Fredag 17 December - Jag lever

Hej på er!

Jag har inte gått och dött, jag har bara haft mycket saker att göra nu efter att jag kommit hem ifrån Thailand. Efter semester och avkoppling är man nu inne i vardags stressen igen. Efter att jag kom hem ifrån resan började jag med att jobba 10 dagar i rad och idag är det först jag är ledig, men givetvis jobbar jag på Soma idag och imorgon. Det börjar bli fett drag där med en massa folk varje fredag och lördag.

I veckan som gått jag har enbart jobbat en massa, men lyckats ta mig till skolan som jag börjar i januari och göra ett nivå-test. Jag har även hunnit säga upp mig ifrån jobbet (kundtjänst) och min sista dag är den 2 januari, sen har jag en vecka betald semester innan jag börjar plugga spanska igen den 10 januari. Ska bli jättekul, känns som att början av våren kommer att bli slappare och att jag kan koppla av lite eftersom att jag bara kommer att plugga 4 timmar om dagen fram till april.

Nått jag inte är stressad av är julestressen, alla julklappar till familjen är handlade i Thailand och det är bara några enstaka som fattas, men dom vet jag redan vilka julklappar jag ska köpa. Förutom att jag ser fram emot julen, ser jag oxå fram emot flytten som kommer snart. Vi är full igången med lägenheten nu, med att kolla möbler och skit. Målningen är och storstädningen är klar och det har börjat trillat in lite möbler i lägenheten, men det fattas en del fortfarande. Strax ska jag väcka Alvaro och idag ska vi hinna köpa bla en microvågsugn, en mixer och förhoppningsvis nått toast-liknande till lägenheten. Vi ska även åka bort till IKEA och handla allt som fattas till köket och lite gardinstänger. Det kommer SÄKERT att hamna en massa annan skit i papperspåsen innan vi kommit därifrån, haha!
Har gjort en liten lista på vad vi behöver och ska försöka att inte "behöva" mer än det står på listan, vi får se hur det slutar.

Förövrigt verkar det som Barcelona går mot istider. Det är runt 5 grader kallt varje dag men det är SVINKALLT !
Jag kan inte ens tänkta mig hur kallt ni har det hemma i svea, uff !

En annan sak. Solbrännan är ju helt veck så ngn antydan på att jag varit utomlands fick icke kvar längre, buhu..
Hoppas att ni får en kalas fredag och en trevlig helg!

Puss & Kram

From Barcelona with love // Thai




Thailand 2010. Ta mig tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Michan

Ohh va skönt att du slutar på ks snart!! du kmr känna dig så friii :D hahah

jag kommer i februri så en fika på det :D saknar dej<3

2010-12-18 @ 22:19:20
URL: http://miichaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0