Måndagen 27 Dec - Julen är över.


Hej allihopa!

Hoppas att alla hemma i sverige (och i resten av världen) haft en fantastisk jul tillsammans med familj och vänner. Julen är egentligen inte min grej alls. Normalt sett när jag var mindre var vi nästan alltid varannat år i Thailand och har inte firat jul så mycket i min familj. Min familj hemma i sverige är inte så mkt för firande osv, plus att jag inte alls glad i julmat förutom köttbullarna, haha.

Hemma i Barcelona är det en heeelt annan sak. Det ska julpyntas till max och det ska julpysslas in i minsta detalj och det ska köpas julklappar till alla oavsett om man nått vuxen ålder eller är en krypande bebis som inte vet vad jul är. Julhelgen är iaf över och det man ser fram emot nu är nyårsafton. Eller inte jag, då jag kommer jobba den natten på kontoret, vilket inte gör mig ngt.

Jag har iaf haft en bra julhelg tillsammans med lite jobb. Igår söndag sov jag bort hela dagen, som om man skjutit upp sin trötthet till max...

Den 24, på julafton var vi som förra året hemma hos Alvaros mormor och morfar och fikade hemma hos dom en stund innan vi åkte vidare till Alvaros pärons goda vänner's dotter Mari Carmen och hennes halv-svensk-spanska karl Juanito och käkade middag. Det var rökt lax, det var ostbrickor och det var räkor och det var fisk. Supergott med jättehärligt gäng ifrån förra året oxå. Senare på kvällen skulle jag iväg och jobba på Soma och Alvaro skulle iväg till Catwalk på sin spelning. På jobbet fanns det inget en jäkel förutom 10 pers som kom dit för att ta en drink, men sen åkte dom hem. Vi stängde redan vid 03.30 och jag tog taxi ner till Catwalk där vi shakade loss ordentligt jag och våra vänner till Alvaro när han spelade. Jag kom hem en aning rund om fötterna, hehehe.. Men Alvaro var ändå värst, haha!


Alvaro med hans morfar och deras hemhjälp Mary.


Papa Alvaro, Lili & Mama Maite hemma hos Alvaros mormor och morfar.


Senare på julafton hemma hos Mari-Carmen och Juanito, där det blandades både svenska och spanska.


Mama, Papa, Alvaro & jag.


Senare på Catwalk på julafton där vi festade till vidare tills morgonen kom.


Väl på juldagen den 25 var det dags att vakna upp och öppna alla julklappar med familjen, samt fira Alvaros 26års dag. Jag var väl sådär pigg, men Alvaro var fortfarande rund om fötterna och entrade vardagsrummet naken medans hela familjen tittade på. Det var givande och se ett par håriga kulor på juldagens morgon.

Eftersom att jag inte önskat mig ngt speciellet till mig själv, utan ville mest bara ha saker till lägenheten fick jag bla matbestick, thailändska kokbäcker och andra saker till köket men fick oxå en värmekudde, (en sån där man värmer i micron) ett par stora varma stickade tröjor och vi fick även vårt nyinköpta kylskåp och tvättmaskin betalt av mina svärföräldrar :) - Vilka julklappar!
Av Alvaro fick jag en ny och behövande platttång och även en större fön som jag inte har. Till honom köpte jag ett rött Nintendo Wii, smiling face på den kan jag säga. Och jag är proffs på att köpa presenter som jag själv kan använda hahaha!!


Julklapparna i vardagsrummet, WOW!!!


Full med julklappar!


Första bilden togs på mig när jag kom ut och såg dagsljuset.. iförd i gårdagens kläder med
rök och svett lukt ifrån Catwalk. mmmmmhhh!


Alvaros på juldagen entré var ju naken, det var väl mindre önskevärt av oss andra.
Haha!


Julklappsöppning!!


Jag och Lili fick ett paket var som vi skulle öppna samtidigt och...


det visade sig vara 2 likadana svarta kjolar!!
(pga ett internt skämt inom familjen då vi fick 2 likadana gråa tröjor dagen innan)



Efter julklappsöppning var det dags att göra iordning sig för nästa gäster. Vid 14:30 kom gårdagens gäng hem till oss och vi satt i vardagsrummet heeela dagen och heeela kvällen och käkade mat, drack alkohol, kaffe med efterrätt och firade även Alvaros födelsedags med tårta. Gästerna åkte hem runt 01-strecket och då tog jag metron bort till Soma och firade Alvaros födelsedag där med ett par mojitos med gänget innan vi åkte hem igen.


Jag och Lili i likandana kläder, hihihi !


Gallets med buljong !!! MMMMMMMHHHH !


Pilar, Mari-Carmen, Juanito, Servilio och längst bort Papa Alvaro. Gästerna var på plats!


Senare under kvällen kom Mario på besök och vi firade Alvaros 26-årsdag med tårta och 26 ljus!


Senare på juldagen på Soma.


Alvaro & jag.


Susana, jag & Vanessa - tjejerna i baren på Soma ! Woho!


Det var min jul det! Nu är det sista veckan på jobbet innan jag slutar och då kommer jag jobba 21-08 varje dag fram till nästa måndag morgon, sen är jag ledig i en vecka! Då är det dags för den riktiga flytten! På onsdag får vi hem våran efterlängtade soffa, finally!

Nu ska jag slappa!!

Puss & Kram!
From Barcelona with love // Thai







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0