Måndag 16 Augusti - En eftermiddag i gracia.

Heeeej!

Ännu en kväll är jag så jävla sen med att skriva, haha. Jag hoppas att ni alla haft en bra start på veckan.
Min vart bra, jag började vid kl 10 efter att ha jobbat ihop 2 timmar som jag jobbade över förra veckan. Så jobb-dagen kändes kort. Fint e de.

Alvaro kom in ifrån Cunit vid 19, så vi träffades här uppe i mitt område. Stadsdelen gracia har den årliga "stadsdels-festivalen" och senast jag var där var när jag var här nere med Madde och Fille. Skoj hade vi !
I gracia där alla smågator går kors och tvärs, jag hittar fortfarande inte när jag väl har kommit in i det området, men det är fint som faen. Iallafall... Varje år i augusti startar denna fest och meningen är att varje gata ska utsmyckas och det tävlas alltid om vem som är den bästa. Allt från istider till Aladdin-världen kan det vara.

Riktigt kul och se vad de har för idéer. Plus att över det så är det konserter på alla små torg med scener och öltält så det räcker. Givetvis är det mest fest på kvällen och natten, men det var kul och se hur det så ut på dagen oxå.
Dock hittade jag inte så jäkla många utsmyckade gator och då vart jag besviken för dom jag hittade var snålt utsmyckande.. Kanske ska ge mig en sväng ute senare i veckan och se om jag hittar fler.. :)




Lego-land!

Efter det gick vi hem till Pedro och sällskapade han och Victor med wii-spel. Det var skoj. Vi lirade nog barnspel för typ 5-åringar, haha. Och så blev det hemkörning av thaimat oxå. Jag har hittat bästa thaistället i stan. Du betalar 10 euro och du får 2 rätter, mmmh mmmmh !


Wii-spel & hemmakörd thaimat hos Pedro.




Vi kladdade på Victors brutna ben. Cooolt.

Tja, det var min dag i helthet. Imorgon tisdag är jag bjuden på kräftskiva och jag som INTE ens gillar kräftor! Har sagt att jag kan vara underhålling av ngt slag, så det blir nog en flaska lambrusco imorgon iaf. Innan det tänkte jag faktikst dra i väg och sola solarium, jag är spök-vit i ansiktet och det är inte ok i augusti. Nope. Inte alls !


Jag hittade en butik idag som säljer "svenska" märkeskläder.
Hittade ett par jeans ifrån Cheap Monday för 15 euro. Som hittat!
Tom jag som har en bening röv fick en fin stjärt i dessa! :)


Vi hörs imonn eller på onsdag va? Puss på er!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0