Torsdag 17 September - Väntar på helgen.


Tjoff ! Det är mycket jag har att säga idag, iallafall enligt mig själv.

Idag blev jag nämligen nybliven moster till en liiten liiten pojke, som Nipa klämde ut genom ett kejsarsnitt imorse. Det är typikst att vattnet ska gå när man har kommit tillbaka till Barca efter typ 4 dagar, fan att jag missade det, men jag väntar hestigt på bilder på den nytillkommna i familjen. Grattis syster! Jag har funderat på namn hela dagen, men va ska man döpa en halv-thai-pojke till? Alex kanske..? Hmm.


Sen måste jag presentera Barcelona-familjens nya tillskott: Tiger, eller han har egentligen inte fått ett namn än, men han är söt (och jobbig, för jag trampar på honom säkert 10 ggr om dagen) En nyfiken fanskap, som mer än inget annat än att hoppa ut genom fönstret och då menar jag att han verkligen tar sats oxå + att han hårar minst lika mycket som Cookie. Jag tror att han är en norsk skogskatt lr ngn mix åt det hållet.


Tiger med stora klumpiga tassar. En aning bitter och inte alls gosig.

Dagen annars har varit som vanligt, veckan har gått snabbt och idag har jag haft riktigt jobba kunder/ärenden. USCH! Ett tag gjorde det mig nästan lip-färdig, men jag hoppas på en bättre dag imonn. Jag känner fortfarande att jag "semestrar" lite för mycket efter svea-resan. Men jag hoppas på ändring efter en helg med cola&whisky. :)


Var och hälsade på Nina i hennes nya lya som hon delar med syskonen Hanna & Josef. DEN är riktigt jävla fräsch, och jag blev helt kär i köket och i badrummet. Hela lägenheten går i lime-svart-vitt, supersnyggt. Vi gick en runda på stan, tittade och önskade vad man hade i garderoben. Ibland undrar man hur mycket pengar man har lagt totalt på kläder i sitt liv, sen man började bry sig om vad man hade på sig, inte sant? Efter det bjöd Nina på en as-good pasta rätt. Det var riktigt gott med tanke på att det mesta jag äter är nudlar för att jag varken har ork eller fantasi till att laga sådan mat till mig själv. Kanske man skulle ta tag i mat-biten ändå, så man får någorlunda normal energi i kroppen..?



Innan jag kom hem, sprang jag förbi Solo en sväng och gjorde min karl sällskap när han käkade, snackade lite skit och en puss innan jag gick vidare hem igen.


Jag & Nina på en sväng på stan med Hanna idag.


Nina, full fart med att laga mat i det fräscha köket :)
Haha jag måste få påpekar 75 % utav allt som finns i lägenheten är snott oxå! Fyy !



Jag kanske har glömt att jag har sagt att jag förlängde mitt hår innan jag kom tillbaka ner hit. Det blev svartfärgat, långt och lugg. Känns bra, nu när hösten närmar sig och man kan gosa i hår och ha mössa. Dock så är det fortfarande sommar här och linne räcker gått och väl fortfarande på natten.



Imorgon är det finally fredag, längtat som fan efter att få gå ut och ha en ute-kväll i Barcelona. Det blir förfest hos Nina och jag vet inte vilka vi bli ännu, men sen bär det av till Solo innan vi kör sista timmarna på Otto, som vanligt. Det är svårt att ta sig ur en vana alltså, men jag tror att det blir kul eftersom att dom flesta spanjackerna har kommit hem ifrån semestern och nu är det fullt ute på klubbarna igen. Gittans!



Jag måste verkligen komma på en hobby att göra.., typ verkligen gå in för musiken och dj:andet. Mamma och särkilt pappa tyckte att jag skulle börja spela igen och ta hjälp utav Alvaro. Även Alvaro ville att jag skulle ta med mig mina skivor ner till Barca, så jag kunde spela här nere. Men jag känner att om jag ska börja igen, så ska jag börja om från start. Köra via laptop och spela skivor som man ska. Men ah, man vill jue så mycket men självkänslan om att börja spela i ett annat land med en helt annan musik-kultur än den jag är van vid hemma gör mig så jäkla skraj, seriöst.. Vi får se. Drömma kan jag ju fortsätta med ett tag..



MEN! Jag har iallafall börjat läsa minsann. Jag är verkligen ingen som läser böcker om jag inte blir tvingad, men när jag väl läser en och den är bra så slutar jag inte läsa. Sen gillar jag mest verklighetsbaserade böcker eller biografier när jag väl ska läsa. Köpte med mig ner Jenna Jameson's biografi och hennes liv och den läser jag just nu - och är helt inne i den. Superbra! Fick även med mig Marilyn Mansons biografi oxå. Nina har ett par böcker som jag kan få låna om det är så att jag vill läsa mer i höst.. Va avkopplande det är att läsa egentligen.. riktigt skönt. :)


Jag kan vara jävligt sen på allt, men har ni inte läs denna, så läs den!



Hoppas att ni får en toppen-helg, nu ska jag läsa innan det blir sängdags!
From Barcelona with love //
Thai


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fin du var i håret :)



Har också läst den boken med Jenna, den är riktigt förbannat bra. Läste ut den på 2 veckor.

Snuskig, rolig, hemsk & lite mer snuskig. Men det gillar vi bara ;)



Ta hand om dig vännen!

O hälsa alla!

PUSS

2009-09-18 @ 09:44:36
URL: http://martinssonhanna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jennas bok är grym!

2009-09-18 @ 18:18:37
URL: http://gyllensteen.blogg.se/
Postat av: micka

Snyggve ;) Skit läcker i långt hår med lugg thai !

2009-09-21 @ 17:10:03
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0