Söndag 18 April - En helg utan bilder. (obs! NU med bilder.)

God söndag.

Jag har längtat hela helgen efter att få ligga och slöa i soffan och absolut inte göra någonting och helgen ligger jag nermysad här... fan va skönt. Jag är dödens-trött efter alla helgens jobb och händelser.

Jobbade fredag och lördag på Solo till 03. I fredags var det meningen att jag faktikst skulle hem efter jobbet och sova. Men istället fick vi för oss att gå till Jamboreé och supa ner oss istället. Jag, Alvaro och Sandro (en kille som oxå jobbar på Solo, italienare 2 meter lång med barcas blondaste afro. Nåväl... inne på Jamboreé spelade en utav mina favoriter Pitu och han var inte sen med att fylla oss alla 3 med diverse drinkar och 1 blev 2 och 2 blev 3 osv, osv. Kom hem vid 6, någorlunda onykter och trött, men KUL det hade jag.


Alvaro & Pitu !


Alvaro & shakade på dansgolvet !


Alvaro & jag - cp-paret som vanligt! =)

FOTOS BY: David Arnoldi

På lördag morgonen vakande vi runt 03 och jag ville sova mer, men vi käkade kebab-rulle på en resturang i närheten av där Alvaro bor innan vi gick hem för att sova siesta igen. Jag åkte hem till mig och det blev mat och fixa iordning sig för kvällens jobb. Det gick bra, inte mycket folk alls vilket är skönt, men ibland blir det tråkigt oxå. Tiden går snabbare när man jobbar hårt och när det är mycket folk.

Club Solo normalt sett är propp-fullt under vinterhalvåret då dom flesta gästerna är spanjorer, som på sommarhalvåret åker bort till sina sommar-ställen, därmed är det mycket lugnare på sommaren..

Efter jobbet igår gick vi alla ifrån Solo till Club Hyde. Det har på ngt sätt blivit en After Work för oss alla där och vi har riktigt kul, men igår var jag så trött att jag satt i soffan i 2 timmar och bara titttade på folk, haha.
Äntligen vid 6 fick jag åka hem och sova...!

Idag har vi käkat paella på en jättefin resturang i Sitges, och vi var 10 pers ifrån Solo. Bossen, hans boss-fru, jag, Alvaro, Mario och ett par andra bartenders. Det var jättetrevligt och jättegod mat. Efter det gick vi en lång sväng ut till hamnen och en vända i byn. Sitges är riktigt fint, synd bara att det är för mycket turister, jag vill inte ens veta hur det är på sommaren när det är högsäsong..


Sitges - en av europas mest kända gay-städer.

Efter en heldag i Sitges åkte vi alla tillbaka till Solo då endel skulle jobba, men vi andra som var kvar käkade buffen L'aperativo som alltid är på söndgar på Club Solo.

Det är en buffé med bla skitgod fräsch sallad, sushi, pasta, risotto, pizza, grillade kyckling bitar som man får ta av - det ända man behöver betala är valfri dryck. Jag och Mario käkade nog upp halva buffén samtidigt som vi dansade till reagge och lugn R&B och soul-musik. Det var mysig stämmning, men efter att jag nästan somnade i en utav sofforna kände jag att det var dags att åka hem...

Vad skönt det är att vara hemma. Nu väntar jag bara på att Alvaro ska komma hem efter sin spelning så vi kan gosa ner i sängen och söndags-mysa. Det bästa är jag är LEDIG imorgon och jag ska sova ut som bara den... Jag är så trött på aldrig får sova ut, utan hela tiden väcks utav ett ringande alarm..

Ha en mysig söndag!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0