Fredag 27 Augusti - Årets varmaste dag?

God fredag kväll allihop!

Där hemma i småland vankas det eksjö-fest om jag läser rätt på facebook, inte sant? Hoppas att ni får en rolig helg där alla ni som ska dit. Själv har jag njutit av en ledig fredag och början på min kommande helg.

Det var meningen att jag skulle möta Camilla på bogatell-stranden idag, men eftersom att damen inte kände sig så bra så stekte jag där ensam, det var ju inga problem förutom när man lökat i en timme och visste inte om man skulle ta med sig väskan när man skulle ner och doppa sig i vattnet i risken för att inte bli rånad? Kom på dock att skulle jag dra med mig väskan ner, skulle kameran och mobilen ändå sketa sig...

Så jag beslöt mig att lämna min väska hos ett par turist-tanter som såg snälla ut (som jag inte visste vart dom kom ifrån, lyckades lixom aldrig luska ut vilket språk dom snackade på.. isländska? ngn rysk dialekt kanske?) och det gick fint fint, tills dom GICK ! Hopp... Njae, men Alvaro kom senare och gjorde mig sällskap tills vi båda kände att vi skulle bokstavligen smälta i denna hetta vi har haft idag.

Eftersom att Alvaro precis tagit om sitt moped?körtkort som han förlorade för ett par år sedan, så köpte han sig en moppe idag. Den var riktigt billig och behövs fixas upp, men den rullar iallafall ! :)


Finger åt dig med!


Jag i min polis-hjälm? Bara lite cool och allmänt äggig.




Tjoohoooo!

Efter att ha käkat kebab i Gotico och ett par rundor på stan med moppen som jag nu har märkt av med min rövsvett så åkte vi hem till honom och kollade på film.. med AC ska jag tillägga. Vilken värme det har varit idag... Det visades att det var 38 grader vilket KAN vara sant, men jag var inte säker på om det verkligen stämde.

Nu är jag iaf hemma, lite saltig av både havsvatten och svett så tänkte jag ta mig en välbehövlig dusch. Kvällens planer är ännu liiite oklara, men jag vill till Catwalk, då en utav våra vänner som är komiker ska ha stand-up där. (var det ikväll?) Han är as-ball som person och vi cpar loss jämt när vi är ute, så jag tänkte ge honom en chans på scen oxå och se om han är lika cp där. Spansk stand-up.. vi får se hur det går..

Måste ju höra vad dom andra spansk-blatte-brudarna ska hitta på i stan ikväll? :)

Ha en härlig fredag folk!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0