Måndag 23 Augusti - 5 dagars mini-semester.


Hej allihop! Jag hoppas att ni haft en kalashelg.

Ser är att det kräftskive-tider där hemma numera på alla korten jag ser på face. Ska oxå säga att jag själv var på kräftskiva hos Johanna förra tisdagen. Det var trevligt trots att jag inte åt ngt (icke ett fan av kräftor alls) och att jag bara hann vara där i 1,5 timma och hann i princip bara vara Johannas översättare, då hon blev rånad utanför sin port tidigare under kvällen. Jag kan säga att jag packade på mig alla värdefulla grejer på kroppen och hade min handväska tom när jag gick därifrån.

Det känns lite bittert att se på almenackan att vi är inne i sista veckan i augusti nu. Snart kommer september, oktober, november och usch december.. Bara namen på månaderna låter ju helt avskräckande. Men att sommaren tagit slut i Barcelona är definitivt en lögn. Efter en veckas oroligt väder med åska och regn, så verkar det som om sommaren har kommit tillbaka hit igen. Klockan är 22.45 och det är 25 grader varmt. Rövsvetten och fläktarna här hemma har kommit tillbaka igen. Jag kan garantera att vi kan ligga på playan ända in på slutet på september utan tvekan.

Jag har haft en mini-semester på 5 dagar (tors-fre-lör-sön-mån) och har spenderat den i Cunit, kom hem idag på eftermiddagen. Efter ett x antar jobbade dagar i sträck förtjänade jag detta stort och njutit in i det sista! Mycket har gjorts och roligt det har jag haft.

Onsdagen efter jobbet så stannade jag hemma hela dagen för att packa all skit som skulle med, städa av och tvätta lite. Meningen var att jag skulle till Catwalk och så skulle vi åka bil till Cunit efter att Alvaro spelat, men jag stannade hemma och somnade och blev istället uppplockad vid 5 på morgonen. Köra, det fick jag oxå göra. Basi, som var den ända som var nykter sa att han höll på att somna bakom ratten och jag erbjöd mig direkt med att köra.. Klarvaken var jag oxå.

Under torsdagen kom det sista ovädret in till Cunit, har aldrig tidigare sett ngt sådant oväder i hela mitt liv, det blixtrade så himmelen var totalt vit hela tiden och det verkligen spö-regnade under torsdags kvällen. Vi hann dock med en trevlig middag hemma hos Mario, hos hans pärons hus, där hans mamma odlar fullt med grönsaker både under jord och i träd. Henne gillar jag som fan, käck som faen e hon.


Matbordet under träd fullt med lime, citron, vindruvor och en massa annan frukt jag
varken sett tidigare eller vet namnet på.



Grönsak-trädgården. GULD !


Basi, men en utav dom största citronerna jag sett.


Fina blommor hade tanten oxå!


Senare på torsdagskvällen var det dags för födelsedagsfirande av Guti som fyllde 33 år. Vi åt tapas på La Arrozeria (en jättefin restauang precis vid stranden). Tapas, usch... det var så mycket, så jag vet inte vad jag skulle äta tillslut, men gott var det. Efter det så firade vi vidare med ett par flaskor på en bar med hela gänget tills klockan slog 02 och vi fortsatte vidare på The Suite och dansade iaf ett par timmar innan jag blev trött och vi åkte hem.


Alla på La Arrozeria. Guti, han näst längst ut till höger var det som fyllde år.


Marina & Jag.


Det hungria matvraket i mig var hungrig.


En liten liten del av käket.


Guti blev sur för att vi jävlades med att han fyllde 40, men vi rättade till detta lite senare, hehe.


Hela gänget på baren där vi satt efter middagen innan vi åkte till The Suite och dansade vidare.

Fredagen var lugn. Vi låg på stranden hela dagen, åt middag hos Alvaros päron innan vi smet ner till stranden igen för att ligga där tills klockan slog 20 och solen blev orange. Vi lagade god mat med vänner och spelade spanskt BUZZ hela kvällen. Vilket nöje!! Jag, som måste hinna översätta dessa jävla frågor hinner inte svara förrens det var dags för nästa fråga, så dom jag inte hann fatta ngt på tryckte jag bara på ngn knapp-jävel och det gick bra! Haha, jag vann ett par ggr. :)

På lördagen
åkte halva gänget ut med båt och vi åkte wake-board ute på havet. (wakeboard är som vattenskidor, men du åker med en "snowboard"-bräda istället) Jag har en gång tidigare åkt vattenskidor, men då var jag typ 12 år gammal och minns inte mer än att det var svårt i starten, att komma upp i vattnet.

Det krävs egentligen inte så mycket styrka än normalt utan det är tekniken HUR man ska göra det, som är svårt. Det som gjorde det ännu mer svårare är att på en sjö finns det inga vågor, vilket det gör på ett hav.
Du hinner svälja 100 liter saltvatten efter 20 min i vattnet. Samt hann jag själv tänka att ngn haj-jävel skulle komma och bita mig i röva, vilket gjorde mig lite panik slagen ibland när motorbåten var några 100 meter bort.

