Onsdag 7 April - Ledig dag, skönt!

Tjosan allihopa!

Trots jag innan hade en långldeig påskhelg blev det iaf en mjukstart på jobbveckan. Jobbade igår, men var ledig idag vilket var skönt. Dock väntar en riktigt RÖV-helg framför mig... LÄS:

Fredag: 14-21 - kundtjänst därefter 23-03 på Solo. Har 2 timmar att duscha och äta innan jag ska iväg igen.
Lördag: 11-18 - kundtjänst därefter 23-03 på Solo.
Söndag: 11-18 - kundtjänst sen får jag äntligen sooova!

Idag har jag varit på stan med Alvaros lillasyster Lili. Hon ska på bröllop snart så vi var ute efter lite kläder och accesoarer till henne. (hur man nu stavar till det?) Jag var inte på shoppinghumör, thank god! Men jag hittade ändå lite grejer bla. en sjal ifrån Berskha och en svart enkel klänning med öppning i ryggen. På Solo måste vi alltid bära svart och jag vill aldrig lägga en massa pengar på att köpa svarta kläder enbart för att jobba i dem.. Klänningen kostade bara 9 euro, vilket klipp! Jag hittade även sommarens hatt, den sitter PERFEKT på huvudet, så den kommer att bäras till 100 % kan jag lova. Jag var även inne på TOUS och köpte present till mina systar, men jag säger inte vad det är... :) Det får dom se när jag kommer hem.

Inne på ett bazar (typiskt kinesikt butik som säljer all skit) hittade jag plast-blommor som jag köpte med mig hem och fick även idén att skriva en text på min tomma vägg med "The reason is the desire" vilket ett ett utryck ifrån Buddhismen. Har visat lite väl mycket bilder på mitt rum nu, men jag älskar att inreda och saknar ibland min lägenhet som jag bodde i hemma sverige, då jag kunde göra hur jag ville både i kök, tv-rum, sovrum och toalett. Jag har så mycket saker där hemma som jag vill ta med ! Folk där hemma vet att jag älskar att inreda :)




Det blev rosa blommor. Jag velade ett jävla tag om jag skulle ta vita eller rosa, men tycker att det blev en fin färgklick ändå, men tanke på att min rum överhuvudtaget är rätt ljust.


"The reason is the desire" satt jag och klippte och klistrade upp under kvällen.


I TOUS-påsen finns mina systrars presenter som dom ska få när jag kommer hem. Jag gillar TOUS och fick under jul och i födelsedagspresent en massa TOUS ifrån Alvaros familj.


Phatt igång med att laga kvällens käk i köket! (Japp, vi bort fortfarande ihop! Jag bytte enbart rum och inte lägenhet eller adress)


Vår nya roomie som flyttade in under påskhelgen: Lianna. Helt skönt underbar tös med brittish accent ! =P

Annars ikväll har jag inte hunnit med mycket, vi alla 3 tjejer har varit hemma ikväll och mysit. Just nu kollar dom på film, men jag tänkte gå in till mitt snart då jag börjar bli trött.

Imorgon jobbar jag 13-20, sen har jag ev planer på att träffa Joe, min filippinska bror från en annan mor som vi brukar säga, men vi får se hur det blir.

Njepp, nu är det dags att mysa ner sig i sängen. Titta på ngn serie/film kanske?
Puss & God Natt!

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0