Tisdag 10 Augusti - Thailand bokat & betalt!

God kväll gott folk!

Idag kan jag vara uppe hela natten om jag så gärna vill, börjar jobba imorgon vi 14, vilket faktikst ska bli skönt. Gött med lite variation på jobbet trots att jag föredrar att jobba morgon under sommartid.

Idag har jag träffat Camilla, Jeera, det var längesen jag träffade Jeera, typ förra hösten och hon har hela tiden befunnit sig i Barcelona. Jag är sämst på att hålla kontakt jag vet, men det var riktigt kul och träffa henne och höra hur hon har haft det. Fortfarande lika härlig och go. Jag hoppas att vi hinner träffas oftare. Vi hade även 2 nyanlända svenskor Tina och Sanna, som Camilla är bekant med. En av tjejerna har varit här tidigare och jobbat. Det var kul och lära känna dom och jag ser fram emot att lära känna dom mer. Eftersom att jag är dödstrött på att festa försöker jag komma på så icke-utgångs relaterade påhitt som möjligt. Tex att vi måste ha tjej-picknick i Cituadella parken med lite gott käk och en och en annan flarra vin, men inte utgång. Nu ska man bara boka in skiten oxå och hoppas på härligt väder..

Jag har även hunnit att laga svennemat i form av egna köttbullar med kokt potatis och gräddsås. En viss Phatt här hemma uppskattade detta mycket hahaha, så länge hon har tjatat om att få äta det där. Mätt och belåten är jag och pöser i min säng helt ensam hemma.

Igår, finally som vi längtat och planerat så köpte vi äntligen vår biljett till Thailand i vinter! Vi kommer att vara borta i 1 månad mellan 8 november och 8 december, inget jobb, bara avkoppling!!

Biljetten var normal-dyr men vi fick kosta på oss en reseförsäkring oxå som låg på 100 euro extra, men det var det värt. Man tvekar alltid på dessa extra tillägg just för att det aldrig händer någonting, men eftersom att Alvaro aldrig tidigare varit i Thailand kan han ju råka ut för matförgiftning och annat otrevligt vilket kan då vara bra att ha.. "peppar peppar"

Vi båda ser fram emot detta som satan och har redan insett att vi kommer halvt döda varandra på resan. 24 timmar om dygnet med din karl i 30 dagar utomlands blir lite som en utmaning, haha. Shit det är bara 3 månader kvar innan vi åker. OM jag längtar !! Det ända som fattas nu är att Alvaro ska ta tummer ur röven och vaccinera sig mot Hepatit B. Jag är färdigvaccinerad sedan länge tillbaka. :)

Vad har ni för planer i höst?


Jag & Alvaro på Ibiza 2009.


Alvaro & jag i Malmö när vi var hemma i Sverige hösten 2009.


Alvaro, mamma, jag, pappa och min ena syster Nipa med Justin i magen, hemma i Nässjö.
Hösten 2009. Alvaro och mamma klickade direkt utan någon som helst godkänd språkkommunikation.


Alvaro & jag i Andorra på skidresa vintern 2009. Längst upp på toppen!


I ett kallt Amsterdam i februari 2010.


Alvaro i Amsterdam 2010.

Vad ska jag hitta på nu då..?
Hoppas att ni får en mysig kväll. Jag måste tacka för dom kommetarerna jag får. Det är jättekul att ni kommenterar mina inlägg, alltid kul att läsa något! Puss på er!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0