Tisdag 5 September - Hemma efter 10 dagar i Svea.

God eftermiddag! Då var man back on track hemma i Barcelona efter 10 semesterdagar i Svea.

Att komma hem till Sverige var hur skönt som helst, träffa vänner, vara hemma och umgås med mamma och pappa och hälsa på mina systar. Det var även första gången som familjen och vännerna fick träffa Alvaro för första gången och mamma och Alvaro kom skitbra överrens trots mammas katastrofala engelska, men det kändes skönt att mina päron äntligen fått träffa honom iallafall.


Alvaro med mamma thai, jag, pappa & Nipa.

Alvaro i sin tur tyckte Sverige var kul, vad han har sagt till mig, men jag fick likadan respons som när Phatt var med mig senast i april, att det är lugnt och skönt i Sverige. Där kan man koppla av... Ja, järmför man det med Barcelona så är det sant.


Alvaro & Jag i Malmö, BO 01 västra hamnen.


Och så lite flum i Malmö-city.

Första kvällen hemma i Svea tillbringade jag med Hanna i Gbg och det var riktigt skoj, trots att jag var dö-trött, så blev det ett par vin och några flaskor cider inne på Berså, vilket slutade med en riktigt kul kväll. :) Tack Hanns!

När Alvaro väl kom på lördagen och vi blev uppplockade på Landvetter av mamma och pappa, tog vi bilen hen till Nässjö, där det bjöds på mammas thaimat! Fan va gott det var ! Senare på kvällen träffade jag ALLA vänner på Bryggeriet och på Högland så klart, det är ju ett måste när man kommer hem.

Under veckan hann jag och min karl även med att åka till Lund/Malmö för att hälsa på syster nr 1, en shopping dag i Jönköping och även hälsa på syster nr 2 i Skövde innan han tog flyget hem på torsdagsmorgonen.

Resten av helgen spenderade jag med vänner och det var riktigt skönt att bara ta det lugnt, chilla och snacka ut. Självklart blev det ju lite vin på det, även husfest, fotboll och självklart film-mys! Det var riktigt kul och träffa Micka oxå och hennes 2 månaders söta Milton, så söt så söt !
Tack för det, vänner. Jag har ingen aning om när jag kommer hem nästa gång. Vi får se, men ni vet att ni är välkomna ner!


Fille (till vänster) från Barca 2008, från Ystad kom och hälsade på Nässjö!


Självklart ska mina vänner fjäska sig in på nudlar och mammas thaimat medans jag är hemma. Haha! =P


Mickas 2:a sötnos Milton fick jag oxå träffa, så söt och så snäll. =)

Men nu är man hemma igen och idag började jag ju jobba självklart. Det gick bra, kanske inte så riktigt taggad på att jobba efter 10 dagars semester, men jag hoppas att jag är piggare imonn iallafall.
Snart blir det till att färga Phatt's hår blont, sen ska jag iväg och fusk-sola. (Har ju inte blivit en aning blek hemma i Svea lr så!) Sen ska jag hem till Alvaro och chilla, fira hans mamma Maite som fylle år i söndags, som jag missade! Har köpt en korg med honung med polka-gris-smak, polka-karameller, té och svensk sås! Kände inte riktigt för att ta med svensk sill om den skulle bli dålig på vägen hem.

Resten av veckan blir ganska chill...
Imonn tänkte jag städa hela lägenheten, så det blir någorlunda rent och snyggt, sen hoppas jag på att träffa Nina en sväng. Torsdag blir chill, hemma och inte göra ett skit. Fredag ska jag UT, det ska drickas whisky/cola om jag så ska behöva gå ut ensam. På lördag och jag och Jonas bokat att laga svensk middag och på söndag ska jag fira phatt som fyller hela 20 år!

Jag hoppas att ni andra har haft en bra vecka/helg.
From Barcelona with love// Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0