Torsdag 29 Oktober - Kvällspromenad & Starbucks

Har just ätit en tallrik carbonara med en massa vitlök och det ska jag säga att det var väldigt gott. Blev lite över till lunchen imonn, gött då kommer det lukta vitlök där med.

Dagen som har gått ja. Vaknade klockan 6 i morse igen, som sagt vidare till jobbet och var där vid 7. Asså, jag tycker det är ok att börja vid 8, men sju är alldeles för tidigt. Visserligen slutar man en timme tidigare, MEN det är sååå jobbigt att gå upp sååå tidigt på morgonen. Nästa veckan byter vi till kvällspass igen, vilket känns skönt. Då SKA jag fanimej ut en dag antingen på Jamboreé på måndag eller Shoko på tisdag. Det måste jag !!

I vilket fall, jobbet gick bra sålde 6 och imonn behöver jag sälja lika mycket för att komma upp i provision. Förhoppningsvis så sänker dom säljmålet med tanke på att vi har suttit vissa dagar utan samtal väldigt länge, vilket gör det lite svårare att sälja.

Efter jobbet blev det en timme siesta och ett greys avsnitt så klart. Sen mötte jag upp Alvaro på Solo för att gå en kvällpromenad längs Passieg de Gracia i den friska/icke friska gas lukten i Barcelona. Vi stannade även upp på Starbucks där det blev en Frappocino så klart och en cheesecake de dulce de leche. MUMMA!

Efter det blev det hemgång för min del, då min karl skulle börja spela för kvällen. Väl hemma har jag inte gjort mycket. Sällskapat med Phatt medans hon gjort sig iordning för kvällen och pratat med folk över nätet.

Jag kom att tänka på en sak. Jag vet inte hur ni andra kvinnor tänker men.. Men när man har det väldigt bra i ett förhållande, så bra att man nästan inte vill tro det själv, så att man börjar faktiskt leta efter att ngt fel ska hända.
Nått jävla fel måste det vara, det kan inte vara så här bra !!

Genom andra erfarenheter med tidigare förhållande jag haft som både har gett underbara och fördjävliga följder så vill jag inte tro på att det är så bra som det är just nu. Även om ingenting är fel "egentligen" så känner jag att letar efter ngt som inte ska vara rätt. Det känns lixom "för" bra. Pfft ! Kanske man borde vara lycklig istället för att tänka så, men sen är ju vi kvinnor kända för att vara universums sjukaste varelser, näst efter männen så klart.. Hmmm... skumt.

 Lite kärlek då.


Helgen dåra. Imonn vankas det jobb både morgon och kväll, vilket känns rätt gött, så man slipper dränka sig i sprit, som i sig låter väldigt lockande, men jag tänkte spara det till lördag även om jag jobbar eller inte.
Istället jobbar jag kväll på Solo och får lite cash, nice! På lördag funderar jag på att följa med Alvaro till Atlantic som är en och verkar vara en rätt skön nattklubb, där han och el-violinisten Dani-Vi ska uppträda tillsammans. Ni som inte har sett det tidigare ska veta att det är sjukt vackert att lyssna på, man ryser lite lätt lixom. Vi får se iallafall, ska kolla upp med Nina och Marina om dom har några planer för helgen.

På söndag ska jag och Alvaros lillasyster Lili gå på bio. Vi ska se Mj's dokumentär This is it. Det ska bli trevlig och umgås med syster lite. Jaa, sen va ju den helgen över.

Snart kommer lönen dessutom och då ska jag köpa årets första julklapp födelsedags-present till min karl tänkte jag. Det blir en weekendresa OM priset fortfarande gäller, men jag säger inte vart vi ska, tihi..





















 
 
 Who said that you need to be pretty?


GODNATT! Nu ska jag sova!
From Barcelona with lots of love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0