Måndag 19 April - LEDIGA måndag!

Vilken härlig dag jag har haft! Idag har stod det ledig ifrån jobbschemat så igår satt jag inget alarm alls och vaknade upp vid klockan 15 - utsövd och go! Tittade genom fönstret dock insåg att jag missat halva dagen med en massa sol.. (som om att det inte kommer fler dagar väldigt väldigt snart...)

Jag hann iallafall städa igenom hela lägenheten. Damma av alla hyllor, sopa, damsuga och skura alla golven. Putsa och skura både kök och toalett + slänga in en tvätt, allt på 1 timme. :) Alvaro låg fortfarande i sängen och drog sig..

Efter det gick vi ner en sväng på Passeig de Gracia/ Rambla Catalunya och njöt av solen och värmen som äntligen har kommit tillbaka! (ska dock tilläga att 3 timmar efter var vädret gråare än grått och det piskade ner regn.. men det var fortfarande varmt!)

Han hade med sin Nya Fixed-cykel som han trampade runt på. Hans gamla som han har håller han på att fixa om till mig - med bromsar så jag slipper oroa mig för döden när jag ska trampa på den. Det var skönt att ta en sväng i den "friska" luften. Man börjar allt se mer av turisterna här i stan, dvs folk som går i t-shirt, kortbyxor och flip-flops!


Ner mot stan på Rambla Catalunya.


Alvaro med sin nya Fixed bike - cykeln utan bromsar.


Jag fick oxå testa! :) Men cykel-fan var för stor..




Neon-rosa handtag på styret.


Jag hann iallafall med att springa till den Orientaliska mat-butiken och köpa nudlar, kokosmjölk och lite annat asiatisk och sen blev det även 20 min i solariet så nu känner man sig lite fräschare. Jag solar på en kedja som heter Solmania och bet 30 euro i månaden och får sola 2 ggr i veckan och 20 min per gång. Har varit väldigt lat på senaste gäller solning, då jag fortfarande går till de stället som låg nära där vi bodde innan vilket tar 20 min med metro - borde byta ställe till ett som ligger 5 min med gångavstånd istället, men är man lat så är man!


                                      *                *            *


Sen har jag oxå träffat hela familjen och det var skönt, jag träffar inte dom så ofta då dom under sommarhalvåret alltid åker till Cunit på helgerna, och Alvaros pappa var arg på mig för att vi inte hade setts på längre och vi båda fick oss ett par skratt vid midddagen idag.

Imorgon ska jag dit igen då det bjuds på Mama Maites gaspacho - skeeta god! Det är en kall tomat-paprika-lök-vitlöks-soppa som man äter med rostade brödtärningar på och den är den godaste gaspachon i stan vill jag lova.

Sen har jag, Mama Maite och lillsyster Lili bokat TVn för imorgon ska vi fortsätta kolla på La Duquesa de Alba - en långfilm som handlar om Cayetana (Alba) som har mer titlar än en befintlig regering eller än något annat ädelt. Alltså jätte-rik och jätteFUL.... Visst är damen gammal, men så mycket plastikoperationer damen gjort har jue förvandlat henne till en mardröm. Men filmen dock är bra och väldigt intressant..


La Duquesa de Alba - visst är hon inte vacker?
Nämde jag att hon har en 30 år yngre pojkvän i sina dagar. Jag undrar vad han är ute efter...

                              *                 *               *

Ikväll spelar Alvaro på Otto zutz och jag ligger i soffan och slöar, fan va gott det är! Vi har "våfflat" ur vår soffa, då den ser mer inbjudnande och skönare ut, vilket den faktiskt blir!! Det blir att köpa mer kuddar så kan man mysa till det ordentligt! Phatt köpte in en ny TV förra veckan oxå, så nu är tv-rummet komplett igen.


Bloggande ifrån slö-SOFFAN!

God natt folk!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Vennezaishername

du vet att du kan sola varje dag nar du vill for 30e =) ?? jag har bytt fast jag solar inte ens varje dag kan handa 3 ggr i veckan , kan handa mindre i veckan...

Yes jag trivs super bra med min karlek super glad!!! ett plus for att han ar mulat..hahahaah

Jag har flyttat till viladomat 2gator fra ronda san antoni 2 gator fran poblesec metro :=)



Kram !!

2010-04-20 @ 17:47:45
URL: http://vennezaishername.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0