31 December - Sista dagen på året..

... och jag jobbar som vanligt. Vi är 3 personer som jobbar ikväll och vi har alla 3 tagit med oss ostbricka, frukt, ägg och räkor, alkoholfritt cava, efterrätt med vaniljsås osv osv.  Givetvis har vi inte glömt vindruvorna!!!

För ni som kanske inte vet eller kan ngt om dessa traditioner här i Espana så äter man 12 vindruvor vart 10:e sekund precis efter 12-slaget. Det var ett påhitt av den spanske kungen i början på 1900-talet då man hade alldeles för stora vin-skördar så man gav bort vindruvorna istället för att slänga dem, så vindruvorna är väldans viktigt ska ni veta !! Dock får man dom inte gratis längre..Haha!


När jag satt och väntade på bussen satt jag och tänkte på vart och hur jag har firat mina tidigare nyår. Hmm.. Intressant.

Nyår mellan 2009-2010 spenderade jag på Club Solo. Jag jobbade i resturangen och det var kaos på hela stället. Jag tror att man tryckte in ca 2000 pers på stället under nyår vilket är mer än fullt. Jag jobbade dock bara tills resturangen stängde och klockan 03 var jag på plats för att pimpla skumpa med dom andra som firat in det nya året.

Nyår mellan 2008-2009 firade jag hemma hos Phatt och henner familj i Sabadell. Vi åt nyårsmiddag och skålade in det nya året. Strax därefter vart vi påväg in till Barcelona då hon skulle jobba på Otto. Jag firande in nyåret rätt rejält!

Nyår mellan 2007-2008 befann jag mig i Frankrike, Paris med mitt gamla fruga Madelene, vi spenderade 5 dagar däröver nyår. Vi befann oss på Champs Elyssés på tolvslaget och jag såg inte en enda raket. Känndes lixom meningslöst och stå där i hänga utan en enda raket i luften. Men vi träffade på 2 fransmän som trodde att vi var svenska poliser när vi försökte säga att vi jobbade på svenska posten. Dessutom var jag skit-nödig hela kvällen.

Nyår mellan 2006-2007 var jag i Thailand, i Patong, Phuket och festade loss ordenligt med glädjeflickorna.
Vi köpte telefonkort för typ 500 bath och ringde hela sverige och hälsade gott nytt år. Jaa, det va det det..

Nyår mellan 2005-2006 vill jag helst inte minnas alls.. Folk som rökte en massa och inte kunde behärska sig själva gjorde mig sällskap den kvällen vilket var mindre kul.. uscH!


Nyårsmiddagen på jobbet! Här har det dukats upp minsann!


Vindruvor och jordgubbar finns på plats!


Eftersom att jag inte orkar göra en årsresumé av mitt 2010
så kommer den här traditonella listan istället:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Vi hade vattenkrig på nattklubben SOMA, alla var blöta! Jag cyklade första gången i Barcelona och jag åkte wakeboard för första gången i mitt liv.

Har du några nyårslöften? Jag har inga nyårslöften, kommer inte på några eller så klarar jag inte av dom ändå.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, i somras fick vår spanska vän Tamara sin son Evan och Sanna och Gustav fick sin dotter Nellie för bara 1 vecka sedan!

Vilka länder besökte du? Holland/Amsterdam, Sverige och Thailand.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Jag har alldeles för många datum att minnas..!uff!

Vad var din största framgång 2010? Att jag bestämde mig för att gå vidare och ta tag i mitt liv i ett ytteligare ett steg upp i trappan och börja plugga. Och eftersom att jag började på noll när jag flyttade till Barcelona är jag nöjd över att jag under 2010 har kunnat tjäna och spara ihop till ett eget boende.

Bästa köpet? Min buddhatatuering som jag egenligen fick och så thailandsresan givetvis vart ett värt köp.

Vad spenderade du mest pengar på? Jag spenderade nog mest pengar på Thailandsresan, både på biljetten och pengarna vi gjorde av med där var mycket och sedan mycket på den lägenheten.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag hade en riktig hemlängtan ett tag så det var jättekul att komma hem till sverige i 2 veckor under sommaren träffa hela familjen och alla vännerna.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Uff, fråga mig om 5 år istället, då vet jag vilken jag kommer ihåg! 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
2010 har vait ett händelserikt år och det har varit både upp- och ned-gångar och jag är ändå glad över att saker och ting har löst sig så pass smidigt som dom har gjort.

Önskar du att du gjort mer? Unnat mig ett par lediga helger och umgås med vänner istället för att jobba hela tiden.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Alvaro hade köpt mig en ny kamera och jag hittade även min syster Nipa, min systerson JJ och Tony hemma i min säng när jag kom hem ifrån jobbet på min födelsedag. Jag kom i total chock. Det visa sig att Alvaro betalat biljetten för att hela familjen skulle komma och hälsa på mig i en vecka. JAG VAR ÖVERLYCKLIG!! 

Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Mer "kvinnlig" än tidigare, men oxå kanske en aning tråkig.

Den bästa nya personen du träffade? En massa nytt folk på jobbet, Linda, Linn !! Priset på spanska vänner tar givetvis Raul ! =)


GOTT NYTT ÅR PÅ ER !!

FROM BARCELONA WITH LOVE // THAI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0