Måndag 5 April - Min påskhelg.

God natt... Egentligen är det tisdag för klockan är snart 03, men jag lixom fastnade i tv-rummet med Lianna. Vi har suttit i soffan och pratat typ i 3 timmar om allt och inget. Hon är en riktigt härlig tjej tycker jag! I like her ! :)

Under påskhelgen har jag hunnit med en del, både jobbat alla dagar, hjälpt Lianna med hennes flytt in till oss,  invigt våren med årets första BBQ, haft påskmiddag och ätit påsk-tårta samt festat till 09 på morgonen.

I fredags efter jobbet på Solo åkte jag, Alvaro och Mario till Cunit och sov där. Dagen efter vaknade vi upp till ett mycket soligt och molnfritt väder. Det värmde, men det blåste en del, men man såg folk som låg på stranden och solade. Hela lördagen var vi hemma i sommar-lägenheten och gjorde iordning den. Städade köket och fixade resten av lägenheten. Vi hann även med att köpa en ny tv oxå innan jag och Mario åkte tillbaka till Barcelona för att jobba på Solo igen..


Att vakna upp det detta vädret eller utsikten är inte fel.


Alvaro var full igång med att städa och tvätta, medans en annan tyckte att det var roligare att ta kort, men jag lovar att jag gjorde min del i arbetet oxå..


Mario i badrummet. Cpar som vanligt.


Vardagsrummet i den lilla lägenheten med balkongen mot havet.


Jag på ballen..


Jag och en mindre sugen sötnöt som vill vara med på kort.


Fick ett par nya sol-glasögon ifrån Ocho ifrån Alvaro, då han varit och plockat på sig nya kläder och assocearer klädbutik som sponsrar honom med gratiskläder.


Mario och Alvaro. Bästa vänner, så lika men ändå så olika.

Efter Solo åkte vi tillbaka till Cunit/Calafell för utgång. Jag var inte riktigt på G som vanligt så jag blev fyllechaffis vilket var lika bra det, så jag slapp bakfyllan dagen efter. Igår söndag spenderade vi hela för och eftermiddagen hos Mario på hans utegård där vi grillade ton med kött och satt ute i solen och åt säkert i 3 timmar. Jag var dö-mätt och låg och halvsov i solstolen senare, hehe...

Även efter det var vi tvunga att åka in till Barcelona för jobb ytterligare en kväll. Jag fick stå i en egen bar denna kvällen, vilket var skönt. Det var ganska lugnt så det var skönt att avsluta kvällen så. Efter det drog alla i personalen till Club Hyde, dit brukar vi dra efter jobbet ibland, men igår vart riktigt kul eftersom att vi var så många. Mario fick för sig att bjuda på 6 flaskor Moet, vilket var uppskattat, men en annan höll sig rätt bra till whisky/colan.


Kristina, Susanna och Alessandra är 3 utav bartenderna på Solo. Killen i hörnet Yulier jobbade även han på Solo tidigare.


Quim & Mario, efter jobb-kväll.


Susanna, min favorit/barmate och Magda.


Mario bjöd oss alla på MOET. Skål hette det.


Alvaro & jag i vanlig ordning.


Life is good.


Mario, Ruben, Pepe, Dani, Alvaro & Jag i mitten, alla jobbar på Solo.


Fick med nästan hela högen, riktigt kul hade vi :)

Klockan 06 vart det tydligen INTE hemgång utan det skulle tas en taxi till ett After (nattclub som öppnar på morgonen och stänger på eftermiddagen.) Barcelona har ett jättekänt After som heter Souvenir som jag aldrig varit på tidigare, men sägs vara den största Aftern i Barcelona-trakten. Dom drar nog en ca 4000 besökare kan jag tänka mig om inte mer.

Vi kom dit efter att ha pröjsat 30 euro till taxi och vi kom in... Souvenir var väl sådär. Smockfullt var det självklart av folk i alla åldrar och dom flesta som bar vita kläder, men det kändes som man lyssnade på samma låt i 3 timmar, eftersom jag inte hörde ngn skillnad på dom och det sniffades kokain i vartenda och och jag blev lika förvånad/skraj varje gång jag såg det.. Musiken dessutom var så hög att jag fick stoppa fimp-änden på ciggaretterna i örat tillslut och tack vare dom idag har jag inte tinnitus. Vi hade kul, men efter 3 timmar var jag så trött att jag kunde somna stående eftersom att det var sådan trängsel. Vi tog taxi hem och jag somnade som en stock...

Idag blev vi väckta vid 03 för en påskmiddag som mamma kokat till och vi åt även en påsk-tårta som var väldigt god. :) Det blev ganska snabbt en siesta efter det och jag kom hem runt 20 ikväll och har haft en hemmkväll, där jag tagit det lugnt. Jag lagade till en thai-middag till tjejerna och Alvaro där jag lagade 3 rätter med ris innan Phatt och Alvaro skulle iväg och jobba och lämnade mig och Lianna hemma i lägenheten...


God morgon påsk med familjen! :)


Påsk-tårta med färgglada fjädrar.


Alvaro gav sig på kycklig-uttrycket.. Koook kooook! Vilket gulle-fjun.

Jag "försökte" att göra ett så kort inlägg som möjligt, men det är mycket man måste ta upp när man inte bloggat på ett par dagar. :)

Imorgon är det dags för jobb igen, jobbar 14-21 sen är jag ledig på onsdag igen. Woho! Då ska jag på stan med Alvaros lillasyster Lili och hjälpa henne att hitta en klänning som hon ska ha på sig på ett bröllop. Nice!

Jag hoppas att ni andra haft en ritktigt härlig påskhelg. Det skulle ju inte sitta fel med ett påsk-ägg med svenskt godis nu asså... :)

Puss & Godnatt, vi hörs imorgon. 
From Barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0