Torsdag 8 April - Att älska.

Jag önskar att alla någon gång i livet, helst livet ut någon gång känner sig riktigt älskad och själv kan älska tillbaka.

När vi snackar kärlek så behöver man inte älska någon bara för att man är kär, och man behöver inte heller vara kär för att älska en person... Men kan man både älska och vara kär i en person väldigt länge är det en helt underbar känsla..



Jag & Alvaro på Martinée summer festival 09.


Jag vill inte påstå att det pirrar i min mage när jag tittar på Alvaro.. Jag ser hans ögon varje dag, hans leende och hans katalanska näsa, vartenda litet skäggstrå han har och varje litet hårstrå som växer upp mellan hans ögonbryn som han ber mig att plocka bort varannan dag. Det pirrar inte någonstans.. eller jo kanske ibland.

Kärlek är så mycket mer än pirr i magen och att älska någon kan vara borde lätt, men ibland oxå riktigt svårt...

Har man ingen tillit till varandra kommer man inte långt, tro mig. Jag tror att jag erfarenheter att jag skulle kunna skriva en hel bok om just tilit...
Har man inte heller någon respekt för varandra tror jag inte heller det går långt. Vi är trots allt 2 olika personer och vi varken ser ut, tänker eller tycker om samma saker.
Kärlek möts med både med- och motgångar och dom kan vara svåra.. Jag tror varken mina eller dina föräldrar levt en dans på rosor hela livet, men jag tror oxå att viljan att delta och älska, viljan att jobba når långt för kärlek.

 
Kärlek är som en ros, vi måste ta hand om den varsamt med omsorg och kärlek för att den inte ska torka ut..



Alvaro & Jag på Space på Ibiza 09.



När jag tittar på Alvaro känner jag istället en trygghet. En slags trygghet jag aldrig känt tidigare med någon annan.. för jag vet att han alltid kommer att finnas där, för det har han alltid gjort sedan den dagen jag träffade honom. Jag vet att han alltid vill mitt bästa, men låter mig själv välja hur jag vill göra och respekterar det jag gör. Det finns ingen minsta tvekan om min tillit till honom och jag vet att han litar på mig minst lika mycket.
Vår dans på rosorna inte alltid varit kul, men det samarbetet, den viljan och kraft vi haft har gjort både oss själva och vårt förhållande starkare och jag vet redan nu att den kommer att slå alla andra framtida motgångar vi kommer att möta.. Jag kan inte tänka mig en dag utan att veta att han finns där för mig.



Rak-skums-krig i badrummet.


Upp-och-ner på fyllan i Cunit.

Lika mycket som jag gillar när han ropar "Carinooo!" ifrån hans rum när jag ligger i soffan och slöar - bara för att på ngt sätt bekräfta att jag är där och ingenting mer, gillar jag lika mycket när vi diskuterar. Det kan gå hett till för vi har olika uppväxter, olika kulturer och olika syn på saker, så vet jag oxå att vi somnar i sked tillsammans och vaknar upp som ingenting har hänt. Jag mår bra av att höra när han  säger "Te amo mi vida" innan vi somnar och att "Hola Carinoo.." med krasslig morgonröst är det första han säger när vi vaknar upp tillsammans.

Och lika mycket som jag älskar Alvaro älskar jag hans familj. Dom är alla helt underbara och varmhjärtade människor och är min enda familj här nere. Jag älskar dom ngt stort!



Alvaro & Jag på The Suite i Cunit 09.


Jag & Alvaro i Eivissa på Ibiza.


Alvaro & Jag med min familj hemma i Sverige 09.





Helvete vad jag blir älskad och shit vad jag älskar..



From Barcelona with love // Tina




Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbart skrivet Tina. Jag blir rörd, så pass på att ögonen tåras. Det är underbart att du är lycklig. Det värmer i mitt hjärta.

2010-04-09 @ 14:55:37
URL: http://gyllensteen.blogg.se/
Postat av: VennezaIsherName

so sweet tina!! onskar det det basta och lycka i livet =)!!!!

Det basta kanslan ar verkligen att alska och bli alskad tillbaka...For att karlek ar den storsta skalen att man lever varje dag och att vi lever, det ar den vi kommer dela varan liv med..=)!!!

2010-04-09 @ 16:05:55
URL: http://vennezaishername.blogspot.com
Postat av: Micka

Så sant skrivet Tina och jätte fint. Ni passar så bra ihop du o Alvaro.



Puss

2010-04-10 @ 14:13:45
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0