Måndag 9 Augusti - Årets dyraste fest.

God måndag på er! (obs! Varning för långt, men intressant inlägg m mycket bilder)

Min måndag började bajs. Jag var tvungen att gå upp och jobba och bara det säger ju vilken dag man har haft? Plus på det är att jag numera även ska vara "expert" på digital TV, vilket jag verkligen inte är. Så idag tappade jag mitt tålamod ett x antal gånger framför datorn och skrek nog det fulaste jag kunde komma på om våra kön.
"Ska det vara så jävla svårt att hitta meny-knappen på fjärrkontrollen människa?! " OSV OSV...

Dock avslutades min måndag väldigt bra :) Men det tar jag upp imorgon istället.

Under helgen jobbade jag på kalaset Barcelona Summer Festival som gjorde sin premiär förra året, vilket till en förvåning inte kom så mycket folk än man hade förväntat sig. Baräknat hade man väntat sig ca 15 000 besökare, med det kom "bara" 10 000....Festivalen var ändå bra, dj'sen var ännu bättre. Att dansa uppe på ett berg med utsikt över stan och vissa glymtar av havet i solnedgång med dunkade house-musik var en viss härlig känsla, speciellt när man dansar och umgås med dom man tycker om..

I helgen var det dags igen, på samma plats, men på arenan inomhus. Istället för att stänga vid 03, fick man lov att ha öppet till 05 eftersom att det var ett inomhus event. Jag jobbade 11 timmar på fredagen och lika många timmar på lördagen, mellan 18-05. Musiken var betydligt bättre på lördagen, då fredagen kändes som man enbart var på ett After i 12 timmar, dvs... dunkande musik utan en ända röst i låtarna. (buuh på det!)

Att det enbart kom 2000 personer på båda kvällarna, när man hade förväntat sig 15 000 personer som förra året gjorde att jag inte serverade än enda drink på VIP:en innan klockan slog 01.30 varje kväll... Jag satt därmed på läktaren och bara halvsov mellan 18-01 med viljan att bara få gå ner till dansgolvet och att få dansa liiite.. Det fick duga med några steg på läktaren istället, men jag var ändå rätt nöjd över att jag fick jobba där uppe..

Bilder tagna ifrån www.tillate.es


Irene, tjejen som jag jobbade med i fredags. Vi hade skitkul tillsammans. Hon jobbade aldrig på lördagen eftersom att man ringde runt till halva personlen och bad dom ej att komma, pga att det var så lite att göra.


Alvaro & jag - ååh, va jag tycker om det här fotot.


Kanske en mer sann version av vårt härliga förhållande.. haha!


Givetvis var det många som uppskattade det hela, men årets festival var katastrof. Under lördagen hade vi några tjejer som gick på stranden och delade ut gratis inträden inkl. med vip entré. Jag satte halva jobbet på gratis lista hela natten och tyckte att det var jättekul att det faktikst var ett par som kom.

Så klart kom det ju folk till VIP:en, men det var mestadels vänner och folk man kände tidigare och eftersom att vi alla visste att festivalen hade gått back på pengar, så var "att betala drinkar" inget måste senare in på natten.. Till och med jag söp mig snurrig på Mojitos "Bag'n Box"arna som vi hade. Jag hade iaf roligt, trots deras förlust  och trots att jag var slut efter mer än 20 timmar arbete under denna helg.

Vissa bilder tagna ifrån www.clubzone.es


Ferran & Pedro Baker håll mig sällskap större delen av kvällen på VIP tills klockan slog sent.
Jag i Pedros feta glajjor..


Marina & Jag. Marina var en utav tjejerna som var med och arrangerade festivalen.



Bossen.


McD - kvällsmat på VIP:en.



Trots lite folk, var det underbart fina ljuseffekter.


Mario, Raul, Quim & Alvaro senare på kvällen.


Martin från jobbet kom och hälsade på med hans vänner. Det dracks mojitos minnsann!


Jag tyckte att Raul passade bra i sopsäck som jag fixade till honom.


Jag & Fransisco, en mycket gammal man, lik Gandalf i Sagan om ringen. Karln luktar illa och har målade naglar.
Han brukar dyka upp på Club Solo i 70-tals kostym, men lika lika sleten för det, men det charmigaste är att han dycker upp med en baguette och en dagstiding i handen, haha.

Fransisco är annars väldigt snäll - jag kallar honom för Housens Jesus, för det är precis vad han är. Hans partliv är som en bibel. En väldigt bra vän till Alvaro, som i sin tur har vänner ifrån alla årtionden.. uff !




Sen fattade bög-fotografen visst för att fota - en linslus som jag tackar nej? Ehh, naee, tror inte det !


Det delades ut MÄNGDER av gratis kondomer..!


Alvaro använder till att blåsa upp ballonger bland annat..


Och även sätta dom på huvudet själv.. =D


Vi kom på ett sätt att göra schyssta bilder.. Det var skoj !







Det som fattas nu är att betala alla löner för alla 100 personer som jobbade under denna helgen därbland jag. Det är alltså inte säkert att jag får betalt, men det är sånt man lär sig. Jag är inte arg alls. Jag vet inte äns om jag förtjänar pengarna eftersom att jag knappt jobbade..

Jag tycker dock synd om dom personerna som faktikst la ut och sponsrade med egna pengar till festvalen. Festivalen hade detta året hade inga sponsorer som hade bidragit med pengar, därför var det privatpersoner som la ut sina pengar på detta.

MEN... Jag tycker mest synd om en kille... Han satt mest på läktaren och tittade ut på den halvtomma arenan på kvällen. Man såg lixom i hans blick "vad i helvete har jag gjort..?" Senare på kvällen söp han sig redlöst full och bjöd nog vartenda polare på sprit till det kändes bättre.. Killen är 24 år gammal, han har inga rika föräldrar utan pengarna har han själv sparat och jobbat ihop. Det var 300 000 kr, vilket kan vara en pantslant i ett personligt bidrag till en festival, men betydligt mycket mer för honom själv - som du och jag. Japp.... personen heter Mario, jaaa vår egna Mario !
Mitt i hans fylla i lördagskväll när vi var på väg hem kläckte han; " Det är är min livs dyraste fest..."

 Jag tycker sååå synd om honom. Därmed känner jag dåligt samvete att be om att få betalt för mina fis-timmar jag jobbade när jag vet hur mycket han har förlorat. Usch. Han är tillbaka på 0..

Han och Alvaro har åkt till Cunit idag, för att chilla med grabbarna där och för att tänka på annat. Alvaro köpte honom en ny Blackberry-mobil idag, för att Marios gick sönder under festivalen och som ett liiitet liiiite plåster på såren.

Men trots katastrof-festival så hade vi ändå kul och jag lärde känna en massa nytt folk, vilket var skoj!

Nje, nu ska jag sova. Hoppas att ni har haft en fin dag där hemma.

Puss & Kram
From Barcelona with love // Thai

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fy fan vad illa!!

Hur kan det gå så dåligt för festivalen?!

Förstår inte varför det inte drar folk!

Stackars Mario, riktigt illa.

2010-08-10 @ 10:10:25
URL: http://enhanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fy va tråkigt. Stackars Mario:(

Jag hade lätt gått om jag varit i barca. Lät ju hur kul som helst!!

2010-08-10 @ 19:57:27
URL: http://lofvenberg.blogg.se/
Postat av: Micka

Men fy så trist! Mycket heta bilder på er alla dock ;)

2010-08-10 @ 21:05:29
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0