Torsdag 29 April - Tigga middag

Hej hopp!

Redan torsdag och imorgon fredag..? Jag hoppas att inte sommaren går lika snabbt som vintern har gått.. buhu..
Kom hem för ca 2 timmar sen och jag ligger i sängen... Klockan är strax efter 12 och jag ska redan gå och lägga mig..

Innan jag slutade jobba idag, skickade jag iväg ett sms till Alvaro där jag bad honom att bjuda ut mig på middag, som om killen skulle säga nej... (mohaha) Men jag kände mig för lat för att laga middag och kylskåpet är rätt tomt tills lördag. Det blev iallafall 2 rätters på Club Solo. Först sushi till förrätt, sen pasta med hummer..! (mmh mmh mhh!) Sen var flickvännen nöjd, haha... Jag erbjöd mig med att vara extra snuskig i sängkammaren i helgen, haha! Va ful jag e..!

Vi pratade endel jobb för hans del i sommar. Han har bland annat fått flera datum för att spela för Martinée, samt att dom ska starta en ny grej på City Hall varje måndag nu, likt American parties men med house-musik istället. Dom ville att jag skulle sätta mig som en mini-PR för att locka svenskar, dvs folk ifrån mitt jobb. Det låter lite lockande iaf... 1 euro /per person får jag då, då folk går in på min lista. Inte mycket jag behöver göra mer än att övertyga med en massa reklam, billig sprit och musik av Barcas bästa house-dj ! ;) Klart jag ska ställa upp på det!

Vi försöker även kolla upp spelningar som Alvaro kan göra i Stockholm eller Malmö, när vi åker till Sverige i juli, han har ett par vänner där så vi får se. Hahahaha!! På tal om inget, så kollade jag på Jock-de-Nations hemsida och jag står fortfarande kvar som en utav deras dj's (www.jock-de-nation.se) Måste säga att det var riktigt kul att åka runt lite och spela, men roligast var ändå att spela hemma i Nässjö, för där fick man alltid bra och positiv feedback..
När jag kläcker det här nere, tycker folk att det är kostigt att jag dj:at i sverige, men inte gör det Här i Barcelona? Även min gamla dj-chef och min egna pappa tycker att jag har alla möjligheterna för att lära mig och blir duktig eftersom att min karl spelar. Men ska jag erkänna, så är jag lite feg, men jag hoppas någon dag att jag faktiskt tar tag i det igen och börjar spela, för det är så grymt kul och den responsen man får av alla som dansar. Men jag skulle aldrig kunna bli lika bra dj som Alvaro. ALDRIG och jag beundrar honom för att han kommit så långt...


Alvaro på Cabaret i februari.


Dj Thai - på Bryggan för ÅR SEDAN.

I helgen ska jag som vanligt jobba på Solo, men ska även hinna med annat. På lördag ska jag, Alvaro, hans syster Lili och hennes pojkvän Joel iväg på Aire de Barcelona som är ett arabiskt bad och massage spa. Jag och Lili gav grabbarna det i Alla hjärtans dag-present i februari, men fick först en tid i maj, då det är fullbokat typ jämt. Men det ska bli jätteskönt att få sig en go massage och bubbla runt i varmt/kallt vatten. Hans föräldrar fick detta i julklapp utav oss och tyckte att det var superbra och det tvekar jag inte om!


Ser det inte härligt ut !? Gå in här för att kolla mer info & priser -- www.airedebarcelona.com

På lördag efter Solo så åker jag, Mario & Joe till Cunit där Alvaro spelar och fortsätter festen på Deja Vú. Det ska bli kul och på söndagen ska vi spendera dagen på stranden och vädret tillåter.. härligt!




Sunstechs mp3 = SÄMST!

Jag tog även fingret ur röven igårkväll och sorterade min musik jag har på datorn och la över en massa på Blackberryn. Min mini-mp3 spelare som jag köpte tidigare i vintras är BAJS-dålig och tar typ inga format alls, USCH!

Sist, men absolut inte minst så ska jag tacka Hanna för den fina länken jag fick utav henne. Den gäller för oss svenskar som bor utomlands men saknar svensk mat/godis/chips osv.
Haha, hon är för söööt ! --- www.missingsweden.com

Puss & Godnatt!
From Barcelona with love / La Chinita!







Kommentarer
Postat av: Hanna

Tina du har alla chanser att lyckas som Dj!

Men förstår att du kanske är lite feg, men det är nog bara bra så man inte tror för mkt om sig själv. Men då kan det ju bara bli bra ;)

Tycker du är skit duktig som Dj!!



Hittade du någor roligt på sidan föresten, är det dyr frakt eller hur funkar det?

PUSS

2010-05-01 @ 16:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0