Torsdag 1 April - Just det ja, det är ju april april !

Tjo hej! Redan April - shit !

Jag visste att jag skulle få lön idag den 1:a, men inte tänkte jag på att det var 1 APRIL. Har inte gått på ett ända skämt dock, inte vad jag vet iallafall.

Dom 2 senaste dagarna har varit jävligt sega, jag har vart trött på jobbet och vill bara sova hela tiden. Känner mig småsjuk, men försöker att äta ordentligt så jag får i mig energi. Jag hoppas att det går över snart då jag ska jobba på Solo hela helgen fre, lör & söndag.

Denna veckan blev vi iallafall ifrån 2 tjejer och 1 par i denna lägenheten till enbart 3 tjejer. Paret hittade en egen lägenhet förra veckan och beslutade sig för att flytta 6 dagar senare, det vare ju schysst tänkte jag och funderade på att åka ner till Barceloneta-stranden och fiska upp en annan roomie.. lättare sagt en gjort, men vi har iallafall fått napp ändå och imorgon flyttar hon in. :) Riktigt trevlig tjej på 25 år och jag ser fram emot att lära känna henne mer. Jag ska hjälpa henne att flytta imonn bitti, så det blir sängen snart..

Men iallafall, så dessa dagar denna veckan har jag inprincip bara städat och plockat undan. Jag har nytt rum nu oxå, så nu behöver jag inte bo i en gardeob mer! Thank god. Då paret flyttade till en möblerad lägenhet, erbjöd jag mig att köpa deras säng+madrass, hylla, bokhylla och nattduksbord för 2000 sek, vilket dom gick med på. GITT ! Där slapp man åka till ikea och slösa ännu mer pengar..!

Så igår satte jag igång med att byta rum och installera om mig, trivs jättebra då alla möbler är i vitt vilket gör att det känns fräschare och renare ut. Och äntligen får mina kläder plats i en normal garderob med dörr - vilken lyx !
Jag har även utökat min bädd-bredd from 1 m till 1,40 m, så nu behöver vi inte ligga sandwich när Alvaro sover här. Han brukar klaga på att jag lägger mitt ena ben mellan hans ben... men det är skönt !?


Här flyttar vi ut...


...och här flyttar vi in. Helvete vad kläder man har samlat på sig...(!)


MITT NYA RUM! LITE STÖRRE & LITE BÄTTRE!

Sängen är 1,40 m, vilket är lyx för mig. Här ska det bredas ut sig till max!


Efter många om och men valde jag att lägga ner bokhyllan istället.. Men det blev bra!


En garderob - WOW!


Här inne får jag plats med allt !


Jag får plats med 20 par skor på hyllan om jag lägger skorna på varandra - varje sko som finns på hyllan köpte jag år 2009. men USCH, och det är inte alla...! (lite ångest...)


Man ska väl visa att man är lite smart, med lite blöcker i hyllan ;)


Posters, foton, torkade rosor och övriga minnen.


En utav mina buddhor. Han måste ju lixom finnas med oxå..

Ikväll åt lagade jag köttbullar med potatis och gräddsås till Phatt, Alvaro, Mario och den nya tjejen som flyttar in imorgon. En presentation av henne får ni senare. Nu ska jag hoppa ner under täcket och sova lite hade jag tänkt.

Tack Sandra för kommentaren, det finns säker fler som tycker att jag skriver väldigt långa texter än bara du och jag och det ska jag försöka ändra på.

Godnatt. From Barcelona with love / Thai


Kommentarer
Postat av: VéNNéZaIsHerName

har du flyttat tina? bor du inte med fat llängre?? snygg rum ,,, kram och glad påsk!!

2010-04-04 @ 17:50:56
URL: http://vennezaishername.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0