Tisdag 29 September - Cunit, Festival, The Hives, Solo & Catwalk.

Men god dag! Har ni inte listat ut det än, så är jag inte på jobbet idag heller... Enligt besöket på sjukan igår, fick jag med mig hem en nedrans bra hosmedicin (eftersom jag tydligen inte har hostat någonting inatt.) men det kan oxå bero på att jag tog dubbelt så mycket som jag egentligen skulle gjort strax innan jag gick och la mig med tanke på att jag verkligen hostade så mycket, så att jag blev lack. Tja, så länge överdoser funkar så..

I vilket fall, var diagnosen inget utöver det vanliga utan att om jag fick feber skulle jag komma tillbaka, samt om det inte hade gått över efter 2 dagar. Jag fick 48 timmars "vilande", dvs om man läser mellan raderna, så kan jag vara hemma ifrån jobbet och har rätt att vila upp mig, vilket jag faktiskt tänker göra. Jag har en tendens här nere att gå runt och vara småsjuk hela tiden och jag vet inte varför. Äter jag för dåligt? Äter jag rätt? Tillräckligt med motion? Bra sömn? Jag vet inte vad det är...?

Idag mår jag sådär. Jag hostar ju självklart inte lika mycket, men när jag hostar gör det mer ont och det känns mer. Dock jag har blivit mer snorig och är sådär snyggt röd runt näsan ni vet.. mmmh, sexigt! Jag hoppas att det går över tills nästa vecka iallafall.

Tänkte dock berätta lite om helgen som var. I fredags åkte jag med Alvaro till Cunit. Värmen här håller fortfarande i sig och man går fortfarande i shorts och  t-shirt, men det känns ändå som att själva sommaren har "gjort sitt". Det blev därmed varken stranden eller strandbaren under dagen trots det fina vädret.

Istället gick vi till den lokala glassbaren och umgicks med hanns mamma och pappa, vi käkade sen ute på en restrang vid stranden. Det var ritkigt trevligt (och gott käk!). Resten av kvällen spenderas i Calafell i The Suite och på Deja vú. Eftersom att sommaren är slut så var det inte lika mkt folk, men det var dock änd riktigt kul!!

Dagen efter mådde jag ju som jag förtjänade, därmed riktigt dåligt. Ändå blev det ett tetra-pack på kvällen med the Hives på scen och ett mycket trevligt sällskap, även ifall vi tappade bort hälften under konserten. Det var La Merce-festivalen som höll på. En festival som enbart firas i Barcelona. Man har olika slags konserter i olika delar av staden, visar andra kulturella grejer och det går en massa parader med folk osv.

På lördag kvällen då var det dags för The Hives (gratis är kul.) Gatanvar SMOCK-FULL, det var folk överallt. Shit! Men konserten var rätt bra, även om jag inte vart så intresserad pga av allt folk. Men vi fortsatte festen på Solo och efter det blev det jag Nina, Alvaro, Josefin, Mario och Basi vidare till Catwalk och dansade in dom sista timmarna. Det var skoj. Nina och hennes häst-nyllekommentar till Mario var bäst. Tänk er en smått packad Nina klämma fram det här på spanska till Mario; "Va gör du med det där hästnyllet?!" och antyder på tjejen som snackar med Mario och som visar sig gå i samma engelska-klass som honom. HAHA! (Men hon såg faktiskt ut som en häst, även om hon var snäll..)


Det visade sig att jag och Nina hade samma tankar för klädsel denna kväll.
Vi började asgarva när vi såg våra klädval. Det ända som skiljde var skorna, hahaha! Då menar jag att båda hade svart hår m lugg, likadana linnen, svarta skinn-leggin's och svart väska... =)


Scenen längstbort. Vi orkade lixom inte riktigt ta oss ända in när vi såg det här..


Tetra-pack on the street !

Japp, det va min helg det. From Barcelona with love/ Tina


Kommentarer
Postat av: micka

Het du är i ditt "Nya" Hår , Nice ! :)

2009-09-30 @ 18:04:47
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack för den fina kommentaren Tina :)

Faktiskt kul att lägga ner energi på den nu, jag får mer o mer besökare!



Fan vad jag skratta åt din o Ninas klädsel haha!



Hoppas hostan är bättre, sånt är fan hemskt!

Saknar dig!PUSS

2009-10-02 @ 07:48:08
URL: http://martinssonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0