Men vi alla lyckades bra, trots att det vara bara en utav oss som åkte wakeboard tidigare. Marina var väl den som fick njuta minst eftersom att hon kom upp en ynkla gång. Jag själv lyckades bra. Gick åt helvete dom första ggrna vid starten, men så fort man fattade hur man skulle göra vara det inga problem alls. Det var skoj!!

Jag med den bästa kameran jag någonsin haft,  fick till ett par ritkigt fina bilder på grabbarna när dom waka:de.


Marina & jag njuter. Vad härligt det är att åka båt!


Trucho, den mest skillade utav oss, skulle givetvis styla lite. :)


Basis första gång på wakeboard hade inga problem alls, kan bero på att han redan är en jävel på snowboard.


Några utav grabbarna mitt ute i Medelhavet.


Bombia var oxå jätteduktig eftersom att han redan surfar. Dock var jag bara tvungen att lägga upp denna bilden då jag lyckades fånga ögonblicket där han fakstiskt trillade. Klockren bild!


Jag och min lime-gröna spanjack.


Alvaro fick oxå till det till slut.


Moi. Sol, hav... här trivs jag bra.


Mario, var nog den som lackade mest när han efter 10 försök med att komma upp, tillslut fick även han till tekniken och det gick !


Den ända bilden jag fick på Marina innan min kamerna ville dö resten av dagen.


Sist men inte minst och definitivt inte sämst, haha! My turn! (alvaros kamera)


Ligger vattnet... Snart kommer haj-satan och tar mig. (alvaros kamera)



On top ! (alvaros kamera)

Det vi alla fick sota efter var den sjuhelvetes träningsvärken! Alltså, den är sjuk..
Det har gått 2 dagar och jag har ont i vartenda kroppsdel, muskler jag inte ens visste att dom existerade gör ont.

Jag har ont i låren när jag går. Jag kan inte ta av mig kläder utan att jag ska stöna till. När jag ska sätta/ställa mig måste jag hålla i ngt. Jag har ont ÖVERALLT. ALLT GÖR ONT tro mig. Jag ser ut som 90-årig kärring när jag går och jag skojar inte. Är det så här det känns när man är gammal och grå..?!? Jag dör!!

Trots denna träningsvärk, som egentligen skulle komma att visa sin helvetes-sida först på söndagen, så blev det fest under lördagkvällen. Temat var Hawai och jag med det lilla utbud av kläder tänkte varken på att ta med mig hula hula-kjolen eller blom-kransen, så en färgglad blommig klänning fick duga. Jag skulle nog kunna kalla Hawai-festen till snarare ett dåligt försök av Greenpeace och woodstock?! Ska även notera att det var endast vi 10 som  var utsmyckade i dessa vackdra blommiga mormor-kläderna på hela nattklubben...


Marina, Ferran, Basi och Bombia på BoraBora-baren där vi drack cocktails.


Grabbarna på The Suite.


Mej hej kameran!


Den klassiska.

Trevligt och roligt hade vi allafall. Det dracks cocktails på Bora-Bora baren och även sangria kom in i bilden innan det slutligen blev whisky-cola i vanlig ordning på The Suite. Det var så fullpackat att jag dom sista 20 min före stängning satte mig utanför och bara väntade på att få åka hem.

Normalt sett så brukar vi alltid gå till grann-nattklubben när The Suite stänger, men det är syrebrist på The Suite så kan man räkna med att det inte finns ngt syre alls inne på nattklubben och ja, när klockan slog 05 så åkte jag och älsklingen hem till oss och hade fyllesnack i sängen tills vi båda deckade efter att ha överdoserat varandra med diverse kärleksförklaringar - ja sånt där trams vi alltid brukar göra...



Jag med lite egen kvaliétets tid med min karl under alla dessa dagar.
Uff.. äckligt mysigt det kan vara ibland.

Söndagen kom och vi vaknade sent, men spenderade även den på playan.Vi orkade inte riktigt med något annat pga träningsvärken.. Vi avslutade kvällen tillsammans med middag allihopa och sen på utomhus-bion som det bjuds på varje söndag på sommaren i Cunit. Den ligger på en gräsplätt (eller en kass fotbollsplan?) precis vid havet och det bjöds på fullmåne som lyste upp natten trots att att alla gatulampor var släckta, vilket var perfekt eftersom att dom visade Twilight - New Moon. Gammal film jag vet, men bara stämningen gjorde det hela till en mysig upplevelse...


Söndagsmiddag hemma hos Alvaro.


Utomhusbio med full måne stax innan dom släckte ner alla gatulampor.


Fullmånen lyste ner på oss.

Fullmånen får även ikväll avsluta min kväll. Ny dag imorgon och då ska det jobbas igen..
Är dock ledig från fredag tom söndag, så jag jobbar bara 3 dagar denna veckan vilket är skönt.

Vi hörs imorgon. Tänkte bla snacka mer om mina framtida studier då. :)

Bona nit.

From Barcelona with love // Thai





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0