger på översta våningen som en balkong över planvången där klubben är... vilket är "jätte" kul och se när det är ett fullt dansgolv med super-bar housemusik dunkandes i högtalarna och där står jag efter stäning av resturang och putsar, brödtallrikar, silvetfat, bestik och vinglas och tittar på.. Haha!

Arbetskollegorna som jag arbetar med är sköna. Jag kallas redan för Kiiina. Kines-gängen i köket som lagar maten är sköna.. Ni vet, vi asiater har ändå ett band emellan oss. Dom som serverar är mest killar och vi är både spanjacker, italierna och sydamerikaner. Den indiska diskmannen som står och diskar hela dagen är hur gullig som helst! Ja, jag trivs bra, hittills iallafall.. och det känns bra. :)

I helgen ska jag dock bara jobba fredag, för på lördag ska vi alla fira Mario som fyller 23 och som ska ha jättefest på Solo, det ser vi fram emot. Jag och Nina ska springa på stan på torsdag och se om vi kan hitta en Clone-A-Willy till honom. Han som visar könet 24/7 oavsett vart han är kan stolt avgjuta sin kön och sätta det på hyllan tänkte vi. Jag tyckte att vi kunde köpa honom 2 exemplar, så Nina kan då ett ex att ta med sig hem till Sverige, haha! :P



Helgen har annars varit bra, efter jobbet på Solo i lördags åkte jag och Mario vidare till Cunit för att träffa Alvaro och dom andra som var där och festade. Vi var bara på Deja Vú en timme innan vi åkte hem till hans lya i Cunit igen. Jag saknar verkligen den varma sommaren just nu. När man spenderade hela helgerna i Cunit, låg på stranden och njöt av att vara där med vänner. Det var så härligt.

I veckan händer inte mkt förutom jobb. Ska hinna med att sola, handla thaimat, köpa Marios present med Nina, färga håret och lägga i löshår igen. På lördag ska det vara långt & svart minsann!

Föresten, så jag har bokat biljett hem till svea igen. Kommen hem i december mellan fredagen den 18:e till onsdagen den 23:e, innan jag åker tillbaka hem till Barcelona igen för att fira Jul och Alvaros 25-årsdag!

Puss & godnatt!

From Barcelona with love! / thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0